hammashoito nukutuksessa, onko kellään kokemusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paniikkipotilas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paniikkipotilas

Vieras
itsellä ko.operaatio edessä tän kuun lopussa ja jo nyt jännittää niin että meinaa taju lähteä... sain siis fobian vuoksi lähetteen täydelliseen hammasremonttiin.

olis kiva kuulla kokemuksia, mä kun en ole edes ollut ikinä missään toimenpiteessä, synnytys ollut ainoa "iso juttu"... koskaan muuten ei oo tarvinnu sairaalassa olla ja pelottaa se nukutus ja kaikki.....

tsempatkaa mua! :) :) :)

Vanhempi lapseni (valitettavasti) on hammaslääkäripelkoinen! Ja ongelmia oli hänellä hampaissa... Hän oli hiukan yli kolme vuotta sitten nukutushammaslääkärissä ja kaikki hampaat laitettiin unessa kuntoon! Ja se jäi parhaimpana hammaslääkäri kokemuksena hänen mieleensä. hyvät lääkkeet sai ja todella hyvän hoidon! Onneksi sen jälkeen hampaat pysynyt kunnossa ja käy säännöllisesti tarkistuttamassa hampaansa...Kauhealla väännöllä tosin...

Vanhempi lapseni (valitettavasti) on hammaslääkäripelkoinen! Ja ongelmia oli hänellä hampaissa... Hän oli hiukan yli kolme vuotta sitten nukutushammaslääkärissä ja kaikki hampaat laitettiin unessa kuntoon! Ja se jäi parhaimpana hammaslääkäri kokemuksena hänen mieleensä. hyvät lääkkeet sai ja todella hyvän hoidon! Onneksi sen jälkeen hampaat pysynyt kunnossa ja käy säännöllisesti tarkistuttamassa hampaansa...Kauhealla väännöllä tosin...

kuinka kauan operaatio kesti ja koska pääsi kotiin? mietin itse tuota et jos aika on aamulla klo10 niin koska pääsen kotiin... ja kuinka kipeä olen.. eihän sitä tietää voi, mutta jotain osviittaa.. multa todennäkösesti leikataan myös viisurit :/

Ei ollut lainkaan kipeä...Ja hänelle jouduttiin tosiaan tekemään "täys remontti" : / Muistini mukaan aika oli aamusta klo8 ja minut soitettiin klo12 aikoihin takasin sairaalaan, kun neiti ol ipäässyt salista!

Minä olen käyny. Viisurit leikattiin pois ja jotain muuta pientä, muistaakseni 1 paikkaus ja hammaskiven poisto ainakin. Aikaa koko hommaan tais mennä max. 4 tuntia.

Paras hammaslääkärireissu ikinä. Tosin mulle kammoista oli jo se kanyylin laitto ym. :D Jälkeenpäin tikit ahdisti mutta särkyä ei kummemmin ollut.

Multa otettiin just kerralla kaks viisaudenhammasta (ei käynyt kipeää, ei ollenkaan) ja raaputettiin hammaskivet monen vuoden jälkeen. Ei se ole kamalaa! Aikaa näihin meni yhteensä noin 40-45 minuuttia. Ihan pala kakkua :)

nyt vasta aloin miettiin... sain siis kutsun nukutushoitoon, mukana tuli kaavake terveydentilasta mikä pitää täyttää, mutta ei mitään ohjeistusta miten toimia ennen nukutusta... kun googlasin niin pitäis olla syömättä ja juomatta yms. eli eikö ne teekään sitä operaatiota vielä tuolloin? onko toi joku tarkistuskäynti ja sit vasta joskus se operaatio?

Yhteistyössä