Miehen rahankäyttö vituttaa ankarasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hohhhhoijaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hohhhhoijaa

Vieras
Mies vei mut eilen lähikuppilaan jossa söin kanafajitaksen ja mies söi pizzan. Niin ja joi oluen. Maksoi yhteensä n. 30 euroa.

Ensi viikolla aikoo ostaa n. 2.500 euron edestä varusteita harrastustaan varten. Tänään meni pesukone rikki. Pitäisi ostaa uusi, n. 300 euroa.

Mies ei halua ostaa, aikoo korjata vanhaa (n.8 v vanha) koska "ei oo rahaa uuteen". Alkoi harmittaa, kysyin, miten ei ole rahaa jos on 2.500 laittaa harrastukseen, miksi ei siitä voi ottaa vähän yhteiseen tarpeelliseen juttuun, josta siis minä maksaisin puolet. Suutuspäissäni vielä sanoin, ettei koskaan vie minuakaan mihinkään eikä me tehdä mitään yhdessä, kun tuo harrastus nielee niin paljon rahaa (ja aikaa). Lähinnä rahasta kuitenkin kyse. Miehen vastaus tähän oli, että "veinhän mä sut eilenkin ravintolaan ja käytin suhun rahaa".

Tottahan se on, mutta se oli AINOA KERTA tänä vuonna kun on vienyt mut MIHINKÄÄN, ja se maksoi peräti kolmekymppiä LÄHIBAARISSA!!! Jos olisin tiennyt, että sillä reissulla kuitataan nyt sit tämän vuoden kaikki ulosviemiset, en olis edes mennyt! Olisin kyllä sit halunnut jotain vähän hienompaa, ees vaihtaa vaatteet tms. sen kerran kun johonkin mennään.

Mä oon varmaan pöhkö, saahan se rahansa käyttää mihin haluaa, meillä on omat rahat ja vuokra vaan puoliks. Mutta ettei ees pesukoneeseen, ja että muhun on pantu riittävästi rahaa kun kerran vuodessa pizzalle... Hmph!!

Ymmärrän molempia.

Jos itse olisin saanut ison summan kasaan jotain tärkeää omaa juttua varten ja sitten pesukone kosahtaisi niin varmaan sitten lampsisin pesutupaan kunnes saisin säästettyä rahat uuteen koneeseen. En käyttäisi itseeni varattuja rahoja välttämättä kodin hankintaan..

Mulla on myös mies, joka laittaisi rahaa omiin harrastuksiin ihan älyttömiä määriä. Meillä on yhteiset rahat, ja mä sain onneksi miehen puhuttua siihen, että tehdään sille vuosibudjetti. Laskin meidän tulot ja menot, ja sen, paljonko on varaa käyttää harrastuksiin. Ollaan sovittu, että jos mies käyttää kesäkuuhun mennessä kaikki harrastusrahansa, niin sitten on turha itkeä loppuvuosi, kun rahaa ei ole. Viime vuosi meni ihan ok, mutta nyt näyttää siltä, että elokuun jälkeen ei miehellä enää rahaa ole käytettävissä.

Mä käytän sitten omat rahani lähes kerralla, kun mulla ei ole mitään maksullisia harrastuksia. Viime vuonna ostin itselleni sähköpianon :)

Jos teillä on omat rahat, niin kannattaisi kuitenkin johonkin yhteiselle tilille laittaa talousrahaa juuri noita kodinkoneiden ostoja silmällä pitäen. Sopisitte vaikka, että molemmat laittavat 50€ kuussa, ja niistä sitten maksetaan auton huollot ym. Hyvähän se on, että vanhaa korjataan, mutta ettei sitten mene liiallisuuksiin...

-en epäile ap.ta provoksi - en tietenkään.
mutta pakko tähän on minun tulla sanomaan, että hohhoijaa kuitenkin.

Jos ihmiset on avioliitossa, niin puolisoilla on elatusvelvollisuus toisiaan kohtaan.
Jos on löysempää kimppaa, niin...ehkäpä sama elintaso kuitenkin molemmilla on sellainen kultainen sääntö, nuorille ja vanhoille, provoille ja tosielämän sankareille.

Jos nyt muuta ei sitten ole sovittu...

Ei oo provo. Eikä meillä oo lapsia, siis yhteisiä, MINULLA on lapsia ja miehellä ei. Me ollaan väännetty myös siitä, että kun on neljä huonetta ja keittiö, josta lapsilla omat huoneet ja meillä yhteinen makkari, olkkari ja wc:t kaikkien käytössä, niin mun pitäis maksaa kuulemma 2/3 osaaa vuokrasta koska "mulla" (tai muhun liittyvillä ihmisillä) on enemmän huoneita käytössä. En suostunu, sanoin ettei sit muuteta yhteen. Nyt laksetaan puoliks vuokra, mutta sekin on kuulemma "muhun sijoittamista".

Ite oon aika avokätinen, ennen yhteen muuttoa ostin mielelläni kaikkia yllätyslahjoja ja kutsuin miestä leffaan mun kustannuksella tms. kun sillä ei ollou koskaan rahaa ja halusin tehä yhessä kivoja juttuja. Yhteenmuuton jälkeen selvis, että syy rahattomuuteen on se, et kaikki rahat menee harrastukseen. Viime vuonna lähemmäs viis tuhatta... Nyt ei tee mieli enää mitään rahottaa miehelle, kun tosiaan se mitä minuun "tuhlataan" on se kälynen fajitas kälysessä pubissa.

Joo ja ei ees oo mikään seksikäs duunari, ihan valkokaulutyöläinen eikä ees varmaan osaa sitä pesukonetta korjata. Ehkä mä tilaan tänne jonku mehevän korjaajan ja autan sitä "korjaamaan", nyt oon niin kypsä.

[QUOTE="alkup.";23890961] Joo ja ei ees oo mikään seksikäs duunari, ihan valkokaulutyöläinen eikä ees varmaan osaa sitä pesukonetta korjata. Ehkä mä tilaan tänne jonku mehevän korjaajan ja autan sitä "korjaamaan", nyt oon niin kypsä.[/QUOTE]

Ei tavallisen tallaajan edes suositella tekevän vaativampia sähkölaitteiden korjaustöitä, vaan ammattimiehen. Jostain luin kerran, että tavallisen tallaajan ei suositella tekevän mitään muita sähkölaitteiden korjaustöitä, kuin lampun vaihtamisen.

Yhteistyössä