Millaisella summalla kummilasta muistetaan ripillepääsyn johdosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kummitäti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kummitäti"

Vieras
Eli meitä on kaksi kummia, eri talouksista siis. Toinen kummi ostaa rippiristin ja mulle jäi sitten varmaankin shekin hommaaminen, koska se todennäköisesti on toivotuin lahja.
Millaisella summalla rippilasta (kummilasta) nykyään on tapana muistaa?

No rippiristit maksaa helposti sen satasen (jos siis ovat aitoa kultaa ja vähänkin ihan pienenpientä isompia) joten siihen sataseen varautuisin. Mutta kysy vaikka siltä toiselta kummilta kuinka paljon on ajatellut budjetoida siihen?

Meillä päin kummit ei yleensä muista rahalla vaan jollain lahjalla joka jää sitten muistoksi. Itse esim. sain kultaisen rannekorun toisilta kummeilta. Rahalahjoja vie sitten vähemmän läheiset vieraat.

No rippiristit maksaa helposti sen satasen (jos siis ovat aitoa kultaa ja vähänkin ihan pienenpientä isompia) joten siihen sataseen varautuisin. Mutta kysy vaikka siltä toiselta kummilta kuinka paljon on ajatellut budjetoida siihen?

Kysyykö ihmiset muuten yleensä siltä rippilapselta, millaisen ristin haluaa? Itse toivoin pronssista kalevala-koruristiä ja sellaisen sainkin.

Ja joskus olen nähnyt tehtävän niin että toinen kummi on ostanut pelkän ristin ja toinen siihen ketjun. Olisiko tämä mahdollista jos tunnet toisen kummin? Mutta juu, satasen luokkaa meilläkin on olleet kummilasten rippilahjat.

Kysyykö ihmiset muuten yleensä siltä rippilapselta, millaisen ristin haluaa? Itse toivoin pronssista kalevala-koruristiä ja sellaisen sainkin.

No multa ei ainakaan kysytty, koska mä sain ihan normaalin kultaisen "söpön" ristin ja mäkin oisin halunnut Kalevala-korun ristin... Mutta onneksi muuten toivoin Kalevala-koruja ja niitä sitten sainkin. Hyvä idea olis kysyä! :)

Suosittelen kanssa kysymään. Meillä ihan sama käytäntö, selvitettiin etukäteen aikooko kummilapsi sitä ristiä käyttää ja jos niin millaisen haluaa. Selvisi että oma kummilapsi ei rististä niin perusta, niin ostettiin edullinen kalevalan pronssiristi ja laitettiin seteli sitten lahjakuoreen.

Jos taas esim. joku tyttö haluaa sen kultaisen ketjun (vaikka sitten jotain muuta riipustaan varten) niin ostaisin sellaisen ketjun minkä tahtoo, jos ei ole ihan tuhottoman kallis.

Mun mielestä järjetöntä ostaa kallista kultaista ristiä jos ei ole tiedossa että kummilapsi sitä riipusta haluaa käyttää. Omanikin on edelleen käyttämättä.

50€ ja anna sileänä setelinä. En suosittele shekkiä muutoin kuin postina lähettäessä. Shekin saaja joutuu jonottamaan pankissa sitä lunastaakseen ja hänellä pitää olla henkilöllisyystodistus, kaikilla rippikouluikäisillä ei sitä löydy. Juuri poika kävi lunastamassa oman lahjashekkinsä.

Mun sylikummi oli soittanut äidilleni ja kysynyt käytänkö kultaa vai hopeaa vai mitä jne...
Eronneet sylikummini antoivat toinen hopeisen ristin sekä siihen ketjun ja toinen antoi 100 euroa rahaa.
Muilta kummeilta sain koruja ja muilta läheisiltä kuten mummoilta ym sitten rahaa...

[QUOTE="noh";24036043]Kyllä mä olen ainakin kysynyt ja jos kummilapsi ei ole osannut sanoa, olemme menneet yhdessä ostoksille. Mieluummin vien sellaisen ristin joka on mieluinen, niis sitä tulee sitten käytettyäkin.[/QUOTE]

Juu kyllä minäkin aion kysyä sitten kummilasteni mielipidettä...
Ei ole kiva jos ostaa vaikkapa kultaisen korun ihmiselle joka ei todellakaan käytä,kuin hopeakoruja..
Jää sitten korurasian pohjalle lojumaan vaan..

Yhteistyössä