Onko sulla pyöräilykypärä?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Ei ole. Tai kaapissa on kyllä yksi, mutten käytä sitä. Se on mun tietoinen riskialtis päätökseni aikuisena ihmisenä - lapseni taas ovat lapsia, ja olen heidän puolestaan päättänyt sen että he käyttävät kypärää.

Kai sitä voisi itsekin opetella käyttämään...

"jes"
Ei ole. Tai kaapissa on kyllä yksi, mutten käytä sitä. Se on mun tietoinen riskialtis päätökseni aikuisena ihmisenä - lapseni taas ovat lapsia, ja olen heidän puolestaan päättänyt sen että he käyttävät kypärää.

Kai sitä voisi itsekin opetella käyttämään...
kaadut pyärällä lyöt pääsi ja saat aivovamman....ja tämä olisi mahdollisesti vältetty käyttämällä kypärää....kai ne lapset ansaitsee terveen äidin?vai vihanneksen?

"menni"
Juu pitää kypärä olla! Mulla karvat nousee pystyyn, jos pyörän lastenistuimessa kuljetetaan lasta, ja vanhemmalla ei ole kypärää! Ei paljoa lasta auta, jos jotain tapahtuu ja vanhempi makaa kuolleena, tai tajuttomana ojassa tmv.

"vieras"
Ei ole. Lapsena käytin, mutta nyt ei ole tullut käytettyä kypärää lähes 10 vuoteen.

Btw. Meilläpäin yläasteemme n. 400 oppilaasta ja lukion n. 150 oppilaasta KUKAAN ei käytä pyöräilykypärää. Tämä on tutkittu juttu.

[QUOTE="jes";23883616]kaadut pyärällä lyöt pääsi ja saat aivovamman....ja tämä olisi mahdollisesti vältetty käyttämällä kypärää....kai ne lapset ansaitsee terveen äidin?vai vihanneksen?[/QUOTE]

Toistan: se on tietoinen riskialtis päätökseni aikuisena ihmisenä.

"hömppö"
On. Poljin vaikka kuin kauan ilman mutta lasten jatkuvat kyselyt siitä, miks mulla ei oo kypärää ja mun syyllisyydentunne ajoi mut hankkimaan kypärän.

Pidän sitä oikeastaan ihan mielellään. Just viime viikolla saatiin muistutus sen tärkeydestä kun vanhin lapsi kaatu ja paiskautui täydestä vauhdista tielle niin, että kypärän koko etuosa oli hajalla.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23883651]Mitä sanotte miksi lapsilla pitää olla mutta aikuisilla ei?
Jos lapsi ihmettelee tai kyselee.[/QUOTE]

Koska aikuista ihmistä ei voi pakottaa mihinkään. :D

[QUOTE="vieras";23883651]Mitä sanotte miksi lapsilla pitää olla mutta aikuisilla ei?
Jos lapsi ihmettelee tai kyselee.[/QUOTE]

7 v ja 5 v eivät ole kyselleet.

Jos kysyvät niin aion sanoa rehellisesti, että olisi hyvä jos aikuisetkin käyttäisivät, mutta aikuiset saavat itse tehdä päätöksensä eikä ne päätökset ole aina fiksuja. Ja että aikuisen valppaus & taidot liikenteessä on paremmat kuin lapsella.

rga
[QUOTE="menni";23883620]Juu pitää kypärä olla! Mulla karvat nousee pystyyn, jos pyörän lastenistuimessa kuljetetaan lasta, ja vanhemmalla ei ole kypärää! Ei paljoa lasta auta, jos jotain tapahtuu ja vanhempi makaa kuolleena, tai tajuttomana ojassa tmv.[/QUOTE]

Jos tähän lähdetään niin onhan esim autolla ajaminenkin tietoinen riski. Ja moni muukin asia.. Mä ainakin ajan pyörällä niin hiljaa (kun on lapsi kyydissä) että en usko mahdollisen kaatumisen aiheuttavan mitään hirveän vakavaa saatika kuolemaa.. Käytän kyllä itsellänikin kypärää mutta tulipahan vain mieleen..

.m,
On pitänyt ostaa jo monta kesää lasten takia, mutta aina se kauppaan jää. Tänä kesänä taas yritän ostaa ja jopa käyttää.

Lapset temppuilevat ja harjoittelevat pyöräilyä ja keskimäärin kaatuilevat enemmän pyörällä, siksi kypärä on tärkeämpi lapsilla. Mutta ei toki huono aikuisillakaan.

"jep"
On, mutta aina ei tule käytettyä. Pitäis käyttää AINA (silloinkin kun lapsi ei ole matkassa)!
Peesi. Niin lapselliselta kuin kuulostaakin, mutta en aina halua käyttää töihin pyöräillessäni koska olen aamulla laittanut tukan nätisti ja kypärän alla menee ihan sotkuun ja littanaan.. :D en varmasti voi olla ainoa jonka kampauksen kypärä pilaa. Eri asia tietysti minne on matkalla..

"menni"
Jos tähän lähdetään niin onhan esim autolla ajaminenkin tietoinen riski. Ja moni muukin asia.. Mä ainakin ajan pyörällä niin hiljaa (kun on lapsi kyydissä) että en usko mahdollisen kaatumisen aiheuttavan mitään hirveän vakavaa saatika kuolemaa.. Käytän kyllä itsellänikin kypärää mutta tulipahan vain mieleen..
On on. Mutta mun mielestä kypärättä ajoa voi verrata autoiluun vasta sitten, kun ajetaan vaikka ilman turvavöitä. Ikinä ei voi olla liian varovainen ja kotiinsakin on moni kuollu :p

"vieras"
[QUOTE="menni";23883732]On on. Mutta mun mielestä kypärättä ajoa voi verrata autoiluun vasta sitten, kun ajetaan vaikka ilman turvavöitä. Ikinä ei voi olla liian varovainen ja kotiinsakin on moni kuollu :p[/QUOTE]

Kotiin kuolee ihmisiä enemmän, kuin moni uskookaan. Kaikkihan tietävät, että valtaosa onnettomuuksista sattuu kotona.

"vieras"
Piti tänä vuonna ostaa kun pyöränkin ostin.
Kirpalta löysinkin hyvän kypärän 5e :)
Harvakseltaan olen ennenkin pyöräillyt mutta ei ole ollut kypärää.
Joskus reilu 10v sitten tuli pyöräiltyä enemmänkin, työmatkojakin eikä ollut kypärää.

Yhteistyössä