Kuinka luotettavia on parhaiden kavereiden kummi-ja kaasolupaukset???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SporttisMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Jenis";23903568]Harmittaa varmasti, en voi ees kuvitella samaa tilannetta omalle kohdalle. Ootko jutellut kaverisi kanssa tästä, edes kautta rantain?[/QUOTE]

En ole ottanut asiaa puheeksi kun huomaan kuinka vaivaantunut ystäväni on ollut kun olen ottanut puheeksi kastejuhlan tai kummit. Kaasoksi ja kummiksi hän pyysi erästä uutta ystäväänsä joka on tämän uuden miehenkin mieleen ilmeisesti enemmän kuin minä kun heidät hän päästää kahden viettämään aikaa mutta meitä ei...

Mä veikkaisin että sen mies on sille ilmoittanut että sinusta ei kummia tehdä, ja ystäväsi ei kehtaa sanoa sitä sulle, varmaan tuntee olonsa kurjaksi tuon takia... mua ei niinkään harmittaisi se, etten ole lapsen kummi, vaan se että ystäväni elää noin mustasukkaisessa suhteessa. Parasta mitä hänelle jossain sopivassa tilanteessa voisi sanoa on "kuule, mä ymmärrän kyllä miksi et pyytänyt mua kummiksi vaikka niin joskus sovittiinkin".

Tätä mäkin veikkaan itsekin. Mies luultavasti suuttui minuun kun sanoin ystävälleni suoraan kuinka inhottavasti mies häntä kerran kohteli kun oli selvästi tosi mustis. Ystäväni on kuitenkin todella tärkeä minulle ja hänkin esittelee minut tuntemattomille siskonaan. Siis olemme kuin siskokset olleet aina. Minuun sattui todella paljon kun mies sai mustiskohtauksen meidän tyttöjen illasta ja käyttäytyi todella epäilyttävästi. Valvoin pari yötä miettien voinko sanoa ystävälleni tuosta käytöksestä, mieheni lopulta rohkaisi mua puhumaan hänelle. Sen jälkeen sen miehen käytös mua kohtaan on muuttunut.

En ole ottanut asiaa puheeksi kun huomaan kuinka vaivaantunut ystäväni on ollut kun olen ottanut puheeksi kastejuhlan tai kummit. Kaasoksi ja kummiksi hän pyysi erästä uutta ystäväänsä joka on tämän uuden miehenkin mieleen ilmeisesti enemmän kuin minä kun heidät hän päästää kahden viettämään aikaa mutta meitä ei...

En osaa auttaa, mutta tosi ikävä tilanne :( . Sympatiat sinulle.

Ehkä kannattaisi nostaa kissa pöydälle ja kysyä mistä kiikastaa. Et kai paljoa enää menetä, jos välit on jo muutenkin tulehtuneet?

[QUOTE="--";23903972]En osaa auttaa, mutta tosi ikävä tilanne :( . Sympatiat sinulle.

Ehkä kannattaisi nostaa kissa pöydälle ja kysyä mistä kiikastaa. Et kai paljoa enää menetä, jos välit on jo muutenkin tulehtuneet?[/QUOTE]

Ehkäpä otan asian puheeksi jos vielä joskus pääsemme kahdestaan juttelemaan. Tosiaan ei olla pahemmin pystytty kahden olemaan sen jälkeen kun tilitin tuntoni miehen käytöksestä ystävälleni. Ystäväni on joutunut kokemaan paljon pahaa exiensä vuoksi, luulen että on nyt vain imarreltu mustasukkaisesta miehestä. Mua karmii vain tosi pahasti...

Ehkäpä otan asian puheeksi jos vielä joskus pääsemme kahdestaan juttelemaan. Tosiaan ei olla pahemmin pystytty kahden olemaan sen jälkeen kun tilitin tuntoni miehen käytöksestä ystävälleni. Ystäväni on joutunut kokemaan paljon pahaa exiensä vuoksi, luulen että on nyt vain imarreltu mustasukkaisesta miehestä. Mua karmii vain tosi pahasti...

Todella vaikeita tilanteita... Mustasukkaisuus kun on vain omistushalua.Itse elän miehen puolelta mustasukkaisessa suhteessa. Hän tiedostaa sen ja sen, että tarvitsen hegittääkseni omien ystävieni seuraa -> hän koittaa elää sen asian kanssa. Välillä on vaikeaa, mutta aina ne asiat lutviutuu. Todella vaikea sanoa, miten ystäväsi kanssa tulisi toimia.Mielestäni hänen tulisi itse tajuta tilanteensa mutta se on aina niin helppo sanoa...

[QUOTE="--";23904074]Todella vaikeita tilanteita... Mustasukkaisuus kun on vain omistushalua.Itse elän miehen puolelta mustasukkaisessa suhteessa. Hän tiedostaa sen ja sen, että tarvitsen hegittääkseni omien ystävieni seuraa -> hän koittaa elää sen asian kanssa. Välillä on vaikeaa, mutta aina ne asiat lutviutuu. Todella vaikea sanoa, miten ystäväsi kanssa tulisi toimia.Mielestäni hänen tulisi itse tajuta tilanteensa mutta se on aina niin helppo sanoa...[/QUOTE]

Niinpä, aikuista ihmistä kun ei voi pakottaa tajuamaan asioita. Harmittaa vaan jos mua yritetään savustaa ulos ystäväni elämästä vaikka olemme olleet pienestä asti parhaat kaverit. Ja kuitenkin olin vain huolissani, siksi otin miehen mustasukkaisen överin puheeksi.

Niinpä, aikuista ihmistä kun ei voi pakottaa tajuamaan asioita. Harmittaa vaan jos mua yritetään savustaa ulos ystäväni elämästä vaikka olemme olleet pienestä asti parhaat kaverit. Ja kuitenkin olin vain huolissani, siksi otin miehen mustasukkaisen överin puheeksi.

Toivottavasti kaverisi tajuaa tuon, tiedän täysin mistä puhut! Jaksamisia ja toivottavasti tilanne selviää parhain päin!!

Omalta kohdalta voin sanoa sen, et lupasin olla kaaso mun parhaalle ystävälle. Jouduin kuitenkin keskeyttää homman kahdesta syystä. Ensinnäkin a) se odotti multa tosi suurta antautumista kaason hommaan... suoraan sanottuna ilmasta työvoimaa... Toiseksi b) Mua alkoo ottaa päähän/Tulin kateelliseksi kun toinen pääsee naimisiin ja mä jään taas rannalle ruikuttaa... Sitten mun oli pakko perua se homma. Onneksi se löysi siihen aika pian sitten jonkun muun. Sekin mua vähän loukkasi, että se niin pian uuden kaason sai :(

Yhteistyössä