ei oo ihan tervettä...

  • Viestiketjun aloittaja mies luisuu perhe-elämästä..
  • Ensimmäinen viesti
mies luisuu perhe-elämästä..
meidän parisuhde.. on mennyt siihen, että en voi yhtään laskea sen varaan onko mies kotona / meidän kanssa. nyt hirvittää kun tulee juhannus.... varmasti jättää mut lasten kanssa yksin kotiin ja lähtee itse jonnekin kavereilleen hillumaan...
ihan sama onko vaikka jonkun sukulaisen tai kaverin synttärit tai joku kiva meno, niin joudun aina tekemään plan b:n koska en voi luottaa siihen onko mies meidän kanssa.... :(
näin ei ole ollut aina, pikkuhiljaa liukunut tällaiseksi ja mä olen ihan loppu...
olen varma että käkin yksin lasten kanssa kotona juhannuksen, vettä sataa ja kaikilla on hermo kireenä.. ei ole ketään joka vois tulla meille eikä oikein paikkaa mihin me mentäis lasten kanssa. itkettää.
 
Singlair
Anna miehen mennä. Kun mies saa vapaasti hetken mennä se joko palaa takas tai sitten ei. Ja jos ei niin sitten niin ei ollut tarkoitettukaan. Miestä ei saa kahlita. Joka sen virheen tekee saa joko munattoman miehen tai sitten munallisen äkäisen miehen, joka joskus repeää täysin.
 
"..."
Alkuperäinen kirjoittaja mies luisuu perhe-elämästä..;24036709:
meidän parisuhde.. on mennyt siihen, että en voi yhtään laskea sen varaan onko mies kotona / meidän kanssa. nyt hirvittää kun tulee juhannus.... varmasti jättää mut lasten kanssa yksin kotiin ja lähtee itse jonnekin kavereilleen hillumaan...
ihan sama onko vaikka jonkun sukulaisen tai kaverin synttärit tai joku kiva meno, niin joudun aina tekemään plan b:n koska en voi luottaa siihen onko mies meidän kanssa.... :(
näin ei ole ollut aina, pikkuhiljaa liukunut tällaiseksi ja mä olen ihan loppu...
olen varma että käkin yksin lasten kanssa kotona juhannuksen, vettä sataa ja kaikilla on hermo kireenä.. ei ole ketään joka vois tulla meille eikä oikein paikkaa mihin me mentäis lasten kanssa. itkettää.
Mikset kysy mitä se tekee juhannuksena? Miksi odotat ja arvailet miten käy??
 
Anna miehen mennä. Kun mies saa vapaasti hetken mennä se joko palaa takas tai sitten ei. Ja jos ei niin sitten niin ei ollut tarkoitettukaan. Miestä ei saa kahlita. Joka sen virheen tekee saa joko munattoman miehen tai sitten munallisen äkäisen miehen, joka joskus repeää täysin.
"miestä ei saa kahlita"... Siis se, että odottaa miehen olevan kiinnostunut perheestään, huolehtivan jälkikasvustaan ja viettävän aikaa (oletetusti) elämänsä tärkeimpien ihmisten kanssa, on sama kuin kahlitseminen?

Jos mies on niin idiootti, että ei tajua perheen olevan tärkeintä, niin kannattaako moista suhdetta edes jatkaa?
 
"miestä ei saa kahlita"... Siis se, että odottaa miehen olevan kiinnostunut perheestään, huolehtivan jälkikasvustaan ja viettävän aikaa (oletetusti) elämänsä tärkeimpien ihmisten kanssa, on sama kuin kahlitseminen?

Jos mies on niin idiootti, että ei tajua perheen olevan tärkeintä, niin kannattaako moista suhdetta edes jatkaa?
Minusta se, että jos perhe ei ole ykköstilalla, niin ei ole enää perhe-elämää. Jos näin on niinkun tossa yllä lukee, niin suosittelen ehdottamaan miehelles eroa. Ehkä se on miehelleskin parasta, pääseepähän sit omille juoksuilleen, eikä kukaan huutele perään.
 
Rollolainen
Anna miehen mennä. Kun mies saa vapaasti hetken mennä se joko palaa takas tai sitten ei. Ja jos ei niin sitten niin ei ollut tarkoitettukaan. Miestä ei saa kahlita. Joka sen virheen tekee saa joko munattoman miehen tai sitten munallisen äkäisen miehen, joka joskus repeää täysin.
no mikä se sit on sellainen mies joka HALUAA viettää vapaa-aikansa perheensä kanssa, onko sein munaton mie?
 
