Ootteko mokanneet töissä ikinä pahasti?

  • Viestiketjun aloittaja Foortti harmaana
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Juu. Tiputin töissä vuonna 2004 vahingossa 2 kilon painon 20 000€ maksavalle tilauspöydälle. Pöytään tuli 2mm kokoinen monttu joka saatiin onneksi korjattua. Sain vähän motkotusta. Sama ei ole enää toistunut.
 
"vierailee"
En ole koskaan mokannut ja toivottavasti en mokaakaan,koska olen sairaanhoitaja. Lääkitykset tarkistan aina sataan kertaan,että varmasti tulee oikein. Toki sillä tavalla pienemmässä mittakaavassa olen mokaillut,koska en suinkaan ole täydellinen.
 
"heh"
Juu. Kerran tötöilin vähän eräällä firman verkkolevyllä ja meinasin saada hukkaan useamman työntekijän päivän työt... Onneksi mokan sai fiksattua parin tunnin selvittelyllä.
 
A.p.
[QUOTE="hali";23895505]kerro lisää?
Oliko kukaan hengenvaarassa?
Tuliko isot tappio
jos ei ,älä välitä![/QUOTE]

No mä oon sairaalassa osastosihteerinä (terkkuja tutuille...) ja mokasin tänään labranäytteiden lähetyksen =(
Eli ei nyt hengenlähtö (SENTÄ), mutta perkaleen ikävää.

Onneks toinen (tärkeämpi) paketti löysi tiensä alihankintalabraan, toista; SPR:n pakettia etsii tällä hetkellä Matkahuolto.
Ja se on MUN syy, ei kenenkään muun.

Sitä näytettä ei vaan enää EHKÄ voi ottaa, jos potilaalle on aloitettu Klexane- siltahoito.

Vattu mikä olo.
 
"vieras"
NO olen mokannut. Olen sairaanhoitaja ja ikävä homma oli, kun osaston vatsatautiepidemian aikaan lääkärinkierrolla lääkäri sanoi, että ei taideta tuolla huoneessa käydä, kun on tartunta, kun kyseessä oli pitkäaikaispotilas. No itsekin siihen sitten sanoin, että parempi ettei mennä tartuttaan itseämme. Potilaalle oli kuitenkin labrakokeita määrätty sille päivälle enkä ollut niitä tarkastanut. Sitten iltapäivälla tuli lääkäri sitten aika ilkeästi sanomaan, että kuulehan hoitaja, tällä potilaalla on tulehdusarvot todella korkeat. Muutenkin siinä sitten oli kaikkea ikävää. Jäi kaiveleen asia.
 
Olen sekottanut asiakkaan kaimaansa, joten sen jälkeen olen aina varmistanut sotun ja osoitteen. Eli olen kutsunut väärän Matti Meikäläisen ajalle.

Väärä soitti ja sanoi, ettei hänellä ole mitään tälläisiä asioita hoidettavana, mutta voi toki pistäytyä. Hän saa kuulemma usein kaimansa posteja ja otti onneksi asian huumorilla. Tässä oli onni, ettei mitään asiakirjoja lähtenyt väärälle Matille vaan kutsu, jossa ei selitelty mitään henk.koht asioita.
 
Viimeksi muokattu:
Juu, ei siitä ole kauankaan kun tärväsin totaalisesti asiakkaan kauluspaidan :|
Jäi saumurin alle :ashamed: (siis leikkuuterän alle, epähuomiossa, sellainen kohta minkä nimenomaan ei kuulunut siellä olla :kieh:)

Se oli sen paidan meno se. Ei saa korjattua siististi. Pilalla. Lopullisesti.



Nooooo, rahhoo se vain vaatii :whistle:
 
"eee"
Joo, mun hommiin kuului mm. laskutuksen tarkastus, ja oli jäädä firmalta montakymmentä tonnia saamatta :whistle: Kyllähän se tietysti ennemmin tai myöhemmin olis joka tapauksessa huomattu,nyt meni muutama kuukausi. Ja kyllähän asiakas toki laskun maksoi ja rahat saatiin, mutta kyllä mulla sydän jätti muutaman lyönnin väliin kun tuon huomasin :D
 
Foortti harmaana
ihan pakko kysyä, et mikä on klexane-siltahoito (vapaasti suomennettuna styroxilla tilkitään siltaa..ei kai..:)
No jos Marevani jätetään tauolle tai aloitetaan kohta tai jotain.
Joku sh/tri sais selvittää paremmin kun mä oon vaan os.siht.

Ja otetaan kokeita, että mitä ne hyytymisarvot on jossain vaiheessa hoitoa.

