Mitä tehdä tässä tilanteessa? (Seksi synnytyksen jälkeen.)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoisesta meni jotain 5 vkoa ja kuopuksesta 3 viikkoa ja tottakait nämä ajat pidin miestäni muuten sitten hyvänä. Joku tuolla aiemmin sanoikin et mitä aiemmin niin sen parempi, tietty voinnin mukaan mut kannattaa tosiaan muistaa ettei se seksielämä saa loppua siihen vauvan tulemiseen. Varovaisesti miehen kanssa kokeilet, otat vaikka eka lasin viiniä, saat ittes rennoksi ja kerrot suoraan miltä mikäkin tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23899010:
aina vaan paremmin ymmärtää, että niin paljon avioliittoja särkyy sen jälkeen kun vauva syntyy. kun vaimo muuttuu nukkuvaksi imetyskoneeksi, joka vaatii, että vain hänen tunteet ja tunnot otetaan huomioon. viis miehen tunteista.

Pakkohan tätä on peesata. Sen verran osaan itsekin asettua miehen asemaan, vaikka olenkin se joka tässä perheessä on lapset maailmaan vääntänyt. Jos 4 kk on mennyt synnytyksestä, niin fyysistä estettä seksille ei varmastikaan ole enää olemassa (asian voi tarkistaa gynellä). Eri asia, jos on masennusta tai muuta vastaavaa ilmassa, mutta sellaiset syyt pitää muutenkin hoitaa pois päiväjärjestyksestä.

Se että alkaisi haluttamaan, ei toki ole pelkkä tahdon asia, mutta siihen voi kyllä parhaiten vaikuttaa ihan itse. Voit vilkaista seksioppaita, eroottista kirjallisuutta jne ja yrittää saada itsesi "in the mood" vaikka omassa rauhassa ensin, ilman paineita. Ja yhdynnällähän ei tarvitse tosiaankaan aloittaa miehenkään kanssa.

Jollet ole valmis näkemään asian eteen minkäänlaista vaivaa, niin eipä voi muuta kuin kehottaa kestämään miehen tyytymättömyys. Painostusta en hyväksy, mutta ei pidä heittäytyä avuttomaksi. Seksi nyt vain on elämän perusasioita.

Suomalaiset harrastaa seksiä keskimäärin kaksi kertaa viikossa. Tästä kun otetaan raskauden ja synnytyksen aiheuttamat tauot pois, niin aikamoista köyrimistä on loppuaika, että keskiarvoon päästään.

mun ystävä on niin sanottu aseksuaali, joten eipä heillä seksiä hirveesti ole muutenkaan.
mies rakastaa tätä ja ymmärtää.
suhteen alussa painosti, ei onneksi enää.
kokivat suuret kriisit aseksuaalisuuden vuoksi, juuri teidänlaisten ihmisten vuoksi, kun ketään ei voida hyväksyä sellasena kun on. pillua pitää antaa vaikkei siihen pysty, ei kiinnosta, ei haluta.
molemmat ovat nyt vasta pikkuhiljaa hyväksyneet asian.
seksiä heillä n. kerran-kaksi parissa kuukaudessa.
mies on niinsanotusti rauhoittunut, ei halua enää seksiä niin usein, ne harvat kerrat riittää.
vaimo taas alkanut ne harvat kerrat nauttimaan, mutta se taitaa olla ihan maksimimäärä mitä "kykenee" sekstaamaan.
ystäväni ovat olleet 11 vuotta yhdessä, yksi lapsi.
onneksi ovat helposti sikiävää sorttia niin ei tarvi niin usein nussiakaan ;)

Mitähän meillä meni...esikoisesta pari kuukautta ja kuopuksesta pari kolme viikkoa. En muista enää tarkalleen.

Parisuhde on kahden kauppaa, puolitiehen tulemista, molemminpuolista joustamista. Mun järkeeni ei ole koskaan mahtunut se, miksi toisen EI on arvokkaampi kuin toisen KYLLÄ, ja miksi ei voida etsiä molempia tyydyttävää ratkaisua.

