Voiko kirkkoon mennä olkapäät paljaina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Siinäpä se kysymys. Sukulaisen häät tulossa ja mulla on olkaimeton juhlamekko. Täytyykö mun hommata kirkkoa varten siihen päälle joku vaate, joka peittää olkapäät vai voinko mennä pelkässä mekossa? Tiedän, että jos oltaisiin eletty joskus kauan sitten, niin ei olisi soveliasta mennä kirkkoon olkapäät paljaana, mutta entäs nykyään?

Minä olen kyllä mennyt kirkkohäihin ihan olkaimettomassa puvussa. Jos susta tuntuu itsestäsi epäsopivalta tuo, tai jotenkin "häiritsee", niin voithan laittaa kirkon ajaksi olkapäiden peitoksi jonkun ohuen, asuusi sopivan huivin tai vaihtoehtoisesti jonkun ohkaisen boleron, neuletakin tms.

Useinhan se morsiankin on olkapäät paljaana kirkossa, semmoisen hääpuvun kun valitsee moni morsian... :)

Voithan vielä kysellä muilta vierailta, miten he aikovat pukeutua. Älä ota stressiä kuitenkaan, tuskin sua siellä kukaan kieroon katsoo. :)

No etiketin mukaanhan kirkkoon ei mennä olkapäät paljaana, paitsi tietty morsian. Mutta se riippuu varmaan siitä minkälaisia ihmisiä hääpari on, ja kuinka tarkkoja etiketistä. Mä olen menossa parin viikon päästä häihin, joista tunnen ainoastaan sulhasen, enkä tiedä miten tarkka morsian on etiketin suhteen joten noudatan sitä sitten varmuuden vuoksi. Mulle ongelmia tuottaa sukkahousut, mä inhoon sukkahousuja, mutta pakko kai se on laittaa.

Mun mielestä voi ihan hyvin mennä, tosiaan moni morsiankin on nykyään olkaimettomassa puvussa. Kunhan puku on muuten tyylikäs ja säädyllinen, että esim. rinnat ei hylly silleen tyrkysti esillä. Olkapäiden paljastaminen oli ennen sopimatonta, koska ne nähtiin seksuaalisessa valossa naisen ollessa yleensä ranteisiin asti peitettynä. Mielestäni on aika outoa, jos joku ei näe mitään eroa olkapäiden ja perseen paljastamisen välillä.

Yhteistyössä