Uskotko Jumalaan?

• Viestiketjun aloittaja "Usko"
  • Ensimmäinen viesti
Miksi omilla teoillamme emme voi sovittaa syntejämme???
Siksi kun ei meistä ole siihen. Me ollaan syntisiä ja kun menemme Jumalan eteen kerran viimeiselle tuomiolle, olemme edelleen syntisiä. Jos sä olet tehnyt yhdenkin synnin, sä oot "likainen". Jumala on Pyhä, ja Hänen luokseen et voi mennä "likaisena". Jeesuksen veri puhdistaa ihmisen synnistä, jos hän ottaa Jeesuksen sovituksen vastaan. Muuten ihminen kuolee synneissään ja synti erottta ihmisen lopulta iänkaikksesti Jumalasta. Jeesus on tehnyt kaiken valmiiksi ja Hän yksin on Tie Jumalan tykö. Jumala vihaa syntiä ja synti erottaa aina Jumalasta.

[QUOTE="vieras";23840729]Esitä minulle pitäviä todisteita siitä, että sielu on olemassa. Ja ei, se että "sinusta tuntuu siltä" tai "Raamatussa sanotaan niin" ei ole todiste.

Jos tosiaan kuulet ääniä, kehottaisin hakeutumaan hoitoon.[/QUOTE]

Kuinka mä TODISTAN että sielu on olemassa...heitit nyt kyllä pahan. No jos sulla ei ole sielua, niin sulla ois henki ja ruumis. Mä en nyt suoraan sanoen voi todistaa, että sulla ois sielu. Mutta joka tapauksessa sä sen tulet näkemään viimeistään, kun kuolet :(. Anteeksi, huomenna ehkä löytyis jo vähän viisaampia vastauksia, mutten taida enää jaksaa.

mömmööö
Aika peruskreationisti-meinikiä :D Sotketaan mukaan ajoitusmenetelmät, paleontologia ja genetiikka, niin eiköhän se avaa jo vähän.

http://en.wikipedia.org/wiki/Human_evolutionary_genetics
Siinä vähän ihmisestä.

Oikeudenmukaista se, että synnitön ihminen esim. vastasyntynyt joutuu kadotukseen? Oletko tosissasi?? Siinäpä vasta rakastava jumala kristityillä...
Mä en usko, että vastasyntynyt joutuu kadotukseen, sehän ois aivan kauheaa! Eihän hän vielä juuri edes ymmärrä mitään tästä maailmasta. Kuinka hän olisi voinut edes tehdä syntiä. Kun ihminen alkaa ymmärtää oikean ja väärän ja tekee tietosia valintoja elämässään hyvän ja pahan suhteen, viimeistään siinä vaiheessa hän tekee myös syntiä. Väistämättä.

mömmööö
Nyt kreationismin aika loistaa! TODISTEITA kiitos :)

Vielä ennen kuin vastaat: se, että ignoraat, kertoo, että itsekin tiedät ettei niitä ole. Se, että alat vänkäämään evoluutiosta, kertoo myös, että kreationismilla EI ole MITÄÄN TIETEELLISTÄ pohjaa.

Pohja löytyy USAsta, kun kristityt haluaisivat tunkea uskontoa kouluun, mutta perustuslaki kieltää uskonnonopetuksen.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja uskis:
Kuinka mä TODISTAN että sielu on olemassa...heitit nyt kyllä pahan. No jos sulla ei ole sielua, niin sulla ois henki ja ruumis. Mä en nyt suoraan sanoen voi todistaa, että sulla ois sielu. Mutta joka tapauksessa sä sen tulet näkemään viimeistään, kun kuolet :(. Anteeksi, huomenna ehkä löytyis jo vähän viisaampia vastauksia, mutten taida enää jaksaa.
Todisteita tästä hengestä myös, kiitos.

Jos kuolemani jälkeen tosiaan joudun jonkun jumaluuden tuomittavaksi (mitä en siis usko, tämä on kuvitteellinen tilanne) ja tämä jumaluus ei ymmärrä miksen ole uskonut häneen eläessäni, ei hän myöskään ole mikään rakastamisen arvoinen jumaluus.

Alkuperäinen kirjoittaja mömmööö;23840754:
Aika peruskreationisti-meinikiä :D Sotketaan mukaan ajoitusmenetelmät, paleontologia ja genetiikka, niin eiköhän se avaa jo vähän.

Human evolutionary genetics - Wikipedia, the free encyclopedia
Siinä vähän ihmisestä.

Plääh. ET KAI sinä ole tosissasi :D. Ei tuossa ole todisteita, että ihminen olisi apinasta. Valitettavasti. Välimuotoja ei ole löytynyt, ainiin lucy ja pari muuta. Jos ihminen olisi apinasta, todisteita olisi paljon enemmän. Onhan siitä jo kuiteskin 200000 vuotta. Lucyt ja kumppanit olivat apinoita. Tiätkö, jos sä haluat olla apinan sukulainen, niin siitä vain :). Mä kuitenkin elän Adamin ja Evan jälkeläisenä. Ja nyt mä menen nukkuun. Olkoonkin tämä kuinka kreationististä peruskamaa.

[QUOTE="vieras";23840766]Todisteita tästä hengestä myös, kiitos.

