Lukijat äänestivät hellepukeutumisesta: Nämä ovat pahimmat mokat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hjemmo P
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hjemmo P

Vieras
Lukijat äänestivät hellepukeutumisesta: Nämä ovat pahimmat mokat | Muoti | Iltalehti.fi

1. Sukat sandaaleissa 36.1 % (10435 ääntä)

2. Pyllyvaon paljastavat sortsit tai housut 19.3 % (5581 ääntä)

Legginsit puhuttavat

Yhdeksi suosituimmaksi kritiikin kohteeksi nousivat naisten suosimat legginsit, joita erityisesti miehet ihmettelivät:

Anteeksi nyt vaan naiset, mutta legginsit ovat aivan kauheat! En ymmärrä miksi pitää hienot hameet (lyhyet tai pidemmätkin) pilata leikatuilla kalsareilla?

Legginssit on kätevät tunikan tai lyhyen mekon kanssa, koska silloin ei tule vilauteltua. Vaikka tokihan te miehet tykkäisitte, jos olisi lyhyt hame ja sen alta vilkkuisi pikkuhousut. Itse tunnen kuitenkin oloni mukavammaksi, kun tiedän, ettei alta näy liikaa.

Jos en käyttäisi legginssejä, käyttäisin sen saman pitkän tunikan kanssa pillifarkkuja. Legginssit on kuitenkin paljon mukavemmat tunikan kanssa. Eikä ne mitään kalsareita ole, vaan sukkahousuja, joista puuttuu sukkaosa.

Minusta tuo sukat sandaaleissa ei ole paha. Pyllyvaon näkyminen on kyllä ällöä ja mahamakkaroiden tursuaminen liian pienen paidan alta. Legginsit on kyllä kauheat ja epämukavat.

Ne ovat vaan niin kätevät. Mekot ja hameet on pannassa rumien jalkojen takia, pitkiä housuja ei helteellä jaksa pitää. Lyhytjalkaiselle ei oikein mitkään shortsitkaan sovi. Olen tyytyväinen kun saan edes jotain peitettä ruman kroppani päälle eli tunika+legginssit :D Eipä haittaa, vaikka olisi tyylimoka. Ei minua kukaan ukko kuitenkaan katsele :DDD

Mun mielestä on tärkeintä, että vaatteet yleensäkin ovat päällä, ja etteivät ne paljasta kriittisiä paikkoja. Sukat sandaaleissa ei ole mikään tyylikkyyden huipentuma, mutta joillekin miellyttävä ratkaisu. Jokainen pukeutukoot omalla tavallaan. :)

• Tykkää
Reactions: vartooja
Rumien jalkojen? Ruman kroppasi?

Älä nyt ole noin itsekriittinen. Tuskinpa asia on niin kuin ajattelet. Monesti sitä itse näkee tällaiset asiat huonompina, kuin ne oikeasti ovatkaan. :) Sitä paitsi vaikka sulla olisikin "rumat" jalat, niin se ei vähääkään kuulu muille.

Oli tossa toinenkin hyvä kommentti :D

"Jäätävän näköistä, kun naiset käyttävät pitkiä kalsareita keskellä kesää.

Wirtanen"

Onkohan nää niitä speedomiehiä :D

"Miehet kulkevat pelkissä uimahousuissa kaupungin keskustassa."

Rumien jalkojen? Ruman kroppasi?

Älä nyt ole noin itsekriittinen. Tuskinpa asia on niin kuin ajattelet. Monesti sitä itse näkee tällaiset asiat huonompina, kuin ne oikeasti ovatkaan. :) Sitä paitsi vaikka sulla olisikin "rumat" jalat, niin se ei vähääkään kuulu muille.

Joo, kyllä se vaan on niin, mutta ei se oikeastaan haittaa. Elämässä on onneksi paljon kaikkea muutakin kuin ulkonäkö. Se on selvä, että ulkomuoto se ekana tulee vastaan, kun johonkin tutustuu. En ole surkeana, vaikken mikään kukkanen olekaan :)

Ei minusta kannata ottaa niin vakavasti näitä juttuja, mutta näkeehän noita ylilyöntejä näin kesäisin ja mukavahan niille on naureskella, varsinkin speedomiehet ovat aika huvittavan näköistä porukkaa.

Otetaan rennosti ja nautitaan kesästä.

