Ei taas ymmärrä tuota miestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tekee pitkää päivää töissä. Nyt sitte päässy kohtuu aikanaan tällä viikolla töistä (kuuden-seitsemän välillä) niin on sitte tehny melkein toisen työpäivän kun on parkannu mökin rakennus puita ja tehny polttopuita. Lapset sit ollu sillä jatkuvasti kaverina.

Huomenna lähtee mökille (400 km yhteen suuntaan) viemään pakettiautollisen polttopuita.
Tullu illalla yhdentoista jälkeen sisälle ja sit on ollu vailla lämmintä saunaa, selkähierontaa ja vielä jotain muutakin.

Ihan normaalia meillä. Mutta sitte se ongelma. Oon ite ollu tosi rajussa kuumetaudissa koko viikon. En todellakaan oo jaksanu edes pystyssä olla, saati sitte siivota tai edes kunnon ruokaa laittaa. Mut mies ei oo reagoinu yhtään mitenkään. Eilenkin tuli töistä ja ite oli sohvalla puoliunessa. Ensimmäiset sanat oli että täällä on järkyttävän sotkusta. On varmaan kun 6 lasta touhuaa itekseen kun mulla ei edes juuri ääntä millä komentaa.
Mies vaan syö ja painuu pihalle. Ei niinku käy mielen vieressäkään että laittais edes tiskikoneen päälle.

Ite en oo viittiny noilta lapsiltakaan kauheasti vaatia kun kuitenkin vielä koulua ja ovat tosi pitkiä iltoja olleet miehen kaverina. On kuitenkin joutuneet syömiset ym ite kaivamaan kaapista.
Tänään sitte mies vaan että mee lääkäriin kun et näytä parantuvan. Enpä viitti päivystykseen lähteä kun ei tää tästä oo huonommaksikaan menny. Mut ei kyllä juuri helpottanutkaan.

Kiitos ku sain avautua. Miehen kans ei ole voimia alkaa tappelemaan.

Viimein sai lapset sänkyyn asti. Tuossa nettiä selasin ja nää oireet passaa aika hyvin mononukleoosiin. Normaali kesto 8 pv, mutta 3 vk ihan normaali aika vielä. Ei paljoa naurata.

Aamulla heräsin järkyttävään kurkkukipuun. Pienimmät oli aamupalaa vailla. Mies nousi samaan aikaan kun oli lähdössä töihin. Pyysin et ois laittanu aamupalan kahdelle pienimmälle. Et ois itellä alkanu särkylääkkeet vaikuttaan ensin. Ei vaan käyny. Itelle kyllä ehti puurot ja kahvit keittää.

Aiko käydä apteekissa kun sillä omat lääkkeet lopussa. Pyysin tuomaan mullekin särky ym lääkettä. Äsken sit soitti et ei jaksanu käydä apteekissa kun oli torilla jotku markkinat ja apteekki siinä torin reunalla. Sanoin sitte et mun on pakko käydä et selviän huomisen yli. Aiko sit kattoa jos kuitenkin kävis. Mut saa nähdä tuoko tuo mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23864664:
Miks se on noin paljon töissä? Kuka siitä hyötyy?

Yrittäjänä nuo työpäivät vaan on normaalia pidempiä. Ja ei oo niin helppoa jättää vuosien työ. Yrityksen lopettamisesta ollaan puhuttu ja luultavasti suunnittelevat yrityksen toiminnan niin että voi sen jossain välissä lopettaakin niin et itelle jää jotain käteenkin.

[QUOTE="a p";23864679]Yrittäjänä nuo työpäivät vaan on normaalia pidempiä. Ja ei oo niin helppoa jättää vuosien työ. Yrityksen lopettamisesta ollaan puhuttu ja luultavasti suunnittelevat yrityksen toiminnan niin että voi sen jossain välissä lopettaakin niin et itelle jää jotain käteenkin.[/QUOTE]

Kurjaa.Meneekö yrityksellä jotenkin huonosti, kun joutuu tehdä noin pitkiä päiviä?

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23864706:
Kurjaa.Meneekö yrityksellä jotenkin huonosti, kun joutuu tehdä noin pitkiä päiviä?

Ei se välttämättä siitä kerro, että huonosti menisi. Omat vanhempani tekevät pitkää päivää juuri siksi, että menee hyvin ;)

Mutta ap puhu ihmeessä miehellesi, vaikka tuntuisikin siltä, ettei jaksaisi. Ei tohon muuten muutosta tule.

Mies siis töissä ja kun tulee sieltä niin lähtee sinne mökille viemään puita. Ja en tiedä toisaalta voi olla helpompi et ei oo edes kotona.. Kun ei sisällä auta kuitenkaan.
Lapset tässä vaan joutuu aika koville.
Yrityksellä menee ihan ok. On vaan sellanen ala mikä muutenkin on epäsäännöllistä niin yrittäjällä sit moninkertasesti.

