Onko olemassa viihdyttäviä leikkejä häihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua!

Vieras
Mä tässä nyt pähkäilen. Olen kaasona häissä ja morsiuspari on toivonut että järjestäisimme toisen kaason kanssa jotain hääleikkejä. Tässä kun olen palstaa lukenut, kaikki tuntuvat kutenkin inhoavan hääleikkejä. Siis mitä ihmeen ohjelmaa järjestäisimme niin että sekä morsiuspari että vieraat olisivat tyytyväisiä?

Mä kyllä yleensä tykkään niistä. Sellanen tuttu juttu-tyyppinen on musta ihan jees, et pari selät vastakkain ja kengät käsiin. Kysytään "Kumpi...." alkuisia juttuja ja pari saa vastata nostmalla kenkää näkemättä mitä toinen vastaa.
Ja tää ei ehkä ole leikki, mut pöytiin kyniä ja paperia. Vieraat saa kirjottaa parille terveisiä yms. Kirjeet suljetaan laatikkoon joka avataan vasta 5 vuoden päästä (toivottavasti ovat edelleen yhdessä... ).

Semmoiseen tutustumisleikkiin olen törmännyt että juontaja aina käskee jonkun porukan vilkuttaa. Esim. nyt vilkuttaa morsiamen vanhemmat/sulhasen sisarukset/ne jotka on olleet morsiamen kanssa saunassa/jotka on lainanneet sulhaselle rahaa jne. ihan mitä vaan keksii. Viimeisenä sitten vilkuttaa kaikki jotka haluaa toivottaa parille onnea. Samalla saa vähän käsitystä missä päin istuu kummankin sukulaisia ja kavereita jos jotakuta sattuu kiinnostamaan ja ketään ei nolata.

Meillä oli kaaso ja bm järjestänyt "vuoden ympäri-leikin" -jossa piilottelivat 12 tehtävää pöytien alle, ja sit ne vieraat joille laput tuli, luki joka kuukaudelle tehtävänsä jonka suorittavat hääparille. "toukokuussa viedään hääpari leffaan" ja "heinäkuussa illalliselle" "grillikauden avajaiset" jne.. Oli ihan kiva eikä kukaan tuntunut vaivaantuvan :)

Minä en erityisemmin pidä hääleikeistä, mutta ehkä joku tuttu juttu tyylinen visailu morsiuspareille. Jollain sopivan keveillä, hivenen kinkkisillä, muttei liian henkilökohtaisilla kysymyksillä ja asioilla varustettuna.

[QUOTE="vieras";23890143]Meillä oli kaaso ja bm järjestänyt "vuoden ympäri-leikin" -jossa piilottelivat 12 tehtävää pöytien alle, ja sit ne vieraat joille laput tuli, luki joka kuukaudelle tehtävänsä jonka suorittavat hääparille. "toukokuussa viedään hääpari leffaan" ja "heinäkuussa illalliselle" "grillikauden avajaiset" jne.. Oli ihan kiva eikä kukaan tuntunut vaivaantuvan :)[/QUOTE]

Tuo leikki oli häissä, joissa olin avecina. Kyseessä oli silloisen avomiehen lapsuudenkaverin häät. Jännäsin, että tuleeko meille rastina lastenhoito kesäkuussa tms. Ei olla hääparin kanssa missään tekemisissä ja tapasin vaimon ekaa kertaa häissä. Eli tämä leikki ei sovi, jos häissä on puolituttuja mukana! Olisi ollu kiusallista.

Tuo leikki oli häissä, joissa olin avecina. Kyseessä oli silloisen avomiehen lapsuudenkaverin häät. Jännäsin, että tuleeko meille rastina lastenhoito kesäkuussa tms. Ei olla hääparin kanssa missään tekemisissä ja tapasin vaimon ekaa kertaa häissä. Eli tämä leikki ei sovi, jos häissä on puolituttuja mukana! Olisi ollu kiusallista.

Paitsi jos leikin järjestäjä tuntee hääparin ja tietää suurin piirtein vieraista sen verran että kenelle voi mitäkin laittaa. Meillä laput oli siis pöydän alle kiinnitettynä valmiiksi.