Jos kuolemani jälkeen tosiaan joudun jonkun jumaluuden tuomittavaksi (mitä en siis usko, tämä on kuvitteellinen tilanne) ja tämä jumaluus ei ymmärrä miksen ole uskonut häneen eläessäni, ei hän myöskään ole mikään rakastamisen arvoinen jumaluus.[/QUOTE]

Jatketaan huomenna, jos jaksetaan. Hyviä öitä :heart:

En. Agnostikko kuvaa mua kai parhaiten... En teilaa mahdollisuutta jonkun olemassa olosta, mutta en kuitenkaan pysty uskomaan vain yhteen ja ainoaan. On olemassa jotain enemmän ja suurempaa.
Ehkä joskus löydän sen oikean uskon itselleni, olen huomannut kaipaavani sitä. Ehkä kaipaan sitä, että tuntisin kuuluvani johonkin ja löytäisin samalla tavalla ajattelevia ihmisiä?
Jonkinlainen luonnonuskonto on kai lähinnä sitä minkä koen omakseni.

vierasvain
Uskis...kaikella kunnioituksella, et tunne Jumalaa ja Jumalan todellista viestiä. Vastauksistasi huomaa epävarmuuden; "luulisin", "tavallaan", "minun mielestäni" ....

Minä rakastan profeetta Jeesusta(rauha hänelle) enemmän kuin itseäni ja toivon, että sinä joskus tuntisit samoin, jos Jumala suo!

Hyvää yötä!

http://www.islamopas.com/

mömmööö
Jos ei edes perusasioita evoluutiosta ymmärrä, niin minkäs sille mahtaa :D Ja jos muutenkin haluaa elää silmät ummessa, niin kreationismi on silloin oiva vaihtoehto ;)

Sukurutsaus on hienoa ;)

vierasvain
Uskis...kaikella kunnioituksella, et tunne Jumalaa ja Jumalan todellista viestiä. Vastauksistasi huomaa epävarmuuden; "luulisin", "tavallaan", "minun mielestäni" ....

Minä rakastan profeetta Jeesusta(rauha hänelle) enemmän kuin itseäni ja toivon, että sinä joskus tuntisit samoin, jos Jumala suo!

Hyvää yötä!

Islam Perusteet

Ja selvennyksesi; Rakastan Jeesusta(rauha hänelle) profeettana, en Jumalana.

mut eihän toi sonette ole kristitty....jehovat on pahin eksytys mitä voi olla.Tarpeeksi oikeaa mutta sitten se mikä merkitsee niin puuttuu.
Jehovan todistajat ovat sellaisten ihmisten maailmanlaajuinen kristillinen seura, jotka antavat toimeliaasti todistusta Jehova Jumalasta ja hänen ihmiskuntaa koskevista tarkoituksistaan. He perustavat uskomuksensa yksinomaan Raamattuun.

[QUOTE="vieras";23837920]Vihkiraamattu, 1993, 3. Painos

7:4 Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista.

14:1 Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen isänsä nimi.

Noin menee luterilaisen Raamatun mukaan, miten JT:n raamatussa? Missä taas sanotaan että nuo hallitsevat taivaassa ja muut pysyvät maassa?[/QUOTE]

Joh. 3:16; 10:27, 28; 17:3;
Mark. 10:29, 30 Jumalan hyväksymät ihmiset saavat ikuisen
elämän maan päällä.
Saarn. 1:4; Jes. 45:18 Ps. 78:69

Joh. 3:16; 10:27, 28; 17:3;
Mark. 10:29, 30 Jumalan hyväksymät ihmiset saavat ikuisen
elämän maan päällä.
Saarn. 1:4; Jes. 45:18 Ps. 78:69
Sonette, aivan ihania Raamatun paikkoja laitoit tuohon, mutta miten ne sun mielestäsi selittävät tuota alkuperäsistä kysymystä? Jos vaikka ihan selittäisit jokaisen noista paikoista erikseen, miten se liittyy asiayhteyteen?

Sonette, aivan ihania Raamatun paikkoja laitoit tuohon, mutta miten ne sun mielestäsi selittävät tuota alkuperäsistä kysymystä? Jos vaikka ihan selittäisit jokaisen noista paikoista erikseen, miten se liittyy asiayhteyteen?
Se että maa pysyy iäti ja että ne jotka noudattavat Jumalan sanaa Raamattua,niin ne saavat ikuisen elämän maanpäällä ja ne jotka saavat toivon elää paratiisissa maanpäällä,niin niitä
sanotaan Ilmestys kirjassa suureksi joukoksi jota ei kyetä laskemaan ja Ilmestys kirjassa pieni lauma tarkoittaa 144000:tta.

NäinOn
Tässäkin ketjussa on kysytty, että mistä Jumala sitten tuli... Vähän hassu kysymys. Jumalaan uskominen on sen tunnustamista, että on olemassa jotain suurempaa mitä ihminen ei voi mitenkään käsittää. Nyt sitten ateistien mielestä jotta tällainen olento, jota ei voi käsittää, voisi olla olemassa niin ihmisen pitäisi käsittää ja ymmärtää kaikki siitä ja saada se johonkin koeputkeen. Jos on olemassa niin ihmeellinen tyyppi kuin Jumala, joka luo tyhjästä maailman ja otuksia sinne, niin eiköhän se sitten pysty olemaan myös ikuinen.

Olet varmaan sitten samaa mieltä siitä, että on hassua ajatella, että tällaisen mahtavan ja ikuisen olennon kanssa pystyisi tekemään minkäänlaisia molempia osapuolia sitovia sopimuksia. Eiköhän se olisi kaiken sellaisen triviaalin yläpuolella.

Yhteistyössä