Alkuperäinen kirjoittaja tällaistakin;23899919:
mun ystävä on niin sanottu aseksuaali, joten eipä heillä seksiä hirveesti ole muutenkaan.
mies rakastaa tätä ja ymmärtää.
suhteen alussa painosti, ei onneksi enää.
kokivat suuret kriisit aseksuaalisuuden vuoksi, juuri teidänlaisten ihmisten vuoksi, kun ketään ei voida hyväksyä sellasena kun on. pillua pitää antaa vaikkei siihen pysty, ei kiinnosta, ei haluta.
molemmat ovat nyt vasta pikkuhiljaa hyväksyneet asian.
seksiä heillä n. kerran-kaksi parissa kuukaudessa.
mies on niinsanotusti rauhoittunut, ei halua enää seksiä niin usein, ne harvat kerrat riittää.
vaimo taas alkanut ne harvat kerrat nauttimaan, mutta se taitaa olla ihan maksimimäärä mitä "kykenee" sekstaamaan.
ystäväni ovat olleet 11 vuotta yhdessä, yksi lapsi.
onneksi ovat helposti sikiävää sorttia niin ei tarvi niin usein nussiakaan ;)

Aika marginaalinen ilmiö tuo aseksuaalisuus, eikä siitä liene aloittajan tapauksessa kysymys. Kyllä minäkin hyvin ymmärrän, että ihmiset syntyvät erilaisina myös seksuaalisen halukkuuden suhteen - eri asia sitten on, kuinka pitkälle partneria voi vaatia muuttumaan kaltaisekseen, ellei asiassa ole löytynyt yhteistä säveltä heti lähtöön.

Hyvä että esimerkkitapauksessa toinen on sopeutunut tilanteeseen. Musta ei kuitenkaan voi vaatia toiselta sopeutumista määrättömästi ja yrittämättä itse vaikuttaa omaan osuuteensa asiassa. Tämä pätee nähdäkseni KUMPAANKIN suuntaan tilanteessa, jossa seksihalut toiselta vain syystä tai toisesta katoavat. Tai no, ainahan voi lukita homman vain jompaakumpaa tyydyttävään ratkaisuun, mutta elämän realiteetit on sellaiset, että ko järjestely ei useinkaan kestä.

Huom! Täällä kirjoittelevat usein myös naiset, joiden miestä ei kiinnosta seksi.

Pitihän se arvata että keskustelu etenee niin että aletaan arvostelemaan jälleen kuinka kuka haluaa ja kykenee aikaisemmin seksiin. Eli mitä lyhyempi aika synnytyksestä sitä parempi ihminen?! Ja sillä on oikeus arvostella muita.
Kukaan ei voi tulla sanomaan että 4kk jälkeen ei satu. Tämä on yksilöllistä, pitäisi nyt eräänkin tietää.
Mun mielestä osalla on hyvät selitykset ap:lle miksi tietty aika on mennyt mikä mennyt. Kokeile liukkarilla aluksi ja varovasti vain. Eihän se ole pakko onnistua täysin ekoilla kerroilla.

[QUOTE="vieras";23900038]Pitihän se arvata että keskustelu etenee niin että aletaan arvostelemaan jälleen kuinka kuka haluaa ja kykenee aikaisemmin seksiin. Eli mitä lyhyempi aika synnytyksestä sitä parempi ihminen?! Ja sillä on oikeus arvostella muita.
Kukaan ei voi tulla sanomaan että 4kk jälkeen ei satu. Tämä on yksilöllistä, pitäisi nyt eräänkin tietää.
Mun mielestä osalla on hyvät selitykset ap:lle miksi tietty aika on mennyt mikä mennyt. Kokeile liukkarilla aluksi ja varovasti vain. Eihän se ole pakko onnistua täysin ekoilla kerroilla.[/QUOTE]

Jos ap:tä ei seksi vielä kiinnosta, niin miksi hänen pitäisi kokeilla liukkarilla ja varovasti? Toisin sanoen: harrastaa seksiä, yhdyntää, vaikka hän ei vielä sitä halua? Mä ainakin käsitin avauksen nimenomaan niin, että häntä ei kiinnosta, hän ei vielä halua. En siten, ettäkö hän haluaisi muttei tiedä miten toimia.

Voi olla erittäin vaikeaa vauvan nukahtamisen jälkeen yhtäkkiä käydä ns. palvelemaan miestä. Ajatukset voi silti olla lapsessa, jolloin ei tietty ajatukset seksissä. Yritä kuitenkin ymmärtää miestäsikin. Hän ei ole synnyttänyt ja haluaa takuulla nähdä, että suhde voi hyvin ja miesten kohdalla se tarkoittaa seksin sujumista.

