v**** tuota kaveria (FB)

• Viestiketjun aloittaja pinna tiukalla
  • Ensimmäinen viesti
"Eee"
just aloin miettimään jos mä sen tekisin etten vilkuile sieltä nii sit se puhelimessa kertoo kaikki yksityiskohtia myöten..
No sit sanot sille puhelimessa, että sulla on nyt tärkeempää tekemistä, että josko vaikka näkisitte viikonloppuna ja puhuisitte ne lapsiasiat sillon. Ei siinä sen kummempaa.

Btw, minkä ikäsiä muuten ootte? Ihan tuli mieleen vaan...

pinna tiukalla
[QUOTE="Eee";23969527]No sit sanot sille puhelimessa, että sulla on nyt tärkeempää tekemistä, että josko vaikka näkisitte viikonloppuna ja puhuisitte ne lapsiasiat sillon. Ei siinä sen kummempaa.

Btw, minkä ikäsiä muuten ootte? Ihan tuli mieleen vaan...[/QUOTE]

parikymppisiä, kaveri muutaman vuoden nuorempi

"Sara"
Mua ärsyttää sellaset päivitykset, että kerrotaan jotain "tosi salakähmäistä" tyyliin "Ette ikinä usko mitä tapahtui" tai vastaavaa ja itse juttua ei kuitenkaan kerrota.
Tai hehkutetaan rakkauselämää siellä kaikkien silmien edessä sen kullan kanssa, että "Kiitos viimeisestä muru", "Koska tehdään suuria päätöksiä", "Muistatko kulta viime kesänä?" ym ym. Mun mielestä noi vain on kahdenkeskisiä juttuja ja tulee olo, että yritetään näyttää suhteen olevan paremmalla tolalla kuin oikeasti onkaan. OIh, kun meillä on niiiin ihanaa!

pinna tiukalla
[QUOTE="Eee";23969574]No mun puhelimessa ainakin on tollanen nappula, missä on punasen luurin kuva... :D

Miksi sää oikeestaan edes hengaat sen tyypin kanssa, jos sua ei kiinnosta 90% sen puhetulvasta yhtään?[/QUOTE]

meillä on todella hauskaa kun olemme yhdessä mutta nämä jonnin joutavat sepostukset ottaa kaaliin. enkä ole ainut meidän kaveripiiristä joka on sanonut samaa. ja todella moni on sanonut että voitko jättää vähemmälle mutta siitäkös se innonstuu kun haluaa olla puheenaihe ja keskipiste.

pinna tiukalla
[QUOTE="Sara";23969651]Mua ärsyttää sellaset päivitykset, että kerrotaan jotain "tosi salakähmäistä" tyyliin "Ette ikinä usko mitä tapahtui" tai vastaavaa ja itse juttua ei kuitenkaan kerrota.
Tai hehkutetaan rakkauselämää siellä kaikkien silmien edessä sen kullan kanssa, että "Kiitos viimeisestä muru", "Koska tehdään suuria päätöksiä", "Muistatko kulta viime kesänä?" ym ym. Mun mielestä noi vain on kahdenkeskisiä juttuja ja tulee olo, että yritetään näyttää suhteen olevan paremmalla tolalla kuin oikeasti onkaan. OIh, kun meillä on niiiin ihanaa![/QUOTE]

tällainenkin löytyy minun kaverilistalta...

olen sanonut mutta siitä puhelusta kun ei pääse eroon, käläkäläkälä ja sitte me päläläpälpälpäp...
Sun täytyy sanoa napakammin. Siis vaikka tarpeen tullen hieman tiuskaistakin. Sen jälkeen voit sitten sanoa pehmeämmin, että "Anteeksi vain, ei ollut tarkoitus tiuskaista, mutta kun et kuuntele yhtään mitä sulle sanotaan." Ei välttämättä paras tapa, mutta itse vastaavanlaisessa tilanteessa muutaman kerran noin toimineena koen, että siitä oli hyötyä.

fb
Sun täytyy sanoa napakammin. Siis vaikka tarpeen tullen hieman tiuskaistakin. Sen jälkeen voit sitten sanoa pehmeämmin, että "Anteeksi vain, ei ollut tarkoitus tiuskaista, mutta kun et kuuntele yhtään mitä sulle sanotaan." Ei välttämättä paras tapa, mutta itse vastaavanlaisessa tilanteessa muutaman kerran noin toimineena koen, että siitä oli hyötyä.
mie tein noin ja meni välit. tästä on aikaa kohta vuosi ja hän ei ole puhut miulle sen jälkeen. että mieti onko ko.ihminen suuttuvaa sorttia. olen pyydellyt anteeksi ja muuta mutta ei auta. kaduttaa ihan hirveesti.