Pistä se mies oikeesti auttamaan. Ei tosta muuten mitään tuu.

Ja mitenhän tämä onnistuu? Ei tuu kuin melkoinen sota jos alan vaatimuksia esittään. Ja en nyt oikeasti jaksa alkaa mitään tappelua. Ja lopputulos ei yhtään varmaa et on siltikään avuksi vaikka kuin tappelisin.
Mies on kyllä tässä viikon mittaan tilanteen kyllä nähnyt et kait en sen mielestä sit apua tarvi.
Ja oon kyllä nätisti sitä yrittäny pyytää.

En ymmärrä millainen mies sulla oikein on, jos ei pyynnöstä huolimatta siivoa? Huh, huh. Rakastamansa ihminen sairaana ja itse vaan menee menojaan! Ei sen kyllä nyt ihan niinkään pitäisi mennä.

Eipä niin. Mut kait en sen mielestä oo tarpeeksi kipeä. Mut ei kait tuota voi väkisinkään toista pakottaa tajuamaan. Ja kun ei siitä sitte ole apua jos toisen saa vaan suututettua.
Ja en tiedä nyt kun alkaa ajattelemaan ei tuo mies ole oikein ikinä osannu suhtautua mun sairasteluihin. Tosi harvoin mulla mitään on mut muutaman kerran ollu jotain isompia juttuja ja aika yksin oon saanu niiden kans selvitä.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23865052:
No kyllä sen rahan saa riittämään ilman, että raataa kellon ympäri. Pitää miettiä, että kannattaako yritys tarpeeksi, jos ei pysty pitäytymään normaaleissa työajoissa... Järjestelykysymys.

Tuolla alalla ei ole edes työntekijöillä "normaalit työajat" . Kuukaudessa tietenkin tulee vain tietty määrä tunteja mut työpäivä voi olla sen 12 h siitä huolimatta.
Yrittäjä ei tunteja laske. Ja aina tulee poikkeuksia kun tuntuu että homma alkaa sujumaan.

Onko sun mies itse koskaan kipeänä? Vai painaako itse duunia silloin ihan samaan tahtiin kuin terveenäkin?

Tosi harvoin tuo kyllä kotiin jää sairastamaan. Vähän tuo mitään perus nuha kuume tauteja sairastaa. Mutta sit on jotain isompia vaivoja jotka riesana. Ja tuntuu et ei niitä töissä noteeraa mut kun kotiin pääsee niin sit saattaa kaatua suoraan sänkyyn jos ei oo kunnossa.

onko ihme? kyllä itsekkin saattaisin ärähdellä jos tekee pitkää duunia --> kärrätä puita suomen halki ja sitten vielä pitäisi alkaa siivoamaan lasten sotkut. hidastaa vaan oikeaa työtä niin menee ohi tuommoinen.

Jääräpäiseltä mieheltä kuulostaa. Jos puhumalla ei selviä, niin ei sitten millään. Muuten jos parisuhteessa kaikki ok ja olet tyytyväinen, niin kai tuon asian voi antaa olla :S Hullua kyllä silti on.

Vaan oma mieheni jos käyttäytyisi noin minua kohtaan, niin paranisi tarkastella suhteen laatua. En usko, että tuo mun mies voisi käyttäytyä noin kylmästi, kun kerran välittää ja rakastaa minua.

[QUOTE="a p";23864941]Mies siis töissä ja kun tulee sieltä niin lähtee sinne mökille viemään puita. Ja en tiedä toisaalta voi olla helpompi et ei oo edes kotona.. Kun ei sisällä auta kuitenkaan.
Lapset tässä vaan joutuu aika koville.
Yrityksellä menee ihan ok. On vaan sellanen ala mikä muutenkin on epäsäännöllistä niin yrittäjällä sit moninkertasesti.[/QUOTE]

Mä en tajua tuota mökin hyysäämistä. Jo on tärkeysjärjestys miehellä. Ei lääkettä vaimolle, mut mökille puita. :D Tyhmäkö se sun mies on! Mun näkökulmasta ihan puupää.

onko ihme? kyllä itsekkin saattaisin ärähdellä jos tekee pitkää duunia --> kärrätä puita suomen halki ja sitten vielä pitäisi alkaa siivoamaan lasten sotkut. hidastaa vaan oikeaa työtä niin menee ohi tuommoinen.

Sun mielestä esim lääkkeiden hakeminen rakkaalle apteekista on aivan kohtuuton pyyntö?

Mun mielestä vaikka ojaa kaivaisi 15 tuntia päivässä, niin silti sen verran voisi vaivautua. Ei tässä kukaan ole taloa pyytänyt rakentamaan.

Yhteistyössä