Peesi, moni tuorehko äiti on todella väsynyt ja kun vauvan lopulta saa siitä rinnalta kauemmas niin haluaa vaan suihkuun ja omaan rauhaan ja nukkumaan.
Suositelisin myös miettimään muita tapoja antaa miehelle huomiota, esim. suikkarit auttaa siihen hätään =)

Jos ap:tä ei seksi vielä kiinnosta, niin miksi hänen pitäisi kokeilla liukkarilla ja varovasti? Toisin sanoen: harrastaa seksiä, yhdyntää, vaikka hän ei vielä sitä halua? Mä ainakin käsitin avauksen nimenomaan niin, että häntä ei kiinnosta, hän ei vielä halua. En siten, ettäkö hän haluaisi muttei tiedä miten toimia.

Näin ap kertoi avauksessa:
"En ole kokenut olevani vielä siinä kunnossa, että tekisi mieli mitään muuta, kuin pelkkää läheisyyttä. "
Mielestäni tänhän voi siis käsittää ihan kummatin päin vain , vai? Että voisko paikkoja aristaa ettei tohdi tai ei ole vielä halut heränneet. Jos ap valaisisi kummasta on kyse niin ei tartte vängätä.

[QUOTE="vieras";23898465]No ei ole itsekäs pässi. Eiköhän tuohonkin voi jonkinlaisen kompromissin kehitellä. Seksiä voi harrastaa muissakin muodoissa kuin perinteisellä yhdynnällä *vinkvink*

Mikä yksinoikeus tuoreilla äideillä olisi kieltää isiltä seksi? Hormonit sekaisin ja paikat kipeänä? tässä tapauksessa viittaan edelleen samaan mitä kirjoitin aiemmin. Yhtä lailla naisten tulisi ymmärtää miestensä tarpeita. Miksi naisen tarpeet menisivät edelle?

Eikö ne isät ja miehet sitten yleensä kaipaa seksiä vaimonsa synnytyksen jälkeen? Vai mitä niissä lukumateriaaleissa oikein lukee?

Mulla ei ole yhtään tuttua naista, jotka ovat pantanneet seksielämän aloitusta synnytyksen jälkeen, joten veikkaisin olevan aika marginaaliporukkaa nämä haluttomat tuoreet äidit.[/QUOTE]

mä en kieltäisi mieheltä seksiä, sanoisin et jos on pakko nussia niin nussi sitten, mutta minä en sitä halua. En ala valehtelemaan haluistani. Ihmettelen kyllä jos mies haluaisi panna naistaan vaikkei tämä sitä halua. Vaikka nainen sanoisi ettei tee mieli, sattuu ja ällöttää. Onneksi mun mies ei sellaseen pysty.

Onko sun mielestä tosiaan suhteessa pakko tyydyttää toinen? Tulee mieleen orjat ja huorat yms. Ei tulisi mieleenkään olla sellaisessa suhteessa. Tottakai seksiä pitää olla mutta ei pakolla. Ei se runkkaaminen niin vaikeaa ole ja on todella lapsellista väittää, ettei pysty olemaan ilman seksiä.

Ja jos mun pitäisi antaa miehelle silloin kun en halua, mulle tulisi inho sitä kohtaan ja sit se olis meidän lopputaival pelkkää pakolla antamista. En usko et tekee kenenkään seksielämälle hyvää pakkoseksi.

[QUOTE="sondersson";23901095]mä en kieltäisi mieheltä seksiä, sanoisin et jos on pakko nussia niin nussi sitten, mutta minä en sitä halua. En ala valehtelemaan haluistani. Ihmettelen kyllä jos mies haluaisi panna naistaan vaikkei tämä sitä halua. Vaikka nainen sanoisi ettei tee mieli, sattuu ja ällöttää. Onneksi mun mies ei sellaseen pysty.

Onko sun mielestä tosiaan suhteessa pakko tyydyttää toinen? Tulee mieleen orjat ja huorat yms. Ei tulisi mieleenkään olla sellaisessa suhteessa. Tottakai seksiä pitää olla mutta ei pakolla. Ei se runkkaaminen niin vaikeaa ole ja on todella lapsellista väittää, ettei pysty olemaan ilman seksiä.

