Onko yleistä sääntöä hiljaisuudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Naapurista kuuluu kamala melu.. pikku bileet menossa..
Milloinkahan vois mennä soittamaan ovikelloa ja pyytämään, että voisivat ola hiljempaa.
Lapsi valittaa, ettei saa nukuttua..

[QUOTE="vieras";23868593]Naapurista kuuluu kamala melu.. pikku bileet menossa..
Milloinkahan vois mennä soittamaan ovikelloa ja pyytämään, että voisivat ola hiljempaa.
Lapsi valittaa, ettei saa nukuttua..[/QUOTE]

se yleensä noin klo 22 ala tuo aika, jolloin pitäis vähän rauhoittaa elämää? Että ihan hyvin voit mun mielestä mennä sanomaan.

[QUOTE="alkup";23868618]Rivitalossa ei ole rappukäytävää..[/QUOTE]

no oletin sun asuvan kerrostalossa..mutta luulis rivarissakin olevan järjestyssäännöt jaettuna joka kotiin? :)

Asumme rivitalossa ja muistaakseni olen nähnyt jonkin paperin, jossa säännöt. Mielestäni hiljaisuus alkaa 22 ja olemme parhaamme mukaan yrittäneet pitää tästä kiinni.

En kyllä kehtaisi tähän aikaan mennä sanomaan,turhaa nipottamista.
Eri asia toki jos melu on NIIN kova ettei omassa kodissaan kykene olemaan,mutta silloin voisi kyllä jo poliisi olla paikallaan.
Mielestäni ihan hyvä että se lapsikin oppii elämän ääniin, voihan lapselle sanoa että naapurissa on juhlat jotka pian loppuvat ja ettei ole mitään hätää?
Itse olen pitänyt puoltayötä hyvänä rajana, jos vielä 00:00 jälkeenkin kuuluu kova melu niin käyn kyllä sanomassa.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
[QUOTE="Kärtsy";23868661]Vähän riippuu myös taloyhtiöstä, meilläpäin on hiljaisuus 23-07. En ennen kello 23 menisi sanomaan, varsinkin kun on viikonloppu.[/QUOTE]

Yleinen hiljaisuus alkaa klo 22.00 ja se kumoaa taloyhtiöiden säännöt.

[QUOTE="Josa";23868865]Meluraja laskee illalla klo 22 aikaan sisätiloissa 35 dB:stä 30 dB:iin. Jos sen mukaan katsotaan.[/QUOTE]

Ellet ole sattunut tietämään normaali puhe ääni on noin 60-70db.. Ja myöh yö aikaan eli aka. hiljaisuuden aikana normaalit elon äänet on sallittuja. Eli kyllä naapuri saa iran rauhassa puhua ja elää myös yöllä.

• Tykkää
Reactions: Tepadj

Yhteistyössä