pitäkää nyt vaan hölmönä mutta nyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulee jos tulee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
muuten vaan kerron jospa joku muukin suunnittelis samaa tai on jo kokeillut...

vauva ei olisi katastrofi...

muutenkin vaikea löytää ehkäisykeinoa.. tuntuu että jokaiseen menetelmään liittyy jotain epämukavia mahdollisia haittoja osaan jopa hengenvaarallisia jos huono onni käy...

Nyt kolmas vuosi putkeen menossa. Jos lasketaan liiton alusta asti niin 12. vuosi sitten. Kolme lasta on, ja näistä kaksi on lähtenyt ekalta kierrolta, kuopus vaati kuusi. Toimii meillä ihan tarvittavan hyvin :)

Me on käytetty sitä kahdesti raskauksien välissä ja seuraava raskaus on alkanut sitten vasta kun lupa on annettu. Pitää tuntea oma kroppa hyvin, esim. tietää koska on ovulaatio ja kierron pitää olla säänöllinen, sitten toimii miltei täydellisesti.

Mä kokeilin varmoja päiviä yhden kuukauden ajan, siitä sai alkunsa esikoinen. :D En ole sitten uudelleen yrittänyt. :D No, meidän oli kyllä silloin tarkoituksenakin alkaa vauvaa yrittämään lähiaikoina joten eipä se niin katastrofi ollut...

[QUOTE="xxx";23988659]Mä kokeilin varmoja päiviä yhden kuukauden ajan, siitä sai alkunsa esikoinen. :D En ole sitten uudelleen yrittänyt. :D No, meidän oli kyllä silloin tarkoituksenakin alkaa vauvaa yrittämään lähiaikoina joten eipä se niin katastrofi ollut...[/QUOTE]

miten toteutit kyseistä menetelmää? eli miten seurasit kiertoa ja ovulaation ajankohtaa jne..?

[QUOTE="a.p";23988696]miten toteutit kyseistä menetelmää? eli miten seurasit kiertoa ja ovulaation ajankohtaa jne..?[/QUOTE]

Ihan kalenterin avulla, mulla on aina ollut säännöllinen kierto ja myös vahvat oireet ovulaation aikana. (Ovista kohden lisääntyvä valkovuoto, sitten oviksen aikaan mahakivut ja huomaa kyllä kun on ohi, kivut loppuu ja paikat kuivuu.)

Sekstailtiin tuolloin viikkoa ennen ovulaatioaikaa, sitten olin olevinani tosi varovainen ja seuraavan kerran vasta muutama päivä ovulaation jälkeen --> raskaana.

Tosin en olisi edes kokeillut tuota, mikäli raskaus olisi ollut katastrofi. Ajatus oli että odotellaan vielä vähän aikaa, mutta jos saa alkunsa niin saa tulla. :)

meillä ei luoteta niihin päiviin ollenkaan ennen ovulaatiota. vasta sitten kun olen ovulaatiotestillä varmistanut että ovulaatio tullut lisään siihen vielä 3-4 varo päivää ja sitten loppukierto voi olla vapaasti.. tosin tämä varmaan ei olis kovin kannattavaa jos on lyhyt kierto. mulla ovulaatio aikaisin mutta kierto suht pitkä.

[QUOTE="a.p";23988825]meillä ei luoteta niihin päiviin ollenkaan ennen ovulaatiota. vasta sitten kun olen ovulaatiotestillä varmistanut että ovulaatio tullut lisään siihen vielä 3-4 varo päivää ja sitten loppukierto voi olla vapaasti.. tosin tämä varmaan ei olis kovin kannattavaa jos on lyhyt kierto. mulla ovulaatio aikaisin mutta kierto suht pitkä.[/QUOTE]

Joo ihan omasta kokemuksesta voin sanoa että ei kannata alkukierrosta sitten sekstailla, tai ainakin käyttää kumia. :D Viikonkaan varoaika ei välttämättä riitä.

Yhteistyössä