Kuspää perhetyöntekijä tehnyt lastensuojelu ilmoituksen meistä.

• Viestiketjun aloittaja vihtuttaa!
  • Ensimmäinen viesti
"kot"
[QUOTE="huoh";23888419]Aijaa? Sinullapa on outo asenne. Kuulut ilmeisesti kusipää vanhempiin tekstisi perusteella ja tuskin lapsesikaan osaa käyttäytyä jos sinulla niitä on ;) Miksi minulle pitäisi olla hyötyä perhetyöntekijästä jota en edes tarvitse?[/QUOTE]

Mistä sä tiedät mitä sun elämässäs tapahtuu? Itsevarma asenne, voit vielä yllättyä

"hipp"
"Mut kun on aina saatava viimeinen sana,
vaik se ei johtaisi mihinkään.
Viimeinen sana,
eihän se pääse jäätymään.
Ois oltava oikeessa,
vaik se ei johtaisi mihinkään.
Ois saatava sana,
vaikka viestinä kännykkään."

"vieras"
[QUOTE="vieras";23888268]Vinkki: kannattaa siivota ne omat nurkat ennen kuin alkaa toisten sotkuista motkottamaan.[/QUOTE]

Niinpä! En ymmärrä mikä tarve tolla eräällä on kiilloittaa sädekehää. Pidin ennen ihan asiallisena tyyppinä, mutta on alkanut asiallisuus kadota viesteistä...

"vieras"
[QUOTE="vieras";23888641]Niinpä! En ymmärrä mikä tarve tolla eräällä on kiilloittaa sädekehää. Pidin ennen ihan asiallisena tyyppinä, mutta on alkanut asiallisuus kadota viesteistä...[/QUOTE]

itse olen palstaillu vasta noin kk ajan ja oon jo niin kyllästyny tuohon tyyppiin

"vieras"
Minä taas pidän ihmisten tunteepurkauksia stressitilanteissaan täysin hyväksyttävinä ja ymmärrettävinä mikäli ne eivät asiattomasti kohdistu henkilöön (netissä pitäisi lie sanoa jotta "tunnistettavaan henkilöön").
Edustamme siis erilaista arvomaailmaa näiltä osin.
tiäätkö kuule mitä, mun mielestä sellaset jotka on kommentoimassa joka asiaan täälläkin, on kusipäitä. oliko tämä nyt sinun mielestä ok purkaa stressiä kun en mainitse nimeltä ketä tarkoitan? varmaan sen muutenkin arvaat

vieras hänkin
[QUOTE="vieras";23888722]tiäätkö kuule mitä, mun mielestä sellaset jotka on kommentoimassa joka asiaan täälläkin, on kusipäitä. oliko tämä nyt sinun mielestä ok purkaa stressiä kun en mainitse nimeltä ketä tarkoitan? varmaan sen muutenkin arvaat[/QUOTE]

:D

"mutsi"
Lastensuojelutouhut on nykyään karanneet käsistä, ihmiset käyttävät sitä paljon kiusauskeinona toisia kohtaan, täysin sairasta ja menettänyt tarkoituksensa. Maailma on hullu.

Meillekin kerran oltiin vääntämässä jotain viikonlopputukiperhettä "koska meillä oli niin monta lasta" "minun täytyi olla tosi väsy" jne. jne. Sanoin selvällä kielellä jyrkän kiitos ein ja saimme rauhan. Herranenaika, sairasta tuollainen. Pärjäsimme ihan normaalisti, onnellisiakin olemme aina olleet.
Syy miksi tuohon tilanteeseen jouduttiin, johtui siitä, että jouduimme hakemaan väliaikaista rahallista apua sossusta miehen työttömyyden vuoksi ja sieltä oli sitten tehty ilmoitus lastensuojelun puolelle, että meille pitäis saada tukiperhe...vaikka todellakin haimme vain sitä väliaikaista taloudellista apua, eikä kyllä sossuntätitkään löytäneet meiltä "mitään selviä ongelmia" kun tulivat kotikäynnille, mutta olivat vain päättäneet, että minun täytyy olla tosi väsy ja tarvimme tukiperheen...voi hyvänenaika. Onneksi pääsimme tuosta noinkin vähällä, mut jäi vähän sellainen maku, et taitavat olla vähän hullua porukkaa...:flower: Lapsia meillä oli tuolloin 5.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23888944]kukas sen estää[/QUOTE]

Siitä saa bannia. Joten jos mummeliisa kirjoittelee tässä vielä, tai muissa ketjuissa, niin ei ole mummeliisa tämän ketjun ap

"vieras"
Minua on aina rauhoittaneet mummeliisan "jalat maassa-vastaukset" , kun tuntuu, että palstalla ylihysteerisiä mammoja pilvin pimein. Niin mummeliisalla sellaista vanhan ajan maalaisjärkeä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23889090]Minua on aina rauhoittaneet mummeliisan "jalat maassa-vastaukset" , kun tuntuu, että palstalla ylihysteerisiä mammoja pilvin pimein. Niin mummeliisalla sellaista vanhan ajan maalaisjärkeä.[/QUOTE]

jalat maassa ja kusi päässä

"hmm"
[QUOTE="vieras";23889000]Siitä saa bannia. Joten jos mummeliisa kirjoittelee tässä vielä, tai muissa ketjuissa, niin ei ole mummeliisa tämän ketjun ap[/QUOTE]

Ei muuten saa. :) Kuka voi edes muistaa aina, onko jo johonkin ketjuun vastannut ja millä nikillä, mikäli ei ole rekkautunut?? Jos tuosta tulisi bannia, olisi kyllä jo melkoista sotaa inhimillisyyttä vastaan.

voi tsii
[QUOTE="mutsi";23888804]Lastensuojelutouhut on nykyään karanneet käsistä, ihmiset käyttävät sitä paljon kiusauskeinona toisia kohtaan, täysin sairasta ja menettänyt tarkoituksensa. Maailma on hullu.

Meillekin kerran oltiin vääntämässä jotain viikonlopputukiperhettä "koska meillä oli niin monta lasta" "minun täytyi olla tosi väsy" jne. jne. Sanoin selvällä kielellä jyrkän kiitos ein ja saimme rauhan. Herranenaika, sairasta tuollainen. Pärjäsimme ihan normaalisti, onnellisiakin olemme aina olleet.
Syy miksi tuohon tilanteeseen jouduttiin, johtui siitä, että jouduimme hakemaan väliaikaista rahallista apua sossusta miehen työttömyyden vuoksi ja sieltä oli sitten tehty ilmoitus lastensuojelun puolelle, että meille pitäis saada tukiperhe...vaikka todellakin haimme vain sitä väliaikaista taloudellista apua, eikä kyllä sossuntätitkään löytäneet meiltä "mitään selviä ongelmia" kun tulivat kotikäynnille, mutta olivat vain päättäneet, että minun täytyy olla tosi väsy ja tarvimme tukiperheen...voi hyvänenaika. Onneksi pääsimme tuosta noinkin vähällä, mut jäi vähän sellainen maku, et taitavat olla vähän hullua porukkaa...:flower: Lapsia meillä oli tuolloin 5.[/QUOTE]

Vai olisko niin, että olit heti karvat pystyssä kun uskallettiin epäillä jaksamistas ja tarjottiin apua? Sulle jäi tunne että ovat hullua porukkaa?? Ehkä tunne oli molemminpuolinen

"vieras"
[QUOTE="hmm";23889130]Ei muuten saa. :) Kuka voi edes muistaa aina, onko jo johonkin ketjuun vastannut ja millä nikillä, mikäli ei ole rekkautunut?? Jos tuosta tulisi bannia, olisi kyllä jo melkoista sotaa inhimillisyyttä vastaan.[/QUOTE]

