Kuinka moni pyöräilee sadesäällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fillarinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fillarinen

Vieras
Huomiseksi on luvattu runsasta sadetta ja minun on pyöräiltävä kaupungilla käymään 10 km. Hitsi jos kastun ihan läpimäräksi jo menomatkalla. En edes tiedä pitääkö tuo ulkoilupuku yhtään vettä, ei ole koskaan testattu. Tuskin ainakaan kunnon sadetta pitää vaikka pitäisi kyllä olla vettä hylkivää matskua. Sateenvarjoakaan ei oikein voi ottaa mukaan. Miten pukeudutte pyöräillessä? Pidättekö ihan sadepukua vai annatteko kastua?

Pyöräilen, minulla on sellainen kuoriasu. Joka on tosiaan vaan sellainen kaksiosainen kosteutta hylkivä, melko kuivana pitävä asu. Mutta hiostava, paljon hiostavampi kuin oikea sadeasu, vaikka vuoriton onkin. Eniten ärsyttää se, että silmälasit on ihan vesipisaroissa, eikä meinaa nähdä mitään. On mulla sadetakkikin, mutta pitäisi ostaa kunnon sadehousutkin.

Pyöräilen jos on "pakko" eli johonkin tarvii päästä. Yleensä on päällä ihan perus kertakäyttösadetakki, jonka saa sitten nakata roskiin kun pääsee kotiin.. Kotiin päin mennessä on harvoin mitään erikoisia sadevarusteita päällä, laitan vaan miehelle matkalta viestin että "laita sauna päälle" ja kotiin päästyäni menen sinne kuivumaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;24004972:
pyöräilen lähes ympäri vuoden työmatkoja.. mulla on yleensä sadeviitta kun fillaroin, aiemmin oli sadevaatteet mut housut meni rikki, ja en oo saanu ostettua uutta..

Kuinka hyvin sellainen sadeviitta toimii? Suojaako se myös käsivarret ja jalat? Jos ne pääsee kastumaan niin pitääkö sinun ulkoilupuku sen verran ettei kuitenkaan mene läpi? Entä jos lähtiessä ei sada niin otatteko sadevarusteet mukaan?

Kuinka hyvin sellainen sadeviitta toimii? Suojaako se myös käsivarret ja jalat? Jos ne pääsee kastumaan niin pitääkö sinun ulkoilupuku sen verran ettei kuitenkaan mene läpi? Entä jos lähtiessä ei sada niin otatteko sadevarusteet mukaan?
nykyisin otan. Pyöräilen työmatkat, ja kun muutaman kerran on sadevarusteet unohtanut ja kaatosateessa polkenut, pyrkii aina muistamaan ne sadekamat.

mä pidän sitä etuhelmaa käsillä kiinni, on siis tossa jalkojen suojana..saappaat ku on jalassa niin ei kastu vaatteet.
en kuljeta sadevaatteita mukana, mulla on yleensä töissä sit joku kertakäyttö sadetakki tms varalla, jos sattuu et tarviin.

Mulla on ollut joskus aiemmin sellainen sadeviitta jossa oli hihat eli suojasi tosi hyvin kädet ja siinä oli niin leveä "helma" että myös jalat pysyivät täysin kuivina (sitten se ikävä kyllä jäi pinnojen väliin ja repesi :( )

nykyisin otan. Pyöräilen työmatkat, ja kun muutaman kerran on sadevarusteet unohtanut ja kaatosateessa polkenut, pyrkii aina muistamaan ne sadekamat.

Kerran minäkin kastuin kunnolla kun kaatosade yllätti, se oli edellisen ulkoilupuvun aikaan joka pitänyt yhtään sitä. Kumpaa käytät kaatosateella, sitä kuoriasuasi vai sadetakkia? Itselläni silmälasien kanssa oli sama ongelma, nykyisin kostealla säällä piilolinssit ovat minusta paljon mukavammat:)

Kuljen pyörällä töissä ympäri vuoden, ihan aina. Joka -40 asteessa. Sadeasu/kuoriasu, Goretex-kengät, kypärä ja kovalla sateella huppu kypärän alla. Ei ongelmaa.

Kerran minäkin kastuin kunnolla kun kaatosade yllätti, se oli edellisen ulkoilupuvun aikaan joka pitänyt yhtään sitä. Kumpaa käytät kaatosateella, sitä kuoriasuasi vai sadetakkia? Itselläni silmälasien kanssa oli sama ongelma, nykyisin kostealla säällä piilolinssit ovat minusta paljon mukavammat:)

kuoriasua, koska se vie sitten taas muuten niin paljon vähemmän tilaa. Siis siinä kassissa tarakalla poutasäällä.

Pitääkö sellainen kuoriasu ihan kaatosateellakin tarpeeksi vettä, kastuuko yhtään? Minulla on kuitenkin 10 km tuota matkaa joten puolisen tuntia menee. Mitä eroa on kuoriasulla ja sadeasulla?

Pitääkö sellainen kuoriasu ihan kaatosateellakin tarpeeksi vettä, kastuuko yhtään? Minulla on kuitenkin 10 km tuota matkaa joten puolisen tuntia menee. Mitä eroa on kuoriasulla ja sadeasulla?

kyllä se aika hyvin pitää. Sellaiseksi nihkeäksi se tosin liimautuu sitten alempiin vaatteisiin. Se on ihan tosiaan vaan sellainen kuori, sellaista ohutta muovin tapaista. Sadetakki pitäisi paremmin ja on paksumpi. Pyöräilen itse töihin hieman vajaan 10 km matkan.