ootko varma ettei ollu 1g panadolia? Mun mielestä ei edes ole grammasia tapletteja panacodia...Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:miehellä onnettomuuden takia 1g panacodia ja 600mg buranaa. Mulla tähän räkätautiin auttaa ainoastaan toi burana..tuntu tosi tehottomalta panacod.
panacod on puskuroitu eli siihen on lisätty riippuvuuden syntyvyyttä heikentävää ainetta.Alkuperäinen kirjoittaja kanelinkukka:siinä on kodeiiniä ja kodeiini on siis huume.siks sitä ei saa ilman reseptiä kun sitä käyttää ihmiset todella paljon väärin.
Sellasta ainetta oo olemassakaanAlkuperäinen kirjoittaja miesnäköpulma:panacod on puskuroitu eli siihen on lisätty riippuvuuden syntyvyyttä heikentävää ainetta.Alkuperäinen kirjoittaja kanelinkukka:siinä on kodeiiniä ja kodeiini on siis huume.siks sitä ei saa ilman reseptiä kun sitä käyttää ihmiset todella paljon väärin.
Mut 2kpl 500mg tabletteja tekee 1g.Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:ootko varma ettei ollu 1g panadolia? Mun mielestä ei edes ole grammasia tapletteja panacodia...Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:miehellä onnettomuuden takia 1g panacodia ja 600mg buranaa. Mulla tähän räkätautiin auttaa ainoastaan toi burana..tuntu tosi tehottomalta panacod.
G = giga, g = gramma.Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:Ja silloin se merkitään 1G pilkun viilausta
Kokeessa varmaan eri juttu. Ainakin meillä merkataan aina potilaspapereihin " saanut Paraceon 1G po. "Alkuperäinen kirjoittaja Protarchaeopteryx:Pikaisesti googlaamissani lääkelaskuesimerkeissä gramma on lyhennetty pienellä g:llä. Ovatko ne kaikki virheellisiä? Esimerkiksi Lapin ammattiosaston hyvinvointialan lääkelaskujen esimerkkikoe:
1. Muunna
a ) xxx ml litroiksi
b ) x,xx g milligrammoiksi
c ) x,x l millilitroiksi
d ) x,x g milligrammoiksi
e ) xxx ml litroiksi
f ) xxx mg grammoiksi
nimenomaan pienillä kirjaimilla niinkun lääkepakkauksissakin on :attn:Alkuperäinen kirjoittaja lh:Kyllä se merkitään ihan lääkelaskuissakin 1G eli se siitä.
Johtuu siitä, että Burana on TULEHDUSkipulääke, Panacod ei. Eli Burana hoitaa kivun lisäksi myös tulehdusta.miehellä onnettomuuden takia 1g panacodia ja 600mg buranaa. Mulla tähän räkätautiin auttaa ainoastaan toi burana..tuntu tosi tehottomalta panacod.