Laitatteko te myyjälle viestiä, jos olette pettyneitä vaatteiden kuntoon (Huuto.net yms)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "henna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"henna"

Vieras
Laitan siis myyjälle viestiä, jos en ole ollut tyytyväinen huuto.netistä tai pikku-kammarista ostamiini vaatteisiin...Nyt näitä viestejä saisi laittaa vähän väliä...Alan tuntea itseni ihan pilkun viilaajaksi ja liian tarkaksi! :/

Itse pesen vaatteet niin ettei ne värjäydy ja etenkin valkeat ihan erikseen etteivät ole kohta harmaita. Muutenkin huollan vaatteet hyvin. Myydessäni laitan tarkan kuvauksen vaatteen kunnosta. Ja hinnan sitä mukaa.

Tykkään ostaa vaatteita käytettynä ja säästän siinä paljon, nyt kuitenkin viime aikoina noita huonokuntoisia on ollut yllättävän paljon, VAIKKA kuvauksessa on kuntoluokitus hyvä eikä mainintaa mistään viasta. Tulleet vaatteet ovat sitten olleet likaisen valkoisia, tahraisia, jopa reikä jossain näkyvällä paikalla. Myyjän vastaus on lähes aina hups, en huomannut. Ja nuo on ollut todella sellaisia jotka huomaa.

Älkää please vastatko että osta lapsellesi vaatteet uutena jos ärsyttää. Aion edelleen ostaa käytettyä mutta täytynee suosia vain luotettavaksi näyttäytyneitä myyjiä. LUULEN että tässä on paljon kyse siitä, minkä kukakin kokee hyväksi. Tuntuu nimittäin että monen mielestä hyvässä käytetyssä kunnossa mainitut vaatteet voivat sisältää muutamia tahroja yms...:( Tiedän senkin että tottakai käytetty on käytetty, mutta itsekin myyn hyväkuntoisena sellaisia jotka oikeasti ovat säilyneet hyväkuntoisena ja joista tahrat ovat pesussa täysin lähteneet! Muussa tapauksessa alennan hintaa ja mainitsen viat.

Olipas purkaus...;)

Tästä saan varmasti peetä niskaan, mutta ikävä kyllä usein katsoessa myyjän kohteita tarkemmin, osaa arvata myös vaatteiden kunnon..Jos on paljon halpisvaatteita, vähän ruttuisia on usein sitten tullut muotonsa menettäneitä, harmautuneita, tahraisia vaatteita. Jos taas kuvaukseen on panostettu, joukossa myös merkkivaatteita niin henkilöltä tulee yleensä (ei tietty automaattisesti) hyväkuntoisia vaatteita. Sori, mutta usein näin on mennyt. Kuvauksesta huomaa jo sen että tämä myyjä taitaa huolehtia vaatteista toista paremmin.

Harmittaahan se, käytetyssä hyvkuntoisessa minunkaan mielestäni ei saa olla tahroja eikä reikiä!
Voihan olla niin, että jos myyjä laittaa kerralla suuren määrän vaatteita myyntiin, tahraisia ja reikäisiä vaatteita saattaa päästä lipsahtamaan myyntiin "hyväkuntoisina", siis todellakin huomaamatta ja vahnigossa. Se onkin asia erikseen, jos viat on huomattu, mutta laitettu paremmilla tiedoilla myyntiin. Ja kysymykseesi vastasu, kyllä laittaisin myyjälle viestiä pettymyksestäni.

Itse olen törmännyt luotettaviin myyjiin, jotka ovat ilmoittaneet ennen tuotteen lähettämistä pahoittelujen kera, että hups huomasin reiän, haluatko vaatteen silti? Myyjät on tässä tapauksessa ehdottaneet itse kaupan purkua.

Eikös siitä kuvasta jo aika pitkälle näe vaatteen kunnon? Mutta se kyllä on totta että eri ihmisille tuo "hyväkuntoinen" on eri asia. Joku olettaa että kulahtanut on sitä, ja vastapainona joku toinen olettaa että vaate on uutta vastaava.

Itse vain myyn lastenvaatteita. En saa palautetta vaikka mun myynnissä kaikki tietävät keneltä vaate tulee. Joskus joku on palauttanut vaatteen (mulle ok), koko on ollut väärä tai kerran oli yksi paita vaan niin kamalaa mitoitusta (leveä ja lyhyt, ei ihme kun meilläkin jäi käyttämättä). Joskus itseltä on käynyt kämmi ja myyntiin on mennyt huonompilaatuinen kuin olen luvannut. Tällöin onneksi olen sitten viime hetkessä tämän huomannut ja usein mulla se tarkoittaa että saa ilmaiseksi. Euron vaatteesta on huono enää alentaa hintaa...