Anna miehen mennä. Kun mies saa vapaasti hetken mennä se joko palaa takas tai sitten ei. Ja jos ei niin sitten niin ei ollut tarkoitettukaan. Miestä ei saa kahlita. Joka sen virheen tekee saa joko munattoman miehen tai sitten munallisen äkäisen miehen, joka joskus repeää täysin.

Kivaahan se olisi olla sinkku parisuhteessa eli olla vaille vastuuta, ottaa kertat vain päältä perheestä ja muuten mennä miten huvittaa. Mielestäni vaimo ja lapset eivät väkisin voi kahlita, mutta jos haluaa olla perheen jäsen, täytyy elää sen mukaan (eli kahleissa). Eli elää joko perheenä tai sinkkuna ei missään välimuodossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Maira
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mies luisuu perhe-elämästä..;24036709:
meidän parisuhde.. on mennyt siihen, että en voi yhtään laskea sen varaan onko mies kotona / meidän kanssa. nyt hirvittää kun tulee juhannus.... varmasti jättää mut lasten kanssa yksin kotiin ja lähtee itse jonnekin kavereilleen hillumaan...
ihan sama onko vaikka jonkun sukulaisen tai kaverin synttärit tai joku kiva meno, niin joudun aina tekemään plan b:n koska en voi luottaa siihen onko mies meidän kanssa.... :(
näin ei ole ollut aina, pikkuhiljaa liukunut tällaiseksi ja mä olen ihan loppu...
olen varma että käkin yksin lasten kanssa kotona juhannuksen, vettä sataa ja kaikilla on hermo kireenä.. ei ole ketään joka vois tulla meille eikä oikein paikkaa mihin me mentäis lasten kanssa. itkettää.
Mulla oli sama, että ei se aika yksin ollut pahin, vaan sen perjantain tai juhlapyhän odottaminen. Taas tiesi että jätetään yksin lapsen kanssa, syyllä tai toisella.

Onhan tää monella tapaa hankalaa olla lapsen kanssa yksin, mutta enää en pelkää viikonloppuja enkä muita juhlia. Voin itse päättää mitä tehdään ja milloin ja kukaan ei pääse vetämään mattoa mun jalkojen alta.
 
Mep
Villi veikkaus, ettei tuollaiset "oman polun miehet" muutu koskaan. Parempi yksin ja odotella kunnollista ihmistä rinnalleen.

Sääli, että lapset on taas ehditty tehdä ennen "heräämistä" todellisuuteen.
 
voimia ap
Anna miehen mennä. Kun mies saa vapaasti hetken mennä se joko palaa takas tai sitten ei. Ja jos ei niin sitten niin ei ollut tarkoitettukaan. Miestä ei saa kahlita. Joka sen virheen tekee saa joko munattoman miehen tai sitten munallisen äkäisen miehen, joka joskus repeää täysin.
Näin juuri. Eikähän sillä miehellä pitäisi olla tarpeeksi munaa sanoa ja hänen lähteä menemään parisuhteesta jos parisuhde ja perhe ei kiinnosta.
Totta helkkarissa joskus tarvii sen tuuletuksen, mennä johonkin etenkin ilman lapsia, ehkä joskus on joku poikien ilta missä ei mitään akkoja oo mukana, mut toi ap:n kuvaama tilanne näyttää hyvin törkeältä naista ja perhettä kohtaan.

Harmi, jos pelisääntöjä ei ole laadittu ennen lapsia, usein ne jää oikeasti ihmisiltä laatimatta ennen kuin jotain tapahtuu -joka useimmiten oikeastaan tuhoaa kaiken.
 
mies luisuu perhe-elämästä..
olen mä sen kanssa puhunut ja kun kysyn et mikset halua viettää meidän kanssa aikaa, niin se hermostuu ja mä kuulema ahdistelen ja kyselen tyhmiä.
olen kysynyt, että miten ME vietetään juhannus, eikä se ole sanonut siihen mitään.
olen myös kysynyt, että onko juhannussuunnitelmia? johon mies on sanonut, että ei kai.
mutta vaikka nyt näyttäis siltä et se on kotona, niin yks puhelinsoitto voi muuttaa kaiken ja se lähtee vartissa meneen.

kirjotin jo aiemmin, että se ei ennen ole ollut tällainen, tiedoksi sille joka voivotteli että on taas lapset ehditty tekemään. mulla ei ole kristallipalloa enkä tiennyt, että mies 10 vuoden jälkeen muuttuu.

