Kauanko punaviini säilyy avaamisen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23899507:
Yksi vaihtoehto on muuten pakastaa ylijäänyt viini, jos kerran käyttötarkoitus on ruuanlaitto.

Olisiko ok jos jättäisin jääkaappiin sen kastikkeeseen menevät 3 dl ja loput laittasin tänään pakkaseen...siis ne mitkä siitä pullosta jää marinaadin ja sen kastikkeen jälkeen. Kauanko se mahtaa säilyä pakastimessa?

älä nyt herranjumala pakasta sitä viiniä vaikka ruuanlaittoon vaan aikoisitkin käyttää.....punaviiniä ei muutenkaan edes jääkaappiin vaikka olisikin avattu pullo!! ja kyllä säilyy sunnuntaihin asti oikein hyvin jos korkki vaan kunnolla kiinni!

älä nyt herranjumala pakasta sitä viiniä vaikka ruuanlaittoon vaan aikoisitkin käyttää.....punaviiniä ei muutenkaan edes jääkaappiin vaikka olisikin avattu pullo!! ja kyllä säilyy sunnuntaihin asti oikein hyvin jos korkki vaan kunnolla kiinni!
Kyllä mä olen käyttänyt pakastettua punaviiniä ruuanlaittoon, kun yks kerta hajosi avattaessa koko kolmen litran pönikkä. Mutta siis tosiaan nyt sunnuntaita varten ap:n ei kannata sitä viiniä pakastaa, mutta jos joskus tulee tilanne, että vaihtoehtoina on viemäriin kaataminen tai pakastaminen, niin suosittelen pakastamista. Ihan hyvin menee vaikka tavalliseen spagetin kanssa tarjottavaan jauhelihakastikkeeseen.

kyllähän se niin on että vaikka ois vaan kastikkeeseen ja menet punkun pakkaseen tunkemaan niin ei se enää kyllä punkulle maistu ja kastike on aika hemmetin kaamean makuista.
jospa tehtäis niin että laitetaan ne kossut pakkaseen ja viinit viileään (n.16 astetta punkulle)!

kyllähän se niin on että vaikka ois vaan kastikkeeseen ja menet punkun pakkaseen tunkemaan niin ei se enää kyllä punkulle maistu ja kastike on aika hemmetin kaamean makuista.
jospa tehtäis niin että laitetaan ne kossut pakkaseen ja viinit viileään (n.16 astetta punkulle)!

Mulla ei ole mitään viileetä mestaa. Joko jääkaappi tai huoneenläpö ja piste :)

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä