kaadut pyärällä lyöt pääsi ja saat aivovamman....ja tämä olisi mahdollisesti vältetty käyttämällä kypärää....kai ne lapset ansaitsee terveen äidin?vai vihanneksen?Ei ole. Tai kaapissa on kyllä yksi, mutten käytä sitä. Se on mun tietoinen riskialtis päätökseni aikuisena ihmisenä - lapseni taas ovat lapsia, ja olen heidän puolestaan päättänyt sen että he käyttävät kypärää.
Kai sitä voisi itsekin opetella käyttämään...
Peesi. Niin lapselliselta kuin kuulostaakin, mutta en aina halua käyttää töihin pyöräillessäni koska olen aamulla laittanut tukan nätisti ja kypärän alla menee ihan sotkuun ja littanaan.. en varmasti voi olla ainoa jonka kampauksen kypärä pilaa. Eri asia tietysti minne on matkalla..On, mutta aina ei tule käytettyä. Pitäis käyttää AINA (silloinkin kun lapsi ei ole matkassa)!
On on. Mutta mun mielestä kypärättä ajoa voi verrata autoiluun vasta sitten, kun ajetaan vaikka ilman turvavöitä. Ikinä ei voi olla liian varovainen ja kotiinsakin on moni kuolluJos tähän lähdetään niin onhan esim autolla ajaminenkin tietoinen riski. Ja moni muukin asia.. Mä ainakin ajan pyörällä niin hiljaa (kun on lapsi kyydissä) että en usko mahdollisen kaatumisen aiheuttavan mitään hirveän vakavaa saatika kuolemaa.. Käytän kyllä itsellänikin kypärää mutta tulipahan vain mieleen..