[QUOTE="heh";23889873]Semmoiseen tutustumisleikkiin olen törmännyt että juontaja aina käskee jonkun porukan vilkuttaa. Esim. nyt vilkuttaa morsiamen vanhemmat/sulhasen sisarukset/ne jotka on olleet morsiamen kanssa saunassa/jotka on lainanneet sulhaselle rahaa jne. ihan mitä vaan keksii. Viimeisenä sitten vilkuttaa kaikki jotka haluaa toivottaa parille onnea. Samalla saa vähän käsitystä missä päin istuu kummankin sukulaisia ja kavereita jos jotakuta sattuu kiinnostamaan ja ketään ei nolata.[/QUOTE]

Joo tämä on ihan hauska, vieraslistaa pitää katsoa sitten ajatuksella että löytää sellaiset ehdot että varmasti sitten jokainen vieras pääsee ainakin kerran heiluttamaan tai nousemaan seisomaan :)

[QUOTE="vieras";23890218]Paitsi jos leikin järjestäjä tuntee hääparin ja tietää suurin piirtein vieraista sen verran että kenelle voi mitäkin laittaa. Meillä laput oli siis pöydän alle kiinnitettynä valmiiksi.[/QUOTE]

Tuo on totta. Silloin on oltava merkityt paikat. :) Sekin voi mennä vikaan. Itse kaasona vedin joskus leikin, jossa oli kiinnitetty tuolin jalkaan nauha ko leikkiin osallistujille. No yksi "osallistuja" oli vaihtanut paikkaa, mutta se ei sotkenut kuviota onneksi ja paikalla istunut tuli mukaan.

[QUOTE="vieras";23890143]Meillä oli kaaso ja bm järjestänyt "vuoden ympäri-leikin" -jossa piilottelivat 12 tehtävää pöytien alle, ja sit ne vieraat joille laput tuli, luki joka kuukaudelle tehtävänsä jonka suorittavat hääparille. "toukokuussa viedään hääpari leffaan" ja "heinäkuussa illalliselle" "grillikauden avajaiset" jne.. Oli ihan kiva eikä kukaan tuntunut vaivaantuvan :)[/QUOTE]

Yksissä häissä tää leikki oli niin, että hääpari teki lupaukset toisilleen. Tyyliin maaliskuussa tuon aamupalan sänkyyn. 12 pyykkipoikaan oli pienellä laitettu numero. Parille sanottiin, että kilpailu on, kumpi ehtii enemmän kiinnittää pyykkejä pyykkinarulle pyykkipoikien avulla, totuus paljastettiin vasta pyykkien ripustamisen jälkeen. Toiselle tuli sitten enemmän lupauksia. Musta tää oli kiva versio.

Mä oon ihan kyllästyny hääleikkeihin. Ainoo kiva on se kun jokaisen häävieraan pitää tuoda jotain luonnnosta hääparille, vaikka heinä, kivi, sammakko tai mitä nyt sattuu löytymään. Siis siellä hääjuhlassa, vieraat tai hääpari ei tietenkään tiedä tätä etukäteen.

Mä olin häissä missä oikeesti oli kiva leikki :D Se oli enemmänkin yllätys morsiusparille eikä vaatinu kenenkään pakottamista mukaan mutta kaikella huomaamattomuudella sai kaikkien huomion. Mies häävieraat siis kävelivät kahden ämpärin kanssa, toinen täynnä vetta, toinen tyhjä. Sitten ne parkkeeras aina eri kohtaan ja kaatoivat veden toisesta ämpäristä toiseen. Ei sanonu hääparille mitään vaikka pari kovasti ihmetteli tätä tapahtumaa. Ja tää saatto sattua kesken puheen tai jonkun muun ohjelman mutta kaikki olivat kuin ei mitään. Hääpari oli aivan ihmeissään kuten myös muut vieraat (jotka ei tästä tienneet). Tää kesti koko illan ja oikeesti oli ihan mielettömän hauska. Viimeinen ämpäri oli sitten täynnä kaikenmaailman hileitä ja se nakattiin hääparin niskaan, niiden tietysti luultua sen olevan vettä...

Ite en kyllä oo mikään hääleikkien ystävä mutta toi oli kyllä hauska.

Mä oon ihan kyllästyny hääleikkeihin. Ainoo kiva on se kun jokaisen häävieraan pitää tuoda jotain luonnnosta hääparille, vaikka heinä, kivi, sammakko tai mitä nyt sattuu löytymään. Siis siellä hääjuhlassa, vieraat tai hääpari ei tietenkään tiedä tätä etukäteen.

Mikä tässä leikissä oli pointtina? Siis miksi ne vieraat niitä luontojuttuja toivat??

Yhteistyössä