Onko meiän 6v pieni? 107cm/18kg

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihatzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ihatzu

Uusi jäsen
16.05.2011
19
0
1
Tosi moni päivittelee kuin pieni meidän 6v tyttö on. Hän täytti huhtikuussa 6v ja on 107cm ja 18kg?

Onko hän nyt kauheesti normalia pienempi? 5v:nä oli tasan 100cm ja nyt 107cm. Muutkin lapset ovat aika lyhkäsiä.

Itse olen 163cm ja mies 193cm.

Harmittaa tytön puolesta kun aina samaa asiaa päivitellään. Neuvolassa eivät olleet huolissaan

Onhan hän ehkä keskivertoa lyhyempi, mutta kasvaa omalla käyrällään ja sillä hyvä. Meillä kuopus oli 4v. neuvolassa 104 cm ja 17 kg ja esikoinen oli 6v. neuvolassa 117 cm ja n. 20 kg, me vanhemmat ollan saman kokoisia kuin teillä. Voisi kyllä olettaa, että pituus venähtää jossain vaiheessa kun isä on noin pitkä.

Minulla just saman kokoinen poika :) Lokakuussa täyttää 7v. Ja on tosiaan tulevan luokan pienin poika ja pari saman kokoista tyttöä näkyi olevan.

Meidän lapsi tutkittiiinkin yhdessä vaiheessa mutta 100% terve poika on.

Niin ei kaikki samalla tavalla kasva. Meidän poikakin joka täyttää lokakuussa 9v niin käyttää vielä 130cm vaatteita ja hänellä on vaan koon 34 jalka. Kun kaverit on päätä pidempiä ja kengän koko on 37-40... Saa nähä venähtääkö meidän lapset ikinä.

meillä kanssa menty aina omalla käyrällä ja pikkuneiti oli 104cm ja 17.7 kg 4V neuvolassa ja isosiskonsa oli nyt keväällä 37 kg ja 152cm pitkä ja ikää 11V :) kun taas meidän miehen alku ( kuopus) oli 1.5V neuvolassa 9.4 kg ja 83 cm :) joten kaikki meillä kulkevat omaa käyräänsä mutta tän hetken pituus arvio kaikille on 170-180 cm isänsä pituuden takia :)

Meillä on taas toistepäin. 6,5v on 128cm ja 27kg, moni luulee koululaiseksi vaikka menee vasta syksyllä eskariin. Oli isokokoinen jo syntyessään mutta niin on isikin 193cm ja minä pieni 155cm.

Lyhythän hän on, painon puolesta ei ole mun mielestä pieni.

Meillä on 122 cm ja 22-23 kg viisivuotias. Ikäisekseen pitkä, hienosti ja tasaisesti omaa käyräänsä kasvanut hänkin aina.

Mullakin pienehkö tyttölapsi. Täytti keväällä 7 ja on 117.9 cm ja 19.2 kg. Ei huolta kyllä ne kasvaa sen minkä kasvaa ja ei se tytöllä oo niin tärkeetäkään. Paremmin pärjää "miesmaailmassa" sitten joskus, kun ei oo mikään mastodontti.

Meillä on alkuvuodesta syntynyt 6-vuotias tyttö, joka on n. 123cm ja 24kg. Mä taas olin vasta 7-8-vuotiaana tuon kokoinen. Mä olen aina kasvanut omalla käyrälläni hyvin eli paino ja pituus on ollut sopusuhdassa, mutta siis aina vähän ikätasoa pienempi. Koska mussa ei näkynyt mitään merkkejä mistään puutoksista tai mitään muutakaan ihmeellistä, asian annettiin olla. Ihan terve musta tuli, tosin pituus jäi 158:aan, mutta eipä mun äitikään sen pitempi ole :).

Jos tyttösi syö monipuolisesti eikä hän väys helposti tai vaikuta muutenkaan sairaalta, niin tuskin hänessä mitään vikaa on, hän on vaan siro tyttö :).

[QUOTE="vieras";23952328]tytöstä en tiiä.oisko sit tytöks pikkasen valttaväestöä pienempi ikäisekseen.
meillä poika 5v 111cm ja 20kiloa[/QUOTE]

eiku 4 vuottahan tuo esikoinen täytti :D jessus. äitiysdementia tai jotai

[QUOTE="vieras";23952206]Sinä se osaat kyllä. Toinen laittaa harmistuneena aloituksen johon sinä TIETENKIN tulet kertomaan kuinka pitkä poika TEILLÄ on ja kuinka hienosti onkaan kasvanut.[/QUOTE]

Voi jessus sentään. Ota nyt se herne jo pois sieltä nekusta ja mieluiten äkkiä.

Ap:lle: meidän viikko sitten 6 v täyttänyt poika on mitoiltaan 117 cm ja 21 kg ja on se "keskikäyrälapsi" ollut aina. Toiset ovat pienempiä ja toiset paljon suurempia. Olen kuullut näiltä pitkien poikien äideiltä päivittelyä siitä kuinka pieni ja hoikka oma poikani on. Vaikka menee siis ihan siinä keskikäyrällä, ei ole pieni.

Päivittelijöitä riittää, pääasia että lapsesi kasvaa ja voi hyvin.

[QUOTE="vieras";23952206]Sinä se osaat kyllä. Toinen laittaa harmistuneena aloituksen johon sinä TIETENKIN tulet kertomaan kuinka pitkä poika TEILLÄ on ja kuinka hienosti onkaan kasvanut.[/QUOTE]

Ai oliko ap harmistunut siitä, että lapsi on pieni? Mä luulin että siksi, kun sitä niin usein ihmetellään.

Pitkiäkin lapsia ihmetellään, ihan samalla lailla kuule :)

No onhan teidän tyttö selkeästi keskivertoa pienempi. Meillä tyttö 6v. oli 110cm ja 17kg. Pieni on ja on aina ollut. Aikanaan tutkittu ja terveeksi todettu. Esim 1v. oli 71cm ja vajaat 8kg. Nyt 7v koululainen ja vaikka on luokkansa nuorin (joulukuussa syntynyt) ja pienin, niin on tosi taitava tyttö :) Onhan tuota kokoa joskus päivitelty, muttei niinkään negatiivisessa mielessä. Joskus tyttö kysynyt, miksi on luokkansa pienin, niin oon sanonut, että oothan myös nuorin, mutta yksi fiksuimmista :)

Uusimmat

Yhteistyössä