Teinkö mielestänne väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuperäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap:lle, että luultavasti se exäsi nyxä on osallistunut vuosien varrella tyttösikin kustannuksiin, lahjoissa, matkoissa, vaatteissa? ruoissa, ruoan laitossa, pyykin pesussa....
Kuulostaa vähän epäreilulta ulkoistaa hänet ja lapsesi sisarpuolet noista juhlista. Yrittäisin heti huomenna paikata kutsun koskemaan koko tuota perhettä.

[QUOTE="Vieras";24010499]Ap:lle, että luultavasti se exäsi nyxä on osallistunut vuosien varrella tyttösikin kustannuksiin, lahjoissa, matkoissa, vaatteissa? ruoissa, ruoan laitossa, pyykin pesussa....
Kuulostaa vähän epäreilulta ulkoistaa hänet ja lapsesi sisarpuolet noista juhlista. Yrittäisin heti huomenna paikata kutsun koskemaan koko tuota perhettä.[/QUOTE]

Ulkopuolistaa (ei sentään ulkoistaa:D)

Lapset kasvavat aikuisiksi, ja viimeistään silloin heidän on ehkä saatava tietää syykin siihen, miksi äiti ei voi sietää isää, miksi äiti ei voi sietää isän uutta vaimoa, miksi äiti ei voi sietää isän vanhempiakaan jne. ...

Lapsen tunteet on hyvä ottaa vastaan, mutta kaikkea ei ole pakko lapsenkaan "vuoksi" tehdä.

Aina ei ole pakko kääntää toista poskea - uudelleen.

Toi on vaan marttyyriksi ryhtymistä. Ei tarvii tykätä eikä sietääkään, mutta kyllä jokainen kykenee samassa tilassa olemaan tunnin kaksi jos oikein yrittää.

Ja tosiaan, kannattaisiko jatkaa sitä omaa elämää? Sitä myöden yleensä häviää tuollainen suoranainen inho ja viha. Kun sä elät omaa elämääs niin ei sua silloin kiinnosta tekeekö se exä mitä ja kenen kanssa siellä juhlissa tai missä vaan.

Omalla kohdalla voin sanoa, että joskus nämä kutsumatta jättämiset ovat ainoa keino kertoa mitä on mieltä jostain ihmisestä. Kun tietää että toinen jauhaa sinusta jatkuvasti paskaa etkä ole missään yhteydessä, niin tällä tavalla voi ilmaista mielipiteensä.

Ajattele! Näin on monessa perheessä, näin ovat lapset monessa perheessä tottuneet koko elämänsä näkemään ja siihen kasvaneet.

Ja ajattele: jos olen se, joka haki exälleen lähestymiskieltoa väkivaltaisuuden vuoksi, ja sai sen; jos kärsin sen vuoksi paniikkihäiriöstä ja syön yhä lääkkeitä sen vuoksi; ja jos edelleen pelkään eksääni - niin lapsen juhlan vuoksi mun on KOOTTAVA ITSENI. Ja olen vain toinen kahdesta kusipäästä.

Miten tämä nyt liittyy siihen, että eksän uutta perhettä ei kutsuttu juhliin?

[QUOTE="Vieras";24010530]Kurja, kun lapset siinä on maksajina...[/QUOTE]

Kun tarpeeksi vittuillaan niin vittuillaan takaisin. Ja turha tulla lässyttämään, että vika on aina täällä päässä. Jokainen saa tasan tarkkaan mitä on tilannut, kärsikööt saatana se kasvattaa luonnetta :)

Mun mielestä on epäkohteliasta olla kutsumatta tyttäresi äitipuolta ja sisarpuolia. Vaikka eivät kovin läheisiä olisikaan, he ovat kuitenkin tyttäresi "toinen perhe", tai osa sitä, kun elävät kuitenkin tyttären isän kanssa.

Ajattele! Näin on monessa perheessä, näin ovat lapset monessa perheessä tottuneet koko elämänsä näkemään ja siihen kasvaneet.

Ja ajattele: jos olen se, joka haki exälleen lähestymiskieltoa väkivaltaisuuden vuoksi, ja sai sen; jos kärsin sen vuoksi paniikkihäiriöstä ja syön yhä lääkkeitä sen vuoksi; ja jos edelleen pelkään eksääni - niin lapsen juhlan vuoksi mun on KOOTTAVA ITSENI. Ja olen vain toinen kahdesta kusipäästä.

No sun tilanteessa tuskin sitä eksääkään ollaan kutsumassa juhliin, ja lapsikin tapaa sitä vain valvotusti.

Minusta tällaiset, jotka jättää eksien nyksät kutsumatta, antavat itsestään kovin epävarman kuvan ja sen mielikuvan etteivät ole päässeet asian yli ja kokevat eksän nyksän uhkana. Säälittävää.

Mun mielestä et tehnyt väärin. Kyseessähän on teidän kahden - sinun ja exäsi - lapsen juhla, jota haluat kodissasi juhlistaa. Ja kun kerran olet exäsi kanssa väleissä, niin riittää aivan hyvin vain hänen kutsumisensa - hänhän voi halutessaan järjestää lapsellenne toiset juhlat kotonaan. Saapi sitten rutkasti rippilahjoja :)! Mutta emännän roolissa määräät ja säätelet vieraasikin, olkoonpa mummit ja papat mitä mieltä tahjojaan, ja exän on minusta syytä vain olla hyvillään, kun olet hänet kutsunut.

Mukavia rippijuhlia :)!

Soitin eksälle. Ja pahoittelin että olin ajattelematon kutsuessani vain hänet. Ja pyysin koko perheen. Ei vielä tiennyt millä kokoonpanolla tulevat mutta nyt olen ainakin pyytänyt heidät kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24010629:
Soitin eksälle. Ja pahoittelin että olin ajattelematon kutsuessani vain hänet. Ja pyysin koko perheen. Ei vielä tiennyt millä kokoonpanolla tulevat mutta nyt olen ainakin pyytänyt heidät kaikki.

Hienosti tehty. Nyt päättävät itse millä kokoonpanolla tulevat ja saa sisaruksetkin mahdollisuuden osallistua. Tuskin budjetti kaatuu :)

Loistavaa :D Noin toimii itsevarma aikuinen nainen! Pisteet sulle :flower:

Fiksu nainen! Sä osaat käyttäytyä! *ojentaa kukan!*

Hienoa!

No mietihän vähän... Ne kolme lasta ovat kuitenkin sinun lapsesi sisko- tai velipuolia. Eiköhän heillä pitäisi olla oikeus osallistua sisarensa rippijuhliin. Ihan uskomattoman lapsellista puuhaa osoittaa mieltään tuolla tavalla...

Jos kerran erostakin on noin kauan aikaa, niin ei pitäisi olla liian vaikea kohdata x:n uutta puolisoa lapsineen.

Ja heti perään "mie" pyytää anteeksi, että ei ollut lukenut sinun viimeisintä viestiä.
HIENOA! Nyt toimit aikuisen lailla. X-miehesi perheineen voi nyt päättää millä kokoonpanolla osallistuvat, mutta sinä olet toiminut fiksun aikuisen lailla.