Hyi ku kamala toi Cesar Millan! Koirakuiskaaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jonna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jonna"

Vieras
katoin sen jaksoja netissä, missä se potkii koiria mahaan jne, yhessä videossa kuristi koiraa niin että se pyörtyi ja kusi alleen.
Mikäli koira on oikeasti ns ongelmakoira ja lopetusuhan alla, on hellempi tapa lopettaa se kuin käyttää väkivaltaa!
Ja mitä se eläin siitä oppii? Sen että alistuu vain siksi, koska muuten vedetään turpiin.

Itse en kannata pelkkää nameilla kouluttamista, kyllä koiran pitää oppia olemaan kunnon koira ilman jatkuvaa herkutteluakin. Mieluummin palkitsen huomiolla.

yksi linkki on:
http://www.youtube.com/watch?v=RFCGtatpCwI

toinen olikin jo poistettu "tekijänoikeuksien vuoksi" :/ Mut netissä kun laittaa googleen voi jostain löytyä

Joo ton Cesarin opetustapa on aivan väärä, koiraa ei saa kouluttaa rankaisemalla väärästä teosta, vaan palkitsemalla mieleisestä teosta. Näin koira oppii mitä ''pitää'' tehdä. Itsekkin olen kauhulla kyseistä herraa katsellut, miettinyt, että sen hepun koirat varmaan pelkää sitä ja paljon.

Ai mie en ole tuolaista jaksoa kyllä koskaan nähnyt,vaikka ollaankin katsottu cesarin ohjelmaa.
Mie en nyt ihan nuin vaan usko siun juttua.

Luonnossakin eläimet tapaa vaan silitellä toisiaan hyvistä teoista eikä ne joudu mistään kärsimään... Koira on eläin, ei ihminen. Vaikka nykyajan buudelituudestruudelit luullankin olevan jotain ihmisyyden jatkeita kun ollaan jumalan asialla oltu ja jalostettu niistä struudeleita.

Joo ton Cesarin opetustapa on aivan väärä, koiraa ei saa kouluttaa rankaisemalla väärästä teosta, vaan palkitsemalla mieleisestä teosta. Näin koira oppii mitä ''pitää'' tehdä. Itsekkin olen kauhulla kyseistä herraa katsellut, miettinyt, että sen hepun koirat varmaan pelkää sitä ja paljon.

no eivätpä näy pelkäävän. jos sulla on noin huono havaintokyky, niin miksi luotat siihen noin paljon? eikä se kouluta niitä eikä se rankaise.

Ja tekö olette muuten asiantuntijoita niinkö?!! Heh juu....

noo näköjään tiedämme ainakin paremmin kun sinä koska sulla ei ollut mitään järkevää sanottavaa.

Ja asiasta vielä sen verran, Cesar ei kyllä suosikkaan näitä piikki yms pantoja, mutta muuten ''rankaisee'' koiria välillä vähän turhankin fyysisesti. Ei koiraa saa pelolla opettaa, juuri tälläisellä tyylillä tulee näitä arkoja ja ihmisiä pelkääviä koiria. :/ Ainakin jos näitä oppeja ei osata tehdä oikein.

cesar ei mitenkään erityisesti "käytä" sähköpantoja, mutta on pari koiraa sarjassaan opettanut sillä pysymään pois traktorin alta ja väistämään kalkkarokäärmettä. Myös Suomessa myydään ns. haukkupantoja, jotka hiljaa napauttaa kaulaan, eikä todellakaan satu(kokeiltu itse). Samanlaiselle Cesar sääti pannan, kun opetti maatilan koiraa kunnioittamaan sitä traktoria. Ei siinä mitään shokkeja anneta!

Alkuperäinen kirjoittaja ääh;23986378:
no eivätpä näy pelkäävän. jos sulla on noin huono havaintokyky, niin miksi luotat siihen noin paljon? eikä se kouluta niitä eikä se rankaise.

no tuskin ne siellä ohjelmassa näyttää sitä että koirat pelkää, mitä järkeä siinä sit olisi.
Aivan sama, sanoin vaan mielipiteeni.

http://channel.nationalgeographic.com/series/dog-whisperer/2494/Overview#tab-Videos/03208_09

tässä videossa Cesar ei tee muuta kuin kuristaa koiraa, koiran ilmeestäkin näkee miksi se " rauhoittuu" ja antaa muka periksi

http ://channel. nationalgeographic. com /series/dog-whisperer/2494/Overview#tab-Videos/03208_09

ottakaa välit pois
tässä videossa Cesar ei tee muuta kuin kuristaa koiraa, koiran ilmeestäkin näkee miksi se " rauhoittuu" ja antaa muka periksi

no tuskin ne siellä ohjelmassa näyttää sitä että koirat pelkää, mitä järkeä siinä sit olisi.
Aivan sama, sanoin vaan mielipiteeni.

Olikos se Bandit-niminen chihu, joka sai tehdä ihan mitä halusi, koska sen emäntä ei tajunnut koirista mitään. Niinpä Bandit puri perheen poikaa aina, kun tilaisuus tuli.

Cesar sai tolkutettua naiselle, että sille on kerrottava kuka käskee, eikä se saa purra poikaa enää. Nainen ei tajunnut vieläkään, piti ennemmin koiran puolta (ettei sille tule paha mieli) kuin suojelisi omaa poikaansa!

cesar käytti psykologisia keinoja ja myös "sormet niskaan" liikkeitä koiralle, ja tulos oli se, että sekä vieraat ihmiset että perheen poika sai tulla äidin viereen istumaan ilman, että kimppuun hyökättiin.

Oliko siis paha asia, että koiralle "tuli paha mieli" ja se lakkasi puremasta ihmisiä? Vihdoin sille kerrottiin, ettei sen kuulu suojella emääntäänsä hampaillaan, ja että perheen poikaa vastaan ei saa hyökätä.

Puudelinpaijaajat, hmph.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
[QUOTE="Jonna";23986457]mulle on sama mitä uskotte, tosin Cesar on saanut jenkeissä syytteen JA tuomion eläinten pahoinpitelystä ;)[/QUOTE]

No, jenkeissä saa syytteen vaikka siitä, jos menee avaamaan kalsareisillaan oven, siitähän voi joku saada trauman :D

[QUOTE="Jonna";23986457]mulle on sama mitä uskotte, tosin Cesar on saanut jenkeissä syytteen JA tuomion eläinten pahoinpitelystä ;)[/QUOTE]
Sie voit varmaan myös todistaa,milloin ja miksi Cecar on tuomittu.

jaa kerros lisää, ihansama

Taitaapi se vaan olla niin, että kaikissa asioissa on kaksi puolta, ja niillä molemmilla puolilla omat kannattajansa. Toiset elää parisuhteessa väkivaltaisina, toiset kasvattavat lapsensa vyön avulla... Koiraakin voi kouluttaa kahdella tavalla. Jokainen valitsee itse miten haluaa asiat hoitaa...

Yhteistyössä