Lisäämpä tähänkin

Nyt on ainakin 3 aloitusta jossa valitetaan FB:n tilapäivityksistä.

Blokatkaa liikaa päivittelevät ihmiset tai sulkekaa FB tili. Aikasta simppeliä. Tai sitten vaan antakaa toisten päivitellä. Tuskin se on kovinkaan paljon teidän elämästä pois. Jokunen sekuntti kun selaatte sivua alas päin ohittaen heidän päivitykset.

"jep jep"
moona81 ja muut :

mistähän täällä sit saa valittaa ku aina on joku jolla on nokan koputusta..? ei saa valittaa miehestä, ei kavereista, ei lapsista, ei työnantajasta.. ei niin yhtään mistään. sitten jos joku ei valita vaan kehuu jotain tuotetta yms ja kertoo mitä kivaa on tapahtunu nii se on automaattisesti jonkun mielestä provo..

[QUOTE="jep jep";23969884]moona81 ja muut :

mistähän täällä sit saa valittaa ku aina on joku jolla on nokan koputusta..? ei saa valittaa miehestä, ei kavereista, ei lapsista, ei työnantajasta.. ei niin yhtään mistään. sitten jos joku ei valita vaan kehuu jotain tuotetta yms ja kertoo mitä kivaa on tapahtunu nii se on automaattisesti jonkun mielestä provo..[/QUOTE]

En tietääkseni ketään kieltänyt valittamasta täällä. Tarjosin vain ratkaisua ongelmaan mikä näyttää moniakin vaivaavan.

Vai olisiko sitten pitänyt päätä taputella ja olla samaa mieltä aloittajan kanssa.

huoh-
Mun oli pakko laittaa yks kaveri piiloon. Aamulla kun avaa facen, niin ainakin 10 päivitystä samalta tyypiltä. Ja kaikki liittyy sihhen montako mattoa pestään tänään, miestä odotetaan, ruoka uunissa, pimu päiväunilla.. huh huh..
Ketä kiinnostaa jonkun mattojen ja pyykkien pesu, varsinkin kun noita samoja juttuja saa lukea päivästä toiseen...............

ihme valitusta
ettekö te osaa kelata sitä sivua sillen "pikakelauksella" ettette lue joka juttua? luette joukosta vaan ne mitkä kiinnostaa. ei muakaan kiinnosta 80% niistä jutuista mitä siellä on, lukasen vaan ne tärkeet ja sivuutan muut.

pinna tiukalla
poistin puoli tuntia sitte facebook tilin, osittain ihan kokeiluksi. vartti sitten tuli puhelu, joka meni näin:

- miks sä oot poistanu tilis?
*mulla meni hermo ku ei siellä ollu mitään fiksua ikinä.
-no nyt mun sit pitää soittaa tai tekstata sulle vähän väliä kaikki uudet jutut ku et nää niitä facesta.
*siks mä just poistin ku en jaksa kiinnostua joka ikisestä pikku asiasta... (jäi kesken lause kun..)
-nii siis mustakii siellä on toooosi rasittavia ihmisiä ku kertoovat kaiken.
*huoh
-ootsä vielä siellä?
*oon. jos nyt sanon jotain nii ethän suutu?
-en en mutta ootas mä kerron ensin mitä toi kulta mussukka keksi äsken....

vieläki höpöttää sitä juttua tuolla toisessa päässä, puhelin kauittimella metrin päässä.

Karju
Siis eikös FB:ssä pidäkkin toimia noin, että päivittelee tietojaan? Tällä kaverillas ei saata olla muuta sosiaalista elämää kuin FB ja näitä ihmisiä vartenhan se ilmeisesti on just keksittykin.

pirkpppp
Kyllä oikeasti sapettaa ne ihmiset, jotka päivittää kokoajan.
Jos ne kokoajan laittaa uuden päivtyksen, niin tuskin ne ehtii ihan kaikkea sitä tekee mitä päivtyksissään kertovat.
Ykski mamma selittää, kuinka jokapvä pesee 10 koneellista pyykkiä, silittää ne, pesee mattoja, laittaa kasvimaata, kaataa puita..
Ja eniten ärsyttää se tyyli kirjoittaa. Kaikki yhteen pötköön. Ei pikkuja eikä pisteitä.
Ja niitä ihme lyhennyksiä. "o, ni, si" mitä ihmettä, miks ei voi kirjoittaa normaalisti?
Ja usein ne ihmiset jotka hehkuttaa kuinka ihanaa kaikki on, niin veikkaan, että niilläa siat onjust päinvastoin. Ei mun tartte kokoajan hehkuttaa,e ttä mun mies keitti kahvia ja sulatti pullia yms.. meillä se on jokapäivää..

Yhteistyössä