Viimeksi muokattu:
Joo, todellakin ymmärrän sen, että itse kelläkin voi lipsahtaa myyntiin joku vaate ilman vian mainintaa jos se on jäänyt epähuomiossa huomaamatta. Mutta kun tuntuu että saan olla laittamassa viestiä nykyisin joka toisesta ostamastani..ennen näitä oli tosi harvoin.

Aina vaatteen kuntoa ei siitä kuvasta näy. Esim minulle tuli kolme reikää omaava vaate, jotka oli kuvattu niin ettei niitä näkynyt. Lisäksi salama tekee sen että valkoinen näyttää kirkkaan valkealta...totuus on muuta kun vaate saapuu. Nyt en enää valkoisia olekaan huutanut, koska niissä oli liikaa pettymyksiä.

Joo on itsellekin viimeaikoina käynyt noin, että huutiksesta on tullut pilalle pestyjä vaatteita. En tiedä mikä on, eikö ihmiset osaa noudattaa pesuohjeita enää? Ne vaatteet joissa lukee että pesu 60 asteessa kannattaa pestä siinä lämpötilassa ettei värit sekoitu.

Seurasin täällä joskus aiemmin ketjua vaatehuollosta ja meinasin lyödä päätä seinään kun tajusin hyvin monen tekevän niin työntää vaan kaikki vaatteet (väristä ja materiaalista huolimatta) samaan koneelliseen...Säästyy kuulemma aikaa ja vaivaa...Sen on kyllä näköisiäkin vaatteet sitten..Myös siihen vedottiin että on taloudellista pestä täysiä koneellisia...en tiedä onko sitten miten taloudellista ostaa jatkuvasti uutta vaatetta kun ne ovat piloilla. Tietty jos ei välitä siitä ja antaa lasten kulkea piloille pestyissä kuteissa.

[QUOTE="a p";23850429]Seurasin täällä joskus aiemmin ketjua vaatehuollosta ja meinasin lyödä päätä seinään kun tajusin hyvin monen tekevän niin työntää vaan kaikki vaatteet (väristä ja materiaalista huolimatta) samaan koneelliseen...Säästyy kuulemma aikaa ja vaivaa...Sen on kyllä näköisiäkin vaatteet sitten..Myös siihen vedottiin että on taloudellista pestä täysiä koneellisia...en tiedä onko sitten miten taloudellista ostaa jatkuvasti uutta vaatetta kun ne ovat piloilla. Tietty jos ei välitä siitä ja antaa lasten kulkea piloille pestyissä kuteissa.[/QUOTE]

Mäkin kyllä olen järkytyksekseni lukenut, miten ihmiset jaottelee vaaleisiin ja värillisiin. Tai tummiin ja vaaleisiin. Sillä saa kyllä värit samenemaan ihan varmasti. Itse voi tulla värisokeaksi, kun ei ole todellista vertailukohtaa, kun kaikki ovat jo harmaita tai sameita. Itse lajittelen 7 eri kasaan yleensä.

Itse en kylläkään pese 60 asteessa, vaikka vaate sen mahdollistaisi.

Itse en kylläkään pese 60 asteessa, vaikka vaate sen mahdollistaisi.

Vaatealan ammattilainen sanoi mulle, että esim. puuvilla ei puhdistu alle 60 asteisella vedellä. Hän pesee kaikki kuudessakympissä ja jos ei vaate kestä, niin sitten se saa lentää roskiin. Lähes kaikki sen kuitenkin kestää, vaikka pesulapussa lukisi mitä.

Mua välillä hirvittää huutiksessa myyminen. Kerran laitoin neuletakin huutikseen myyntiin ja vaikka kuinka syynäsin takin läpi jokaisesta mahdollisesta kohdasta ja jokaisessa mahdollisessa valaistuksessa, ei silmiini osunut noin 5 mm kokoinen luonnonvalkoinen tahra (neuletakin väri puhdas valkoinen). Tuostapa sain vihaisen sähköpostin missä mut haukuttiin epärehelliseksi ja mitähän vielä. Palautteita melkein 200 ja kaikki positiivisia. Tuokin ostaja ihme kyllä antoi positiivisen palautteen. Annoin kyllä hinnan alennusta.

Ja sitten kun ilmoitukseen laittaa tunnontarkasti kaikki pienimmätkin viat vaatteesta niin pommitetaan yksityisviesteillä tai kohteessa esitettyihin kysymyksiin että onko vaate oikeasti ratkennut saumasta 1 cm matkalta tai onko siinä oikeasti haalea tahra kun se ei näy kuvassa jne.

Koskaan ei ole asiat hyvin. Nykyisin myynkin kaikki pääasiassa kirpputorilla.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä