Turku? Mitkä alueet lapsiperheelle (1 koululainen, 2 alle kouluikäistä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hituke
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hituke

Jäsen
01.09.2006
128
0
16
mukavia? Minne ei kannata muuttaa? Molemmat ollaan saatu työpaikka sieltä, niin syksyllä pitäisi aloittaa arki uudessa kaupungissa.
Ja niin, haluaisin asiallisia vastauksia, vaikka täällä paljon pääkaupungin väkeä onkin.... =)

Minusta mukavia alueita ovat Uittamo, Ispoinen, Katariina, Harittu (ei keskiosa), Martti, Portsa, Vasaramäki, Luolavuori, Korppoolaismäki.

Kaukaa kiertäisin Varissuon, Ilpoisen, Lausteen, Halisen, Pansio-Pernon ja ehkä Runosmäenkin (siellä tosin on kivoja taloja myös). Hirvensalossa on myös muutama oikein levoton alue.

Perno ainakin täällä perällä (STX:n lähellä) on kyllä lapsiperheiden suosimaa aluetta,itsekkin vähän karsastettiin tänne muuttoa,mut todella kiva rivitalo-alue ja paaaaljon pienten lasten perheitä.. Eli ei kannata yleistää. Oon siinä uskossa että se levottomin alue on siellä artukaisten paloas. vieressä ja pansion (?) puolelta lumikonkatu yms..

niin ja edellinen jatkaa että yli-maaria on mukavan tuntuista aluetta,sinne oltaisi itse haluttu muuttaa mutta ei löytynyt asuntoa.. Raunistula myös,tosin junarata menee ehkä turhankin lähellä.

nuo Anatolian luettelemat paikat on pääasiassa keskustassa,joten jos hakee vähän kauempaa niin auranlaakso on mukavaa rauhallista aluetta myös. Kohmossakin on paljon lapsiperheitä.

Se mihin kannattaa muuttaa riippuu ihan siitä minkä kokee itselle tärkeäksi, haluaako asua lähellä keskustaa, tahtooko käyttää bussia vai kävellä.Onko luonto ja ulkoilu tärkeää vai tahtooko asua kerrostalossa jossa paljon muitakin ihmisiä vai rauhallisemmalla alueella.
Kaupunginkin vuokrataloista löytyy kaikkia noita vaihtoehtoja ja monet talot on tosi rauhallisia.

kierrä kaukaa varissuo, runosmäki, perno, ilpoinen, halinen, lauste. Mukavia alueita ovat martti, portsa, raunistula, jotka ovat ihan keskustan tuntumassa ja joissa paljon vanhoja puutaloja ja lapsiperheitä. Kauempana keskustasta esim. Hirvensalo, haritun omakotitaloalueet(kerrostaloalue aika karseaa seutua..), katariinanlaakso, luolavuori, uittamon rivari ja omakotitaloalueet jne.

Muistat nimen oikein, Itäharjullakin on varmaan joitain paikkoja missä rauhallisempaa, mut sekin on aika lähellä Varissuota ja Laustetta.. Mut esim. Itäharjulla on niitä puutaloja, se on varmaan aika rauhallista? Eivoitietää, en asu siellä.. Aina nää on näitä kuulopuheita..
Itse asun Kaarinassa, noin 10km Turun keskustaan.. Rauhallista seutua, tosin ei toi ihan keskusta, Hovirinta siis.. Mut itte en muuttais Lausteelle, Varissuolla, Pernoon, Pansioon, Runosmäkeen ja Jäkärlään (=Räkälään)..

Runosmäessä on myös ihan kivoja taloja(ei vuokratalot) alueen laidalla, mut just varissuo ja lauste sekä halinen on paikkoja joihin en muuttaisi, ehkä myös pansio ja perno. Mut voisin vaikka väittää, että myös hyvillä asuinpaikoilla on huonomaineisia taloja, eli riippuu hyvin pitkälti talosta jossa asuu. Itse olen asunu majakkarannassa ja se oli ihan kauheaa- nistejä naapurina ei ollu kiva kokemus- sama homma Uittamolla- muuten hyvä taloyhtiö jne, mut meidän naapuriksi sattui armoton juoppo.

Paikkoja joihin voisin turussa muuttaa lapsen kanssa
Portsa, Martti, Hirvensalo, Uittamo, Majakkaranta... Ainakin. Varmaan muitakin varteenotettavia ois.
En muuttais vaikka maksettais ;
Halinen, Varissuo, Perno/Pansio, Jäkärlä, Jyrkkälä, Härkämäki, Lauste.

Oletteko ostamassa vai vuokraamassa asuntoa, tietyillä alueilla ei ole kuin vuokra-asuntoja, toisilla on vain omistusasuntoja, yksityiset tosin voivat vuorata niitäkin, mutta niitä on harvemmin tarjolla. Samaten millaista haette, kerrostaloa, rivitaloa vai omakotitaloa? Samaten missä päin tulevat työpaikat ovat ja kuljetteko sinne omilla autoilla vai julkisilla? Itse en ainakaan lähtisi asumaan jonnekin aivan toiselle puolen kaupunkia kovin hevillä, mieluummin mukavan matkan päähän, harva varmaan nauttisi jostain päivittäisestä työmatkasta Kakskerrasta Paattisten perukoille.

Tosiaan, työpaikan sijainti kannattaa pitää myös mielessä. Turussa kaupungin halki kulkeva liikenne on suoraan sanottuna ihan helvettiä ruuhka-aikoina!

Me asumme jo Turussa, mutta etsimme omaa asuntoa. Kriteerinä meillä on mukava pientaloalue kaupungin itäpuolelta, juuri työpaikkojen sijainnin takia. Ei ole mitään järkeä muuttaa toiselle puolelle Turkua, jos se tarkoittaa 30-45 min. työmatkoja suuntaansa. Siksi etsimme asuntoa lähinnä Lieto-Kaarina-akselilta, Turun puolella kriteereihimme sopivia asuntoja on aika vähän ja nekin yleensä ylihinnoiteltuja.

Minä liputan Jäkärlän puolesta. Täällä on metsää, oma koulu, päiväkoti, terveysasema, kauppa, apteekki, jne. Kuin pieni kylä. Okei, tiedän, on ollut JOSKUS levotonta aluetta, me ollaan oltu täällä nyt viisi vuotta ja ollaan tykätty. Pyöräilymatkan päässä on uimakuoppa ja pururata.

Hintataso edullinen. Hyvät yhteydet keskustaan. Mitäköhän vielä osaisi kehua..? =)

Kannattaa tosiaan miettiä työ- ja koulumatkoja, päivähoitoasiaa, yms myös.

Sekä sitä, tarvitaanko toimivat julkiset yhteydet vai riittääkö se että omalla autolla pääsee.

Ja millaisella seudulla haluaa asua: luonnonläheisellä vaiko ei, sellaisella missä lapsetkin voi ulkoilla itsekseen vaiko ydinkeskustassa (missä itse en ainakaan päästäisi lapsiani ulos, eikä siellä taida juuri kivoja leikkipihoja ollakaan).