Tuteista ja tuttipulloista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"odottaja"

Vieras
Kannattaako pestä ja keittää ajoissa, vai vasta jos/kun tarvitsee?
Voiko pestä tiskikoneessa vai pitääkö pestä käsin?

Imetyskysymyksiin vastaan jo etukäteen: Kyllä aion imettää, mutta alussa voi kuulema tarvita pulloa...

Mistä olen saanut päähäsi, että alussa voi tarvita pulloa? Sillä vaan pilaat sen imetyksen.

Mitä haittaa on jos varaa pari pulloa? Itse ainakin tarvitsin heti pulloa. Mies hoiti vauvaa heti kun itse en kyennyt kun olin niin huonossa jamassa. Tottakai pulloja kannattaa olla jemmassa, joskus niitä tarvitsee ehkä kuitenkin. Itselläni loppui imetys (lopetin, koska oli niin takkuista hommaa) kun vauva oli vajaa 3kk. Ja ehdottomasti oli hyvä näin. Sain itsekin levätä ja nukkua joskus rauhassa (ja tähän siis täsmennys, ei ollut helppoa alussa, ei, valvoin tauotta käytännössä).

Sun kysymykseen. Kyl sä ne voit pestä jo valmiiksi, koneessa mä pesin, tuttiosat kannattaa pestä ehkäpä käsin. Mutta sitten kun käyttötarvetta tulee niin keität ne sit vielä.

Mulla oli tarkoitus imettää, mutta ostin kuitenkin useamman pullon. Kolme pientä, ja kaksi isoa. Ostin myös tuttipulloon niitä lisätutteja. Homma menikin kyllä sitten toisin kuin olin odottanut, eli imetys meni pilalle, ja pulloruokinnallehan tyttö sitten joutui, ettei olisi tyystin nälkään kuollut.

Aluksi ennen käyttöön ottoa keitin pullot tutteineen ja kaikkine osineen kattilassa ohjeen mukaan, eli siinä viitisen minuuttia.

Nyt kun tyttö päivittäin pulloista juo, niin olen yleensä pulloharjalla pesaissut ja sitten laittanut astianpesukoneeseen. Keittämistäkin olen harrastanut säännöllisesti. Ja tuttipullojen tutit vaihtanut aina välillä.