Onhan minulla mekkoja (joiden kanssa on kyllä pakko käyttää sukkahousuja). Mutta minulla on myös paljon kivoja tunikoita. Mutta en käytä mekkoja sen takia että voisin jotenkin kanssaihmisiä palvella sillä etteivät he jalassani näkisi leggingsejä vaan käytän leggingsejä ja tunikoita mieluimmin kuin mitään muuta.

"- Mielestäni suurin moka hellepukeutumisessa on turha stressaaminen. Nyt on kesä, eikä se ole niin vaarallista, jos sukat pilkottavat sandaaleista tai napa näkyy naapuriin. Niin kauan, kun on itse sinut vartalonsa ja pukeutumisensa kanssa ja kunnioittaa sivullisia edes jollain vaatteenparrella, lähes kaikki on ok. Annetaan edes näin kesällä kaikkien kukkien kukkia, kehottaa nainen nimimerkillä Pampula."

komppaan pampulaa. Inhottavaa, että toisia arvostellaan pukeutumisen perusteella ja jotkut kertoo miten saa pukeutua.. ei oikeesti pitäis ottaa stressiä siitäkin. Ei mua ainakaan häiritse jos jollakin miehellä on sukat sandaaleissa tai mies kulkee ilman paitaa (kunhan se ei ole mikään 200kg löllyvä läskimaha) tai että jos joku tykkää käyttää legginssejä kesälläkin.

Sukat on sandaaleissa vähän pakko olla jos sandaalit hiertää ja usein ne hiertää. Legginssitkään ei minusta naisena ole rumat, päinvastoin, näyttävät kivalta. Oon samaa mieltä että niistä ei vaan tykkää miehet kun he haluaisivat että naiset kulkisivat pelkkä lyhyt hame päällä kesällä

Näin miehenä mun ääni menee kans niille legginseille. Ne on kyllä ihan hirveet. Ja "pyöräilyshortsit" yhdistettynä liian isoon T-paitaan. Miehillä näkee myös monesti pitkävartisia sukkia sandaaleiden kanssa. Jos pitää sukat laittaa, niin voisi käyttää lyhyitä kesämalleja.

mä annoin viime kesänä viimein periksi ja ostin parit shortsit. mun jalat on aina ihan karmivan näköset, joten en kehdannut käyttää moneen vuoteen shortseja tai lyhyitä hameita ilman sukkiksia. viime kesänä päätin, että jos jotakuta mun mustelmaiset, arpiset ja punapilkkuiset jalat (niin reidet, pohkeet kuin sääretkin) häiritsee, niin se voi sitten valittaa jollain tämmösellä nettipalstalla siitä. onpahan sillekin sitten jotain puuhaa :D

tietty kaukaa katottuna varmaan miesten mielestä jees kun kuljen lyhyissä shortseissa ja hameissa. toivottavasti ne ei tuu kattomaan lähempää, ei meinaan oo mikään kaunis näky :D

Sukat on sandaaleissa vähän pakko olla jos sandaalit hiertää ja usein ne hiertää. Legginssitkään ei minusta naisena ole rumat, päinvastoin, näyttävät kivalta. Oon samaa mieltä että niistä ei vaan tykkää miehet kun he haluaisivat että naiset kulkisivat pelkkä lyhyt hame päällä kesällä
Mä olin eilen tyylikäs ja jätin sukat pois. Tänään en sitten lähde minnekään, koska mitkään kengät ei mene rakkoisiin jalkoihin : /

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23948130:
Mä olin eilen tyylikäs ja jätin sukat pois. Tänään en sitten lähde minnekään, koska mitkään kengät ei mene rakkoisiin jalkoihin : /

onneks mä oon jo vuosia sitten kouluttanu jalkani kenkiin ilman sukkia. pystyn hyvin kävelemään vaikka joku varvas ois hankautunu verille, huomaan sen yleensä vasta siinä vaiheessa kun otan kenkiä pois :D

Vaikka olenkin mies, niin siltikin pidän siitä että naisilla on ne legginsit siellä minihameen tai erittäin lyhyiden shortsien alla. Jättää jotain mielikuvituksen varaan ja varmasti naisenkin on mukavampi istua jossain terassilla ku ei tartte koko ajan pelätä että pikkuhousut vilkkuu.

Yhteistyössä