koskaan en ole sitä kotiin kahlinnu ja ehkä kaks kertaa näiden yli kymmenen vuoden aikana oikeesti kieltänyt menemästä.

mä nyt vaan oon kuvitellu et perheet viettää yhdessä aikaa -ja vieläpä ihan mielellään.....
 
huoooh
Alkuperäinen kirjoittaja mies luisuu perhe-elämästä..;24037249:
olen mä sen kanssa puhunut ja kun kysyn et mikset halua viettää meidän kanssa aikaa, niin se hermostuu ja mä kuulema ahdistelen ja kyselen tyhmiä.
olen kysynyt, että miten ME vietetään juhannus, eikä se ole sanonut siihen mitään.
olen myös kysynyt, että onko juhannussuunnitelmia? johon mies on sanonut, että ei kai.
mutta vaikka nyt näyttäis siltä et se on kotona, niin yks puhelinsoitto voi muuttaa kaiken ja se lähtee vartissa meneen.

kirjotin jo aiemmin, että se ei ennen ole ollut tällainen, tiedoksi sille joka voivotteli että on taas lapset ehditty tekemään. mulla ei ole kristallipalloa enkä tiennyt, että mies 10 vuoden jälkeen muuttuu.

koskaan en ole sitä kotiin kahlinnu ja ehkä kaks kertaa näiden yli kymmenen vuoden aikana oikeesti kieltänyt menemästä.

mä nyt vaan oon kuvitellu et perheet viettää yhdessä aikaa -ja vieläpä ihan mielellään.....
Minä kertoisin että suunnitelma on tämä ja jos on siihen sanomista niin sano nyt, myöhemmin ei suunnitelmaa muuteta. Niin kauan kysyisin että saan vastauksen.
 
kaikki hyväksi muuttuu
voimia ja olen tod ollut/olen ihan samassa tilanteessa. Aina sai jännittää milloin suunnitelmat muuttuu. Hän teki sitä että saattoi lähtä töistä jo suoraan jonkun luo saunomaan tai esim matkalle. Raskasta on kun ei voi luottaa,jos hän on luvannut olla meidän kanssa niin juurikin se yksi kaverin soitto voi muuttaa kaiken.
Enää en jaksa välittää niin paljoa,tiedän että jos hän ei ala muuttumaan (useista kehotuksista huolimatta ) lähden ja silloin en enää palaa. Muistan kaikenmaailman kissanristijäiset mitkä hän on laittanut meidän eelle ja se katkeroittaa pitkässä juoksussa. Kohta ei tee mieli olla hänen kanssaa edes niiden hyvien hetkien vuoksi. lisäksi tiedän että olen ihan hyvä ja rakastettava kumppani,en syytä itseäni ettei hän halua olla perheensä kanssa. Hän ei vaan osaa arvostaa sitä mitä hällä on,edes lapsi ei tuo sitä iloa,minkä känniset viikonloput kaverien kanssa esim veneillessä tuo. Voiko tollasta miestä arvostaa enää...ei voi!

Ps. elämä on otettava omiin käsiin ja ei laskea mitn tuollaisen miehen varaan,itse olen tehnyt omat suunnitelmani ja ne vahvistuvat päivä päivältä. Enää en suostu kynnysmatoksi! :)
 
"huuhuu"
Alkuperäinen kirjoittaja mies luisuu perhe-elämästä..;24036709:
meidän parisuhde.. on mennyt siihen, että en voi yhtään laskea sen varaan onko mies kotona / meidän kanssa. nyt hirvittää kun tulee juhannus.... varmasti jättää mut lasten kanssa yksin kotiin ja lähtee itse jonnekin kavereilleen hillumaan...
ihan sama onko vaikka jonkun sukulaisen tai kaverin synttärit tai joku kiva meno, niin joudun aina tekemään plan b:n koska en voi luottaa siihen onko mies meidän kanssa.... :(
näin ei ole ollut aina, pikkuhiljaa liukunut tällaiseksi ja mä olen ihan loppu...
olen varma että käkin yksin lasten kanssa kotona juhannuksen, vettä sataa ja kaikilla on hermo kireenä.. ei ole ketään joka vois tulla meille eikä oikein paikkaa mihin me mentäis lasten kanssa. itkettää.
mua ei haittais yhtään jos menis,olisin vaan iloinen!
 

Yhteistyössä