2v potalle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MarieHos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MarieHos

Aktiivinen jäsen
17.03.2011
7 390
2
36
Espoo
Miten ihmeessä mä saan tuon 2v:n pissaamaan pottaan?
Tunnistaa pissahädän, ei siitäkään ole kiinni. Päiväkodissa pissaa pottaan kun he potalla käyvät. On täysin vaipoissa vielä kuitenkin.
Kotona ollaan oltu vaipatta, ja äskenkin taas poika eka ruikkas vähän lattialle. No siitä äkkiä kuskasin sen potalle ja istuttiin joku 15 min vessassa. Pissaa ei kuitenkaan pottaan tullut.
Meni 5-10 min niin oli käyny pissaamassa olohuoneen nurkkaan. Tuli ite kertomaan siitä minulle, että pitäis alkaa siivoomaan. Pidättelee potalla niin kauan ennenku pääsee taas ruikkasee sit jonnekkin kuulumattomaan paikkaan.
Alkaa oma hermo loppuu tähän kohta ja luovutan koko homman :D En vaan ymmärrä miksen saa kotona häntä pissatettua pottaan, pk:ssa kun tosiaan ihan ongelmitta pottaan pissaa jos pissattaa pissatus hetkellä.

[QUOTE="puddighinu";23924362]auttaisko teillä harrkkapikkarit tai pikkarit vaipan alle? että joutuu vähän aikaa olemaan märissään jos pissii housuun eikä pottaan.[/QUOTE]

Ollaan pikkareitakin kokeiltu, ja ihan pitkiäkin housuja ilman vaippaa. Siinä on sitten hillunu märissä vaatteissa mutta ei oo tuottanu tulosta sekään. En usko siihenkään, etteikö olis valmis pottaileen, kun kuitenkin hoidossa onnistuu ongelmitta. Kotona sitten mieluummin pissaillaan lattioille..

[QUOTE="anni";23924488]meillä on ihan samanlaista touhua. turhauttaa kyllä kun ensin istutaan potalla pitkän aikaa ja sitten kuitenkin heti sen jälkeen tulee pissa lattialle.[/QUOTE]

Kyllä se turhauttaa. Nyt kun pk:ssakin kuitenkin pissaa onnistuneesti hyvin pottaan, ei viitsis alkaa sille linjalle että kotona saa vapaasti pissailla vaippaan ja päiväkodissa vaan pissataan pottaan. Siitä tulis varmaan vaan pahempi taistelu. Oon koittanu lahjomistakin, mutta ei sekään ole auttanut. Ei mitkään tarrat tai jätskit pissan jälkeen innosta.

No siis ei siinä potalla mitään istuntoja pidetä, jos ei pissa tule 20 sekunnissa, niin pois vaan. Sitten seurailet jäbää ja kun alkaa pissa tulemaan, niin älähdät huomion saadaksesi (ja hommat keskeyttäeksesi) nappaat kainaloon ja kuskaat potalle ja kerrot samalla, ettei lattioille pissata, vaan pottaan.

No siis ei siinä potalla mitään istuntoja pidetä, jos ei pissa tule 20 sekunnissa, niin pois vaan. Sitten seurailet jäbää ja kun alkaa pissa tulemaan, niin älähdät huomion saadaksesi (ja hommat keskeyttäeksesi) nappaat kainaloon ja kuskaat potalle ja kerrot samalla, ettei lattioille pissata, vaan pottaan.

Näin oon toiminutkin.
Kun näin että pissa alkoi tulee, kiikutin pikaisesti potalle että olis jatkanut suihkuaan sinne. No mut eipä jatkanutkaan ja istuttiin siinä sen vartin verran kun tiesin että pissahätähän siinä oli. Ei kerennyt pissaa mitenkään paljoo kuitenkaan. Pidättelee vaan niin kauan kun potalla istutaan. Sen jälkeen käy pissaamassa loppuun jonnekkin muualle.
Ja usko pois, on sitä miljoona kertaa kerrottu minne kuuluu pissata :D

anna mennä pytylle, jos potta ei kiinnosta. tai vaihda parempaa palkintoon, jos tarrat ei kiinnosta. Viet pojan lelukauppaan ja kysyt minkä isojen poikien lelun hän haluaa sitten kun on niin iso, että käy vessassa, eikä pissaa lattialle. Lapsi selvästi tunnistaa hädän ja osaa pidättää pitkäänkin, joten älä nyt enää mitään vaippoja anna.

Meillä on 2.5v tyttö, joka on tehnyt pissan pottaan kotona tasan kerran, kakankin tosi harvoin. Hoidossakaan ei tee juurikaan. Veljen sain tosi helposti oppimaan, oli kuiva 2v1kk iässä. Tyttö on siis täysin vaipoissa vielä ja varmaan ikuisesti. vinkeistä kiitollinen olisin minäkin.

Huh Huh taas!!! olisko kuitenkin vaan kyse siitä ettei ole kypsä vielä pottailuun???

En usko etteikö olis valmis. Kuitenkin hoidossa pissaa hyvin pottaan, kuten aiemmin kerroinkin jo =)

Mutta tänä aamuna tapahtuikin se ihme! Poika otti vaipan herättyään pois ja meni itse vessaan potalle. Olin keittiössä enkä 'vahtaamassa' vieressä niin johan pissas. Ehkä hän kaipaakin vain vessarauhaa kotona ollessa. Vaikka hoidossa heitä on muutama lapsi hoitajan kanssa samaan aikaan pottailemassa.. Ei vielä siis kirvestä kaivoon! :)

pöntölle seisaaltaan pissalle =)
iskän kans veskiin vaikka mutta itse olen monta poikaa saanut houkuteltua pois vaipoista kun miehisesti käydään pissalla pöntöllä ja seisten.
Aika usein olen miettinyt miks hoidossa nuo onnistuu mutta kotona ei ... enkä ole löytänyt vielä vastausta

Yhteistyössä