Mode on näin kertonut tällä palstalla. Että siitä saa bannia, jos ensin on "harmaa" ja sitten tulee ketjuun nikillä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23889163]Mode on näin kertonut tällä palstalla. Että siitä saa bannia, jos ensin on "harmaa" ja sitten tulee ketjuun nikillä.[/QUOTE]

voi kai sitä kirjautua pois ja kirjoitella vieraana välillä kannatusta omille ajatuksilleen

"mutsi"
Vai olisko niin, että olit heti karvat pystyssä kun uskallettiin epäillä jaksamistas ja tarjottiin apua? Sulle jäi tunne että ovat hullua porukkaa?? Ehkä tunne oli molemminpuolinen
En missään nimessä kokenut, että viikonlopputukiperhe olisi ollut meille "apu". Päinvastoin. Olisin ikävöinyt ja itkenyt silmäni päästä, jos olisin joutunut aina viikonlopuiksi luopumaan lapsista...!
Se oli niin kamala ehdotus, että siksi reagoin noin.
Meillä on viikonloput aina olleet juhlia arjen keskellä, olemme paljon yhdessä ja syömme hyvin jne. Ihan parasta perhe-elämää...ja se olisi viety? Huh.

ainaskin
Tuo tukiperhehomma on vain alkua. Valmistelevat huostaanottoa. Nyt on aika paljon paikkoja tyhjillään perhekodeissa kun keskimäärin ihmiset huolehtivat lapsistaan hyvin, ja myös julkisuuden paine on vähentänyt perusteettomia huostaanottoja.

Hölö
Joo, itte kunta-alalla töissä. Ja myös ollut yksityisellä puolella. En sossuna, vaan hallinnollisissa hommissa.

JOskus 60-luvulla on kuulemma ollut vähän vähemmän tekemistä kunnissa. Mun mukaan saa ihan kuka tahansa tulla viikoksi ja kommentoida sen jälkeen, kuinka mitään ei kunnissa tehä.

Yksi suuri myytti tuo siis, eikä todellakaan todellisuutta enää.

Tässä yhteydessä täytyy unohtaa ne jotka ovat "suojatyöpaokoissa"; kuntien kannattaa pitää näitä yleisesti erittäin matalapalkattuja töissä, kun päästää työttömyyskortistoon pitkäaikaistyöttömöitymään, ja takaisin ihmehommiin kunnalle. Ja toimeentulotuet usein päälle. Nämä kohtaamani tapaukset lähellä eläkeikää, varhaiseläkkeelle pääsy maksaa todellakin maltaita työnantajalle nykyään.

Ja toineen myytti: lehdistöstä saa lukea totuuden. Voi, voi, kun vain tietäisitte miten paljon asiavirheitä on lehdissä, varsinkin pienemmissä paikallislehdissä. Toimittajat tekevät varsinkin pienissä lehdissä juttua laidasta laitaan ja ammattitaito ei millään riitä kaikkien asioiden hallintaan (vaikka välillä törmännyt käsittämättömän laajoihin yleistietoihin toimittajan osalta).

Ja juu, kolmas myytti. Lapsia myös annetaan huostaan. Tämä lukema on kasvussa varsinkin isoissa kaupungeissa.

"Vieras"
Siis mun mielestä on älytöntä jo koko neuvolan toiminta. Ihan kuin siellä oletettaisiin ensin, että kaikki on niin raskasta, ja yritetään etsiä vikoja. Siellä siis lähdetään oletuksesta, että sinä olet heikko, ja käydään kaikki osa-alueet läpi, että löydetään se heikko kohta. Siellä pitää oikein perustella, että kaikki on kunnossa. Homma on musta ihan sekaisin. Oletus on se, että sulla on raskasta, kun olet raskaana, tai on lapsia. Onko se suurimmalle osalle joku yllätys vai, että hommaa on vähän enemmän, jos hankkii lapsia? Oletuksena ei näköjään ole enää, että sinulla on kaikki kunnossa, kunnes toisin todistetaan, vaan sinä olet sairas, kunnes toisin todistat. Tämä yhteiskunta todellakin tuntuu olevan sairas.

Yhteistyössä