Saako pyykkikonetta lähetettyä mitenkään Turusta Tornioon?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli kohta 80 täyttävällä mummollani ei pesukonetta. Sisko muuttaa viikon päästä uuteen kotiin ja hänellä jäis ylimääräinen pesukone. Ongelmana vain tuo kuljetus.
Matkahuollon sivuilla oli max painoraja 55 kg. Postin kautta max painoraja 30 kg.
Ei tuolle nyt voi mitään erillistä kuljetustakaan tilata. Vai onko tosiaan ainoa vaihtoehto ostaa se uus kone mummolle?
 
[QUOTE="vieras";23914237]Eli kohta 80 täyttävällä mummollani ei pesukonetta. Sisko muuttaa viikon päästä uuteen kotiin ja hänellä jäis ylimääräinen pesukone. Ongelmana vain tuo kuljetus.
Matkahuollon sivuilla oli max painoraja 55 kg. Postin kautta max painoraja 30 kg.
Ei tuolle nyt voi mitään erillistä kuljetustakaan tilata. Vai onko tosiaan ainoa vaihtoehto ostaa se uus kone mummolle?[/QUOTE]

Nyt on hyvä syy mennä moikkaamaan auton ja peräkärryn kanssa mummoa.
 
[QUOTE="Milla";23914268]Nyt on hyvä syy mennä moikkaamaan auton ja peräkärryn kanssa mummoa.[/QUOTE]

Ite asutaan tässä puolessa välissä. Että aika kohtuuton matka ajaa ensin etelään ja sit vielä pohjoiseen edes takaisin.
Taitaa tulla halvemmaksi ostaa uus kone.
Miehellä tosin kuljetus firma mut heidän autot ei kulje kumpaankaan suuntaan perille asti. Jos auton saiskin niin miehellä ei riitä aika. Kun ei tuohon yks viikonloppu riitä..
Postin, matkahuollon tai transpointin kautta ei saa menemään.
Isälle ehdotin että ostasivat sisarukset yhdessä mummolle koneen mutta vissiin se 100 e liikaa yhdelle maksaa :( . Sanoin kyllä et isä voi oman osuutensa periä meiltä lapsilta mut ei tuntunu sekään käyvän. Ja ainakaan isän ja äidin rahat ei niin tiukilla ole etteikö tuota vois maksaa.
 
[QUOTE="a p";23936960]Ite asutaan tässä puolessa välissä. Että aika kohtuuton matka ajaa ensin etelään ja sit vielä pohjoiseen edes takaisin.
Taitaa tulla halvemmaksi ostaa uus kone.
Miehellä tosin kuljetus firma mut heidän autot ei kulje kumpaankaan suuntaan perille asti. Jos auton saiskin niin miehellä ei riitä aika. Kun ei tuohon yks viikonloppu riitä..
Postin, matkahuollon tai transpointin kautta ei saa menemään.
Isälle ehdotin että ostasivat sisarukset yhdessä mummolle koneen mutta vissiin se 100 e liikaa yhdelle maksaa :( . Sanoin kyllä et isä voi oman osuutensa periä meiltä lapsilta mut ei tuntunu sekään käyvän. Ja ainakaan isän ja äidin rahat ei niin tiukilla ole etteikö tuota vois maksaa.[/QUOTE]

Öö.. Eihän se matka ole yhtään sen pidempi jos lähdette keskeltä, käytte molemmissa päissä ja palaatte keskelle, kuin jos lähtisitte etelästä, kävisitte pohjoisessa ja palaisitte pohjoiseen?
 
Mutta Kaukokiito, Kiitolinja tai Bumerangikuljetus = Transpoint ne parhaat vaihtoehdot varmaan olis. Toki mä en tiedä että pitääkö niihin ensin perustaa asiakkuus ennen kuin vievät mitään, vai ottavatko yksityisiltä ihan vain rahtikirjalla ja -maksulla. Kilauta lähimpään terminaaliin, en usko että koneen kyyditseminen olisi edes kohtuuttoman kallista. Ainoa vain on tuo, että täytyykö olla joku firma taustalla joka kuljetuksen tilaa. Mutta miehelläsihän oli firma, eikös?
 
Mutta Kaukokiito, Kiitolinja tai Bumerangikuljetus = Transpoint ne parhaat vaihtoehdot varmaan olis. Toki mä en tiedä että pitääkö niihin ensin perustaa asiakkuus ennen kuin vievät mitään, vai ottavatko yksityisiltä ihan vain rahtikirjalla ja -maksulla. Kilauta lähimpään terminaaliin, en usko että koneen kyyditseminen olisi edes kohtuuttoman kallista. Ainoa vain on tuo, että täytyykö olla joku firma taustalla joka kuljetuksen tilaa. Mutta miehelläsihän oli firma, eikös?

On aika kallista, veikkaan että vakuutuksen kanssa kallimpi kuin ostaa uusi. Koska ilman kuljetusvakuutusta ei kannata lähettää, ylennsä kuljetusliikkeen vastuu on vain max kuljetushinta, ei täysarvo.
 
Osalla piti olla yritys tilaajana. Ja ei voi mies oman firman laskuun noita kuljetuksia tilailla. Mut pitää kattoa saisko lähempää hommattua käytetyn vai saisko sen kolehdin kerättyä uuteen koneeseen.
Ei muuten ois ongelma sen peräkärryn kans hakea ja viedä mut ei vaan oikeasti ole aikaa.
 

Yhteistyössä