Triptylin sivuvaikutukset?

Onko täällä ketään Triptylin syöjää? Mulle aloitettiin niskaperäiseen huimaukseen Triptyl 10mg:n aloitusannoksella (tarkoitus nostaa 20-30mg:aan) ja sen jälkeen on ollut kahta huonompi olo Aloituksesta on nyt viikko. Huimaa entistä enemmän, on höntti olo muutenkin, väsyttää ja tosiaan sellainen toistaistoinen, vapiseva olo. Päätäkin vähän särkee.
Kuuluuko asiaan vai onko kenties vaan nyt muuten huonompi jakso tämän huimauksen ym. autonomisen hermoston oireideni kanssa?

Illalla otan seitsemän maissa. Jos menee myöhemmäksi, en meinaa päästä mitenkään ylös sängystä aamulla.
Olo on kaiken aikaa ihan pönttö ja huimaa tosiaan kahta kamalammin. Voiko johtua lääkkeestä vai ei? Tarkoitus olis nimittäin auttaa huimaukseen eikä pahentaa sitä...

Mulla on mennyt Triptyl 20-40 mg iltaisin moneen vaivaan jo viisi vuotta. Suunnittelen tässä raskautumista jossain vaiheessa. Soitin jo lääkärillekin asiasta mitä teen noiden lääkkeiden kanssa. Sanoi että katsotaan sitten, kun raskaustesti on positiivinen. Mutta tiedän, että tuosta lääkkeestä vaikea päästä noin vaan eroon. Auttaa nivelkipuihin ja jopa rentouttaa illalla niin että uni tulee helpommin. Pelkään että lääkkeen lopettamisen myötä elimistö joutuu jonkinlaiseen stressitilaan eikä sekään ole hyväksi sikiölle. Mutta ei kyllä tuon lääkkeen syöminenkään :(

Mulla ei ole mitään kipuja, ainoastaan tuo huimaus. Olen kuullut muutaman ihmisen kertovan, että se on auttanut juuri niska-/kaularankaperäiseen huimaukseen, mutta hirvittää kyllä, jos tulen lääkkeestä riippuvaiseksi... Sellaista en ole kenenkään kuullut sanoneen vaan ihmiset ovat syöneet sitä muutaman kuukauden ja päässeet sillä vaivastaan.

Illalla otan seitsemän maissa. Jos menee myöhemmäksi, en meinaa päästä mitenkään ylös sängystä aamulla.
Olo on kaiken aikaa ihan pönttö ja huimaa tosiaan kahta kamalammin. Voiko johtua lääkkeestä vai ei? Tarkoitus olis nimittäin auttaa huimaukseen eikä pahentaa sitä...
On suositeltu, että Triptyl otetaan viimeistään noin klo 18 maissa, koska sen puoliintumisaika voi olla jopa 4h. Sivuvaikutukset kestää hetkitovin, mutta häviää pitemmässä käytössä.

On suositeltu, että Triptyl otetaan viimeistään noin klo 18 maissa, koska sen puoliintumisaika voi olla jopa 4h. Sivuvaikutukset kestää hetkitovin, mutta häviää pitemmässä käytössä.
Ok, kiitos tiedosta. Tässä vasta "harjoittelen" enkä ole uskaltanut ottaa aiemmin illalla kun ajattelin, että simahdan sitten liian aikaisin illalla. Mutta toivotaan tosiaan, että olis jotain apua. Vieläkin kokemuksia niska-/kaularankaperäisen huimauksen hoitoon toivoisin kuulevani.

"vieras"
Mulla oli triptyl migreenin alalajiin(harvinaisempi migreeni) ja mulla tosiaan oireina siis puutumista ja huimausta. Triptylin kun aloitin nukutti ihan hirmu hyvin öisin ja päivälläkin mutta mulla nuo oireet paheni, tuli aivan järkyttävät puutumiset, jouduin sairaalaankin.
Siellä lääkäri sitten oli sitä mieltä ettei voi johtua triptylistä, mutta suositteli kuitenkin lopettamaan sen ja etten aloita enää uudelleen myöhemminkään. Lopetin ja oireet palasi sellaisiksi kun ennen lääkettä.
Mut tiedä sitten oliko se oikeasti tuosta lääkkeestä vai sattumaa, kamalaa aikaa kuitenkin.

Ihan kiva lukea täältä, että tuo Triptyl aiheuttaa sivuvaikutuksia, jotka on juuri niitä oireita, joiden vuoksi sitä mulle määrättiin...

