Viherpeukalot hoi, ois kysyttävää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
En kertakaikkisesti nyt keksinyt miten saada asiatani mahtumaan ostikkoon, joten sorry vähän kökkö otsikko.

Eli siis, kun joitan kasveja pystyy lisäännyttämään siten, että niistä katkasee oksan, sen laittaa vesilasiin ja sitten se kasvattaa juuret, jonka jälkeen sen voi laittaa ruukkuun ja tattadaa...sulla onkin 2 kasvia.

Mutta pystyykö samalla tapaa tekemään myös ulkona oleville pensaille? Mulla on tuolla tuommoinen aronia...onnistuuko sen kanssa sama juttu, vai pitääkö ostaa vaan jostain kaupasta lisää noita pensaita?

googlaa aronian lisääminen, löydät varmasti vastauksen. luulen kyllä et pistokkaasta lisääminen ei onnistu tollasten kovavartisten puskien kans.. taimien ostoon:)

[QUOTE="vieras";24007332]googlaa aronian lisääminen, löydät varmasti vastauksen. luulen kyllä et pistokkaasta lisääminen ei onnistu tollasten kovavartisten puskien kans.. taimien ostoon:)[/QUOTE]

Nonni...nyt kun oli oikeat sanat käytössä, antoi googlekin osumia :)

Kyllä noita näemmä pystyy lisäännyttämään, mutta ei vesilasissa, vaan iskemällä ne suoraan maahan. Aika jännä juttu.

[QUOTE="hippi";24007374]molemmat toimii[/QUOTE]

Ok, no tuo vesi on helpommin toteutettavissa. Saako se puskanpala lillua siellä vesessään kokonaa, vai vain se alaosa?

Me tehtiin terijoensalvan kans niin että katkastiin vaan yksi liru oksa ja törkättiin se vesisaaviin niin että alle puolet varresta oli veden alla. En muista kuinka kauan ne oksat siellä vedessä oli mutta useamman viikon kuitenkin. Sitte mies kaivo niille kuopat ja sinne ne iskettiin ja hyvin lähti kasvaan.

Yhteistyössä