En ymmärrä ollenkaan alkoholinkäyttöä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Miksi sitä pitää joka välissä olla tarjoamassa, työpaikoilla, juhlissa, illanvietossa, työkavereiden kanssa terassilla... ei voisi vähempää kiinnostaa koko alkoholi. Vanhempani ja mieheni ovat absolutisteja ja samoin suurin osa ystävistäni. En tiedä voitteko kuvitella, mutta se alkoholin kanssa läträäminen tuntuu järjettömältä absolutisteista. Ja ne verorahat mitä alkoholistien hoitamiseen menee. Enkä nyt siis tarkoita että kaikki jotka ottaa olisivat alkoholisteja!

No, juoda voi humaltumattakin ja alkoholin voi jättää juomattakin. Absolutismi on oma valinta, kuten alkoholin kohtuukäyttökin ja molempia päätöksiä tulee kunnioittaa.

Niin ystäväni jotka ottavat, ovat juuri näitä kohtuukäyttäjiä ja se ei mua häiritse. Se tuntuu oudolta että viikonloppu menee pilalle jos ei saa ALKOHOLIpitoista juomaa. Ja monet tuttavuudet sanovat että eihän haittaa jos hän ottaa vain vähän...ja sitten menee kymmenen tölkkiä ja pullo per ilta ja sanovat olevansa kohtuukäyttäjiä. En todellakaan ymmärrä miten se näyttelee niin suurta osaa joidenkin elämässä.

Niin ja kun firman bileissä viina virtaa niin miksi ihmeessä sitä pitää kiskoa kahdella kädellä...no tietysti kun saa ilmaiseksi! Ja muuten fiksut tyypit muuttuu paskan hajuisiksi örveltäjiksi. Hauskaa? No ei siltä vaikuta. Ja ne kaikki on sitten tietysti ottanut vain "pari" ja kukaanhan ei tietysti omasta mielestään ole kännissä. Hohhoi. Mutta viihdyn kyllä sellaisten ihmisten seurassa pidemmänkin illan jotka todella ottavat vain sen muutaman eivätkä muutu idiooteiksi.

[QUOTE="mie";24026991]Lopetin alkoholinkäytön, sillä muutun muutamastakin annoksesta ihan idiootiksi.[/QUOTE]

Ja minusta tulee tylsä ja harkitsevainen...

[QUOTE="vieras";24027011]Niin, tätä olen miettinyt että miksi jotku eivät osaa rentoutua ilman juomia?[/QUOTE]

Nyt en ihan ymmärtänyt... Sanoinko käyttäväni alkoholia tai sanoinko, että minusta tulee rentoutunut?

Mutta olen ihmetellyt minäkin mistä johtuu, että toisten aivot pitää välillä desinfioida alkoholilla ja sillä pyyhkiä huolet pois.

[QUOTE="vieras";24027005]Hyvä nimimerkki "mie" :) Oletko nyt idiootti vuorostaan siksi kun olet se, joka ei juo ;)[/QUOTE]

Joidenkin mielestä olen varmaan tiukkapipoinen nyt, mutta kerta kaikkiaan mulle ei sovi alkoholi. Toisten juomista en arvostele silti. Lasin viiniä voin juoda (max. 2) esim. juhla-aterialla.

No sen takia sitä tarjotaan, kun se rentouttaa ja siitä tulee useimmille ihmisille hyvä olo -> ihmiset tulevat hyvälle tuulelle, rentoutuvat, on mukavampaa kuin selvin päin. Siis näissä tapauksissa kun jossain otetaan vähän.

Ehkä sitten osalle se känni saa aikaiseksi aivan tosi hyvän olon? Vaan on kännikalojen katseleminen rasittavaa, en kyllä jaksa sellaista ollenkaan.

Liian vaikeita termia mulle.Sa kysyit tuota samaa multa vuosi sitten.
Haluatko mitaan kanatasta?

Adhd-ihmisen aivot rauhoittuvat siitä, mikä villiinnyttää neurotyypillisen, eli nentin, eli taviksen.

Itse asiassa kyllä... Mutta se on jo tulossa. ;) Eräs hopeaseppä Kanadassa tekee minulle tiukua, josta olen haaveillut.

Ja eräs ajatus on lisäksi, mutta vielä ei rahatilanne anna myöden. Ehkäpä vaivaan sinua myöhemmin, kun olen lakannut köyhtymästä. :D

Nyt en ihan ymmärtänyt... Sanoinko käyttäväni alkoholia tai sanoinko, että minusta tulee rentoutunut?

Mutta olen ihmetellyt minäkin mistä johtuu, että toisten aivot pitää välillä desinfioida alkoholilla ja sillä pyyhkiä huolet pois.

Et sanonut :) Sanoit että sinusta tulee tylsä ja harkitsevainen ja siitä tulikin mieleen että yleensä tylsyys ja alkoholittomuus liitetään yhteen. Tylsä=ei rentoutunut. Rentoutunut ja iloinen ja juhlatuulella oleva voi olla myös ilman alkoholia. Ja sinusta en siis edelleenkään puhunut missään vaiheessa :D

[QUOTE="vieras";24027057]Ja itse tykkään että juhlissa ei ole alkoholia koska jotku eivät osaa ottaa sitä kohtuudella ja pilaavat juhlafiiliksen örveltämällä. Eli jos käyttää alkoa niin käyttäkööt mutta jos käyttää ja örveltää niin voi painua... ;)[/QUOTE]

No mehän olemme sitten samaa mieltä joten likalla kolahti kolauttamisyritykset vähän omaan nilkkaan. ;)

[QUOTE="vieras";24027052]Et sanonut :) Sanoit että sinusta tulee tylsä ja harkitsevainen ja siitä tulikin mieleen että yleensä tylsyys ja alkoholittomuus liitetään yhteen. Tylsä=ei rentoutunut. Rentoutunut ja iloinen ja juhlatuulella oleva voi olla myös ilman alkoholia. Ja sinusta en siis edelleenkään puhunut missään vaiheessa :D[/QUOTE]

:D Niin se vain on hankalaa osata ymmärtää toisen sanoma, vaikka ihan selkeästi on präntätty silmien eteen.

Yhteistyössä