näkökentän heikentyminen, niskahartiaseudun jumiutumisesta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sunflower20
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sunflower20

Aktiivinen jäsen
16.01.2010
2 483
1
36
Mulla alkoi äsken, n 15 min sitten näkökentässä heiluu sahalaitaa, vasen silmä vasemmalle päin katsottaessa.. nyt on oikea silmäkin ihan "jumissa". Mä katson tekstiä jota nyt kirjoitan niin jää näkemättä tekstiä...
on sellasta kirkasta sahalaitaa, hiukan muistuttaa sitä kun lämpö väreilee esim asfaltin päällä mutta niin että ei nää siinä kohtaa mitään missä on tätä sahalaitaa.
Nyt mua pelottaa kun pitäis lähteä ajaa autoa, että näänkö mä mitään.
Ja tää alkoi ihan yllättäen, olin tuotantopuolella juttelees työntekijän kanssa, ihan seisoin ja nojasin pöytään. ja nyt ei nää mitään, varsinkaan kun katsoo tähän ruutuun. Hieman pidemmälle kun kattoo niin näkee jotenkin.

Voiko niskat olla niin jumissa, ettei ne säteile kipua konkreettisesti vaan aiheuttaa tällaista, jotain verenkiertohäiriötä...

Mä olen nyt menossa sairaalaan ihotesteihin, toivotaan ettei ennen sitä tule mitään, jotta oon ainakin hoitajien lähellä jos taju lähtee...

Voiko niskat olla niin jumissa, ettei ne säteile kipua konkreettisesti vaan aiheuttaa tällaista, jotain verenkiertohäiriötä...

...

Kyllä voi mutta voi olla muutakin.

Sairaalaan saapuessasi kerro oireista ENNEN testien aloittamista, voihan olla että tutkivat mm silmänpaineen akuutisti siellä. Veikkaan että testiä ei tehdä... mutta kerro kuitenkin koska jos testin aikana menet huonoon kuntoon, hoito on ihotestin komplikaatioiden mukaista vaikka syy olisi muu (oireet alkaneet aiemmin)

Joo, täytyy kyllä kertoa mitä nyt on. Mulla on aika puolelta päivin, ja nyt on mentävä. Ei auta mikään. Baikka tuntuu että näkö heikkenee nyt koko ajan. Toivottavasti ei paljon ole liikennettä, ettei tartte lehdestä lukea että nuori nainen ajeli vastakkaisella kaistalla törmäten useisiin autoihin ja lopuksi löydettiin sähkötolppaan törmänneenä. Syy epäselvä :)

Hei, se on aurallisen migreenin oire tuo. Mulla ainakin alkaa helposti mm. niskajumista tuollainen migreeni. Vähän päästä jos et mene lepäämään lääkkeen kera alkaa jumalaton päänsärky ja pahoinvointi. Ja auton rattiin et kyllä mene! Siinä on vaaraksi sekä muille että itselle. Taksi alle ja päivystykseen, eikös siitä saa korvauksetkin?

Minulla alkaa migreeni juuri noin = puolet näkökentästä häviää, näkyy sahalaitoja, ja puheesta ei tahdo tulla mitään - sanon mitä sattuu. Siitä n. tunti, ja pää on niin kipeä että tekisi mieli irrottaa ja laittaa pakastimeen.

Etkä kyllä todellakaan lähde nyt auton rattiin!! Ainaski mulla migreeni on sen verta "invalidisoiva", että ajatus ei kulje normaalisti ja raajatkin tuntuvat toisen ihmisen omilta.

Kannattaa oikeastikin ottaa taksi. Ei olisi kivaa luettavaa, että ajaisit jonkun perheen lapset kuoliaiksi.

Myös mun migreeni on tuollainen. Sulla saattaa alkaa vielä puutua osa vasemman käden sormista ja osa kielestä ja poskesta.

Toi näköhäiriö vaan lisääntyy varsinaiseen päänsärkyyn asti enkä todellakaan menisi tuossa vaiheessa auton rattiin, vaikka ihan varma kuski olenkin. Mulla ainakin saattaa ihan yhtä äkkiä huveta vasemmasta silmästä näkökyky kymmenekseen eikä sillä oikealla silmällä ajeta samalla kun se vasemman silmän pieni näkevä osa vaihtelee paikkaansa ja huijaa paikkoja ja mittasuhteita oikeallekin silmälle.

Jos toi on migreeniä, niin on ihan tyypillistä, että siinä käy noin. Et ole hengenvaarassa, kunhan ympäristön puitteet on kohdallaan. Jos meet suojatien yli niin katso autojen tulo kääntelemällä päätä normaalia reilummin ja katso samaan suuntaan usealla näkökentän kohdalla. Mulla on ainakin joskus auto hävinnyt näkökentästä ja kun on päätä sen pari senttiä kääntänyt ja katsonyt hiukan eri vinkkelistä, sieltä se auto taas on tullut.

Yhteistyössä