Mutta mulla ei ole siitä haittavaikutuksia annoksella 10 mg/vrk ja illalla otan tuon, lääkärin ohjeen mukaan klo 20-21... Mutta olen kyllä samaa mieltä, että aikaisemmin on parempi kuin myöhemmin.

kärsivä
Hei! Täältä nostelen aihetta.. Mulle määrättiin n. vuosi sitten triptyliä jännitysniskaan/ krooniseen migreeniin. Syön myös thyroxinia.. Viime kevättalvella alkoi tulla rytmihäiriöitä ja niinpä päätin pudottaa tuon triptylin 20mg-10mg...Vaan enpä olisi arvannut mitkä olot siitä seuraa! Viikon pahoinvointi, ripulia, ahditusta, tärinää, lihaskipuja,huuh!
No kun rytmihäiriöt sitten jatkuivat, niin päätin pudottaa pikkuhiljaa(viikossa) pois triptylin kokonaan.
Ensimäinen viikko ilman oli vielä siedettävä, mutta sitten alkoivat taas hurjat vieroitusoireet jotka ovat kestäneet jo neljä viikkoa :( Lääkäri joka triptylin määräsi,sanoi silloin, ettei mitään vieroitusoireita tule.. Mutta nyt olen oppinut toisin. Asiantuntijoita olen konsultoinut, ja hyvin harvinaisia näin voimakkaat viekkarit ovat, mutta mitä hemmettiä nämä muutakaan voivat olla kun lääkkeen lopettamisesta alkoivat!? No nyt huomenna psyk polille sairaalaan ja siitä jos sitten saisi oikein kunnolla apuja tähän..sairaslomalla olen nyt, kesäloma menikin kärsiessä :(

tärisijä
Neurologi määräsi puoli vuotta sitten triptyliä 30mg/vrk kovan migreenin vuoksi. Ohje oli puolen vuoden jälkeen lopettaa kerralla lääkitys. Nyt kaksi viikkoa ilman triptyliä ja elämä on helvettiä. Päätä särkee enemmän kuin ennen lääkitystä, tärinä on niin paha että edes aamu kahvia en saa kaadettua ja jatkuva pahoinvointi. Sen mitä keskustelupalstoja olen nyt sairaslomalla lukenut niin monella on samanlaisia vieroitusoireita. Miksi lääkärit eivät kerro vieroitusoireista lääkettä määrätessään tai määrä jotain jossa lievemmät vieroitusoireet? Triptyl oli ensimmäinen ja viimeinen migreenilääke mitä suuhuni laitan.

vierailija
Se on hyvä lääke, esim. mun Fibromalgiaan. Siitä tulee helvetinmoiset vieroitusoireet, joita lääkärit ei tunnista, että tulisi. Minä olen lopettanut ne joskus aikoinaan kuin seinään kerralla, ja oireet olivat valtavat. Sain sittemmin lääkkeen takaisin, sillä mulla olikin Fibromyalgia, josta en tk:ssa saanut diagnoosia, kun eivät mielellään anna sitä. Mulla meni koko keskushermosto sekaisin ja oireiden kirjo oli valtava. Tämän lääkkeen avulla olen työkykyinen, muutoin olisin varmaan kuollut oireisiini.

vierailija
Se on hyvä lääke, esim. mun Fibromalgiaan. Siitä tulee helvetinmoiset vieroitusoireet, joita lääkärit ei tunnista, että tulisi. Minä olen lopettanut ne joskus aikoinaan kuin seinään kerralla, ja oireet olivat valtavat. Sain sittemmin lääkkeen takaisin, sillä mulla olikin Fibromyalgia, josta en tk:ssa saanut diagnoosia, kun eivät mielellään anna sitä. Mulla meni koko keskushermosto sekaisin ja oireiden kirjo oli valtava. Tämän lääkkeen avulla olen työkykyinen, muutoin olisin varmaan kuollut oireisiini.
Tuleeko Koltriptyl Mitestä myös vieroitusoireet ?
Onko kokemusta ? Onko siinä jotain joka aiheuttaa ruokahalun lisääntymistä ? Mites kun huimaa jo ennestään ja alkaa syömään illalla Koltriptyliä unettomuuteen ? Pelottaa… Taidan ottaa puolikkaan vain.
Hain tänään pillerit apteekista pitkäaikaiseen unettomuuteen.

Yhteistyössä