Millainen auto teillä on ja mitä olette koulutukseltanne?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
lhlkjj
Olemme amiksia kumpikin. Minä lastenhoitaja päiväkodissa ja mies kaivurin kuljettaja. Olemme ehkä keskituloisia hieman alempana, joten autolainaa on se 20 000 yhteensä molemmista. Miehellä volvo s60 joku 2008 vuoden ja mulla vw golf ja vm 1999.

fiiamariia
Mies on koulutukseltaan kokki, mutta töissä maalikaupassa. Mä olen koulutukseltani lähihoitaja ja töissä vanhainkodilla. Meillä on c-sarjan mersu vuosimallilaan 2006. Saatiin perintöä 12 000e, joka meni kokonaan autoon ja sit lisäks on vielä noin kymppitonni autolainaa jäljellä.

sfdfds
Miten tää tulos ei yllätä mua? Täällä tosin pieni otos, mutta olen huomannut saman muualla jo kauan sitten. Duunarit ostaa ns. statusautoja isolla lainarahalla. Huonosti koulutetut eivät tajua sitä, että ns. tavismerkkien hinta on kallistunut ja luotettavimmat autot ovat yleensä ihan niitä perusautoja. Kuvitellaan, että saa jotain mainetta ja kunniaa tietynlaisella autolla.

Mun mielestä silloin pitää olla hyvä taloudellinen tilanne, jos on varaa laittaa autoon "tosta noin vaan" edes 10.000e ilman velkoja. Nykyään kun kaikki on kallista ja eletään aika leveästi, ei sitä normituloilla edes äkkiä säästä ylimääräistä riihikuivaa auton verran.

ddfsdf
Mun mielestä jokainen saa ajaa sellaisella autolla kuin tykkää. On ihan jokaisen oma asia, ottaako autolainaa vai ei ole. Kyllähän monet rikkaat panostaa autoonsa ja ajelee uusilla sporttimersuilla jne. Olen itse sairaanhoitaja ja kuljen pyörällä työmatkat. Itseasiassa pari viikkoa sitten puhuttiin kahvitunnilla siitä, kun lääkärit suosivat uusia Toyota Avensista, Skoda Octaviaa ja Audi a4:sta. En tiedä mistä se johtuu, mutta yleinen ilmiö :)

Mies on insinööri ja hänellä on työsuhde autona Ford Mondeo.

dsaasd