Ja jos mun pitäisi antaa miehelle silloin kun en halua, mulle tulisi inho sitä kohtaan ja sit se olis meidän lopputaival pelkkää pakolla antamista. En usko et tekee kenenkään seksielämälle hyvää pakkoseksi.[/QUOTE]

No Porvoostahan sä olet ilmiselvästi, mutta vastaan kuitenkin :)

Katsos, seksiä voi harrastaa muissakin muodoissa kuin sillä perinteisellä yhdynnällä...

Riemunkirjavaa seksielämää! Nauti olostasi, kun "annat" sille miehellesi silloin kun sinä haluat :D

p.s. toivottavasti joskus sinäkin SAAT.

Alkuperäinen kirjoittaja entäs?;23899980:
jos mies ei haluakaan suuseksiä tai käsintyydyttämistä?

persettä vissiin jos kykenee tai sit tissivakoa? Johonkinhan sen ukko-paran on saatava kyrpänsä lykättyä :( Muuten tulee isolle miehelle itku ja vähintäänkin pitää saada naapurin Pirkkoa ja viikon känniputki.

[QUOTE="vieras";23901130]No Porvoostahan sä olet ilmiselvästi, mutta vastaan kuitenkin :)

Katsos, seksiä voi harrastaa muissakin muodoissa kuin sillä perinteisellä yhdynnällä...

Riemunkirjavaa seksielämää! Nauti olostasi, kun "annat" sille miehellesi silloin kun sinä haluat :D

p.s. toivottavasti joskus sinäkin SAAT.[/QUOTE]

seksiä ei oo mikään pakko harrastaa missään muodossa. Ja luulisi että jopa sinä tajuaisit että nimenomaan meinasin ettei seksin pidä olla antamista. Meillä on seksiä, ei antamista ja saamista. Ja koskaan ei oo tarvinnut painostaa kummankaan, jos toinen ei halua niin se on sillä selvä, sitten odotellaan, eikä tuo oo haitannut yhtään.

Pakottaako sun mies sut ottamaan suihin jos et pysty yhdyntään?

[QUOTE="sondersson";23901166]seksiä ei oo mikään pakko harrastaa missään muodossa. Ja luulisi että jopa sinä tajuaisit että nimenomaan meinasin ettei seksin pidä olla antamista. Meillä on seksiä, ei antamista ja saamista. Ja koskaan ei oo tarvinnut painostaa kummankaan, jos toinen ei halua niin se on sillä selvä, sitten odotellaan, eikä tuo oo haitannut yhtään.

Pakottaako sun mies sut ottamaan suihin jos et pysty yhdyntään?[/QUOTE]

p.s laittasit nyt kunnolla Porvoota kehiin, eikä tollasta teinimeininkiä. Lupaan lähteä heti sananvaihtoon mukaan, kun olet uskottava.

[QUOTE="vieras";23901194]p.s laittasit nyt kunnolla Porvoota kehiin, eikä tollasta teinimeininkiä. Lupaan lähteä heti sananvaihtoon mukaan, kun olet uskottava.[/QUOTE]

ja mua ihan hitosti kiinnostaa sun sananvaihtos. Lähden mieluummin lasten kans jätskille :)
Toivottavasti joku päivä huomaat, ettei hyvään suhteeseen kuuluu pakkoseksi, eikä se ole mikään sellainen ihmetys mistä puhuu pelkät provot.

2 viikkoa synnytyksen jälkeen harrastettiin seksiä.
Ja olin repeytynyt synnytyksessä todella pahasti ja olin tikkejä täynnä mutta halusin itsekin saada sen "eka kerran" pois alta ettei siitä tule sellainen peikko ja ala ajan kanssa pelottamaan ja jännittämään enemmän ja enemmän.

[QUOTE="minä";23901221]Näin sanoisi lääkärikin, eli syy on nyt jossain muualla kuin alapäässä.[/QUOTE]

mulla on tuolla edelleen sellanen kipeä kohta, edellisestä synnytyksestä reilu 2 vuotta. Tietyt asennot ei onnistu. Lääkärissä käyty ja sille ei kuulemma mitään voi.

Yhteistyössä