Naapurien lapset ovat liikuttavan kiinnostuneita meidän pihasta :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Mitähän mä arvioisin noilla olevan ikää... varmaan porukka on 5-7 -vuotiaita. Joka ainoa päivä ne käy katselemassa meidän pihaan. Yksi syy lienee nuo mun kummalliset istutukset..ainakin seinänaapurini tyttö tietää, että mun pihassa kasvaa nyt hernettä, porkkanaa, naurista yms. Ja toinen tekijä lienee tuo linnunpesä räystään alla. Kevään ensimmäiset mustarastaan poikaset sieltä jo lähti, nyt on lintuemolla uudet munat masun alla.

Jos noista herneistä satoakin joskus tulee, täytyy kysyä naapureilta, saako lapsille antaa herneitä ja tarjota maistiaiset :)

Meillä käy usein erään lähitalon pienet veljekset, he seisoa napottavat vierekkäin ja kyselevät vaikka tunnin, jos heidän kanssaan alkaa juttusille ja kertovat auliisti kyselemättä anekdootteja perheestään. He myös tarjoutuvat avuksi, koska ovat kuulema todella voimakkaita=)

Alkuperäinen kirjoittaja hernenenä;23859350:
ja yhdelle kun hernettä annat saat antaa koko kylälle ja kohta oletkin itse ilman hernettä
Mä olen ovela, sillä mulla on herneitä kasvamassa myös parvekkeella...itse asiassa suurin osta hernevlijelyksistäni onkin juuri parvekkeella. Ei haittaa, vaikka kylän lapset söisivät pihalla olevat herneet.

Nykyään heillä on useimmiten jo vaatteetkin päällä, pari vuotta sitten he usein ajelivat pyörillä tuossa tiella kumisaappaisiin sonnustautuneina.

*nauraa ääneen* Muisti mieleeni ajat, kun siskoni nauroi kesän alkavan siitä, kun kuopus luopuu pitkistä kasareistaan. Kuopus kun yleensä viuhtoi pitkin pihoja päällään pitkät kasarit ja kumisaappaat ja vasta heinäkuun puolivälissä vaihtoi kalsarinsa shortseihin.

Yhteistyössä