Ja Marevan on se rotantappoaineesta kehitelty verenohennuslääke.
Sitä käytetään ihan pirusti.
 
Foortti harmaana
No jos Marevani jätetään tauolle tai aloitetaan kohta tai jotain.
Joku sh/tri sais selvittää paremmin kun mä oon vaan os.siht.

Ja otetaan kokeita, että mitä ne hyytymisarvot on jossain vaiheessa hoitoa.

Ja Marevan on se rotantappoaineesta kehitelty verenohennuslääke.
Sitä käytetään ihan pirusti.
Niin käytetään Klexanea siinä välissä.
Siltahoitona.

Uupui lause tai aivot kas vain...
 
no juu
Olen tehnyt pari kertaa satojen eurojen vahingot, onneksi ei kenenkään henki eikä terveys vaarassa. Vaikka vakuutus on korvannut vahingot, niin itselle on kyllä jäänyt sellainen olo että enkö mä osaa tätä hommaa :/
 
"mää"
Joo nuorena mokasin kesätöissä kun oli maalaushommissa ja maalasin just pankkiautomaatin yläpuolella; sattupa paikalle pukumies solmioineen ja tippuipa just pensselistä maalia...onneksi sentään kädelle,mutta silti. Nykyisessä työssä ei ole ainakaan mieleen jäänyt pahoja mokia ja toivottavasti ei jääkään, kun hoitotyössä
 
A.p.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23895722:
Joo...kaadoin aikoinaan Satakunnan keskussairaalan kaikki potilastietojärjestelmät :ashamed:
Älä välitä, ne kaatuu muutenkin JOSSAIN vaiheessa ;)

Meillä kaatu vasta yks päivä, heti e-reseptipäivityksen...
 
Keittiönoita
Älä välitä, ne kaatuu muutenkin JOSSAIN vaiheessa ;)

Meillä kaatu vasta yks päivä, heti e-reseptipäivityksen...
Juu, sitä ne tekee aina joskus :D Mutta tuossa tapauksessa vika oli mun, koska olin epähuomiossa tehnyt pätkän koodia, joka söi kaiken keskusmuistin palvelimelta ja palvelin piti ajaa alas prosessin tappamiseksi. Mutta onneksi siitä on kohta 10 vuotta ja otin tapahtuneesta opikseni :D
 
Non compos mentis
En oikeastaan voi päästä mokaamaan järkysti nykyisessä työssäni, vaikka teenkin työtäni itsenäisesti ja teen ihmisten elämää koskettavia päätöksiä. Sen verran hyvin kaikki kontrollissa, että kuitenkin muita ihmisiä linkittyneenä siihen. Laskenta-assarit, juristit, lääkärit, monen sortin asiantuntijat tukena, jos jotain menee pieleen, eikä suurimpia päätöksiä tehdä yksin vaan ratkaisupalavereissa tai sitten lautakunnissa.

Toista sitten kun pääsen omalle uralleni.
 
"Vieras"
Jotain mokia on sattunut, mutta ei tietääkseni älyttömän pahoja, eikä sellaisia, etteikö niitä olisi saatu korjattua.

Minua ihmetyttää nämä lääkäreiden tekemät mokat... On aika harvinaista, että kukaan "mokaa" tahallaan, ja vielä vähemmän, kun on kyseessä elämästä ja kuolemasta. En tajua, miksi aina lääkärit vedetään lokaan ihan totaalisesti, kun on äärimmäisen epätodennäköistä, että yksikään lääkäri tekisi sitä tahallaan. Siinä on niin suuri vastuu, että lääkäri ei todellakaan halua mokata. Ihmiset mokailevat jatkuvasti töissään, joten on aika inhimillistä, että joskus lääkäriltäkin tapahtuu joku lipsahdus, vaikka sitä todellakin yritetään välttää. Minua välillä ihan säälittää nämä tapaukset, kun ei sitä voi takaisin ottaa, vaikka kuinka haluaisi. Minä en ole lääkäri, joten en kirjoita tätä juttua itseni takia. Vaikka kuinka tarkistaisi kymmeneen kertaan ja yrittäisi varoa, niin aina joskus siltikin sattuu joku virhe. Me olemme ihmisiä.
 
Ja vielä opiskeluajoilta yksi: Olin kiireapulaisena blokkaamassa joissakin häissä tutun ravintolassa. Kaadoin tervetuliaiskuohareita täynnä olevan brikan siinä ihmisjoukon keskellä lattialle. Nolotti ihan järkyn paljon ja joku vääräleuka siinä vielä lohkaisi sirpaleiden tuovan onnea. Sen koommin en brikkoja nostellut ojentaakseni juhlavieraille maljoja... :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä