Asiallinen kysymys intiimialueista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohtija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pohtija

Vieras
Synnyttäneet naiset.
Miten olette kokeneet itse seksin synnytyksen jälkeen?
Ovatko tuntemukset muuttuneet synnytystä edeltävästä ajasta?

Onko alapää muuttunut fyysisesti?

Nyt ihan asiallisia vastauksia.

Ei minulla ainakaan. Olen 26v kahden pienen lapsen äiti. Treenasin lantiopohjalihaksia jo molempien raskauksien aikana ja synnytysten jälkeen. Seksi tuntuu aivan yhtä ihanalta kuin ennenkin, mieskin tykkää :) ja alapää on ulkonäöllisestikin pysynyt samanlaisena, ei tullut repeämiä

Mulle ei tullut repeämiä, väliliha kyllä leikattiin. Ja kiitos tikkien, paikat on vaan tiukemmat kun ennen synnytystä :) Ensimmäiset 20 kertaa aluksi aina sattui, joka kerralla aina vähemmän kuin aiemmin. Mihinkään ei oo tuntemukset tai halut muuttuneet :D

Seksi on parempaa! Mutta se ei johdu niinkään anatomiasta :) Kyllähän paikat hiukan löysemmät on, mutta siihen voi vaikuttaa myös ikä, ei pelkät synnytykset. lahtionpohjaa kannattaa jumpata, vaikkei olisi synnyttänytkään. Ulkonäkö ei ainakaan niin paljoa muuttunut, että se haittaisi.

Seksi on parempaa! Mutta se ei johdu niinkään anatomiasta :) Kyllähän paikat hiukan löysemmät on, mutta siihen voi vaikuttaa myös ikä, ei pelkät synnytykset. lahtionpohjaa kannattaa jumpata, vaikkei olisi synnyttänytkään. Ulkonäkö ei ainakaan niin paljoa muuttunut, että se haittaisi.

Venyneet kudokset on tuntoherkemmät. Siksi jotkut venyttävät häpyhuuliaankin.

Mulle tuli tokassa raskaudessa/synnytyksessä peräsuolen laskeuma. Se häiritsi ja lannisti itsetuntoani, seksielämää jne monien kuukausien ajan.
Nyt lapsi on 1,5-v ja pystyn (henkisesti) taas jo normaaliin seksielämään.
Tikkejä tuli myös, mutta se ei ole haitannut paranemisen jälkeen. Ei ole kiristänyt tms.

Musta paikat tuntuu vähän väljemmiltä, toisaalta taas oon oppinut lantionpohjan lihasten käytön (ehdotonta plussaa).. en kuitenkaan sanois että vaikutus olis mikään hirveen suuri. Mies sanoo ettei huomaa eroa aiempaan (tiedä sitten onko vaan kohtelias?). Noin ulkoisesti mun mielestä alapää ei oo enää niin nätin ja siistin näkönen kun aiemmin jos ihan läheltä tarkastelee :P mut varmaan tää on tosi yksilöllinen asia - synnytyksetkin on niin erilaisia ja kaikki kokee asiat eri tavalla.

Synnyttäneet naiset.
Miten olette kokeneet itse seksin synnytyksen jälkeen?
Ovatko tuntemukset muuttuneet synnytystä edeltävästä ajasta?

Onko alapää muuttunut fyysisesti?

Nyt ihan asiallisia vastauksia.

Entistä parempaa on ollut täälläkin, mutta tosiaan kannattaa tuo lantionpohjalihasten kunnossa pitäminen (vaikkei lapsia olisikaan). Eikä ehkä kannata hätiköidä ekakerran kanssa ensimäisen synnytyksen jälkeen, vaan antaa paikkojen kunnolla palautua ja parantua ettei jää mitään traumoja...

Alapää näyttää erilaiselta. Mulla tuli repeämä ja tikit ei pitäny sitä kasassa joten repsottaa sillee auki. Se vaikuttaa siten, että seksin aikana emättimeen pääsee helpommin ilmaa. Ainakin luulen sen johtuvan siitä.. vai olisiko paikat vaan löystyny? En osaa sanoa. Seksi kuitenkin tuntuu yhtä hyvältä kuin ennenkin ja se lienee pääasia.

Yhteistyössä