intin suorittamattomuudesta ja matkustamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyselijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyselijä"

Vieras
hei, täällä kun on fiksua porukkaa, niin osaisko joku kertoa, että voiko henkilö joka ei ole käynyt inttiä lähteä esim. ruotsiin, vai ottavatko satamassa kinni'? tarkistaako satavirkailija onko hakua tms? siellähän ei tarvita passia.. tiedä että uutta passia ei saa sen jälkeen kun on täyttänyt 29 vuotta ja 30. ikävuoden jälkeen saa vapautuksen..
kiitos!

No kyllä mun entinen on tässä reissaillu ahkerasti ympäriinsä kuten monet tututkin vaikka ovatkin onnistuneet lykkäämään tai väliaikaisen vapautuksen saamaan intistä...

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;23937552:
No kyllä mun entinen on tässä reissaillu ahkerasti ympäriinsä kuten monet tututkin vaikka ovatkin onnistuneet lykkäämään tai väliaikaisen vapautuksen saamaan intistä...

Laillinen lykkäys ym. on vähän eri juttu kuin pakoilu jos on velvollisuus roikkumassa mutta mystisesti onnistunut sen skippaamaan. En kyllä ymmärrä miten se onnistuisi jos Suomessa on, poliisithan hakee ovelta ellet määräpäivänä astu palvelukseen, joten joko on lykkäystä jolloin voi matkustaa ihan normaalisti tai sitten on jotenkin hyvinkin mystisesti onnistunut välttelemään lain ja asevoimien pitkää kouraa.

Laillinen lykkäys ym. on vähän eri juttu kuin pakoilu jos on velvollisuus roikkumassa mutta mystisesti onnistunut sen skippaamaan. En kyllä ymmärrä miten se onnistuisi jos Suomessa on, poliisithan hakee ovelta ellet määräpäivänä astu palvelukseen, joten joko on lykkäystä jolloin voi matkustaa ihan normaalisti tai sitten on jotenkin hyvinkin mystisesti onnistunut välttelemään lain ja asevoimien pitkää kouraa.

Sillähän mä kysyinkin et tarkoittiko et pakoilee armeijan käyntiä vai mitä,kun ei oikein tää blondi tajunnut...

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;23937585:
Sillähän mä kysyinkin et tarkoittiko et pakoilee armeijan käyntiä vai mitä,kun ei oikein tää blondi tajunnut...

Juu huomasin, olin alkanut kirjoittaa omaa vastusta ennenkuin laitoit toisen viestis :)

Miltäs ovelta poliisit osaavat tulla hakemaan jos ei ole osoitetta tiedossa?

[QUOTE="vieras";23937600]Miltäs ovelta poliisit osaavat tulla hakemaan jos ei ole osoitetta tiedossa?[/QUOTE]

Voisin kuvitella että suurimmalla osalla on osoitetiedot jossain määrin olemassa tai vähintäänkin vanhemmat tmv. joilta kysellä. Sittenhän se on helppoa jos on vain pudottautunut pallon päältä. Vai?

kyllä nuo poliisit olivat tulleet hakemaan joskus 10 vuotta sitten ovelta ja vieneet jonnekin metsään (sivaripaikka), josta oli pyytänyt päästä intiin, eikä senjälkeen ole poliiseja näkynyt inttiin hakemassa.. ei ole kotiosoitteestaan tai työpaikaltaan myöskään haettu. Mutta mietin, että eihän siellä satamssa mitään hakuja tarkisteta? ja jos henkilöllisyyden voi ihan EU ajokortillakin todistaa, paitsi yli 50e korttiosotosten yhteydessä..

Voisin kuvitella että suurimmalla osalla on osoitetiedot jossain määrin olemassa tai vähintäänkin vanhemmat tmv. joilta kysellä. Sittenhän se on helppoa jos on vain pudottautunut pallon päältä. Vai?

Nyt on kyse henkilöstä joka haluaa välttää viranomaisia välttääkseen asepalveluksen ja siksi jättää osoitetiedot ilmoittamatta, tai ei ainakaan asu ilmoittamassaan osoitteessa. Helppoa ja yksinkertaista jos vain halua riittää, koska eihän tuohon tarvitse uhrata kuin kaksi vuotta aikaa, eli 28 siihen asti kun täyttää 30 vee.

[QUOTE="vieras";23937732]Reppanoitten jotka eivät pärjää miestenkoulussa.[/QUOTE]

Armeija ei ole edes enää mikään ankara rankka paikka ni sdillä ihmettelen et kuinka vaikeaa siel on se minimi aika olla...
Ja on tässä elämässä pakko tehä paljon muutakin vaikka ei KIINNOSTAIS!!

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;23937741:
Armeija ei ole edes enää mikään ankara rankka paikka ni sdillä ihmettelen et kuinka vaikeaa siel on se minimi aika olla...
Ja on tässä elämässä pakko tehä paljon muutakin vaikka ei KIINNOSTAIS!!

On se joillekin luusereille kova paikka. Katsos kun joutuu heräämään aamulla aikaisin, sinua käsketään tekemään asioita, eikä sun toivomuksia oteta huomioon vaan olet vain yksi pieni ratas koneistossa.

[QUOTE="aloittaja";23937754]eiks kukaan osaasanoa niiden lähtöselvitystyyppejen toiminnasta mittää??[/QUOTE]

Eihän Ruotsiin mennessä kysytä automaattisesti papereita ja katsota hakuja, vaan se on poikkeus.

[QUOTE="vieras";23937772]Eihän Ruotsiin mennessä kysytä automaattisesti papereita ja katsota hakuja, vaan se on poikkeus.[/QUOTE]

kiitos..jäin miettimään mikä tekee poikkeuksen mahdolliseksi?

[QUOTE="Vieras";23937812]Minua kyllä hävettäisi olla mies (jos voi siksi edes kutsua), jos olisin jättänyt intin käymättä ilman TODELLA pätevää syytä.[/QUOTE]

Samaa mieltä!

[QUOTE="aloittaja";23937781]kiitos..jäin miettimään mikä tekee poikkeuksen mahdolliseksi?[/QUOTE]

Yhtään minkäänasteinen epäily, harjoittelija mukana ja/tai muuten vaan innokas virkailija tai huono säkä. Sielläkin otetaan satunnaisotantana tietty määrä per laivareissu tarkempaan syyniin.

[QUOTE="aloittaja";23937781]kiitos..jäin miettimään mikä tekee poikkeuksen mahdolliseksi?[/QUOTE]

Tulli-, poliisi- ja rajavartijamiehen pelisilmä, eli kenet näkevät tarpeelliseksi pysäyttää ja tsekata.

Onko teistä naisista kovin moni asepalveluksen käynyt vai mistä tiedätte, ettei se ole kaikille rankkaa? Itse olen kyllä miehenä käynyt, eikä se itselleni juuri rankkaa ollut, mutta joillekin näytti olevan, joko henkisesti tai fyysisesti. Silti omasta mielestäni en tiedä synnyttämisestä ja sen rankkuudesta yhtään mitään, vaikka suurin osa maailman naisista synnyttääkin ilman suurempia ongelmia. :)