resepti umpeutumassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plöpplöp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plöpplöp

Vieras
sain viime heinäkuussa reseptin pillereihin vuodeksi eteenpäin perhesuunnittelusta terkkarilta. en ole vielä lunastanut niitä kun ei sitten tullutkaan tarvetta niille. mutta nyt olis tarve. mietin vain että kannattaako ottaa vaan se 3kk satsi? meinaan sitten kun tarvis saada lisää on tuo resepti jo mennyt umpeen enkä tiedä oikein miten sen saan uusittua kun se on terkkarin antama? mutta sitten tietty jos ottaa enemmän kerralla on riski että rahat menee hukkaan jos ne ei sovikaan mulle...ja täällä päin on perhesuunnittelun asiakas vaan ekat 2-vuotta synnytyksen jälkeen eli minä en olis enää asiakas siellä...

[QUOTE="auringonkukka";23837641]Se on kyllä pakko olla lääkärin kirjoittama, ei terkkarit voi kirjoitta reseptejä. Sieltä samasta paikastahan sä sitten saat sen uusittua.[/QUOTE]

Siis toki lääkäri sen reseptin on kirjoittanut. mutta terkkarilla on siis kaapissaan valmiina reseptejä joita voi sitten antaa. koska täällä ei pääse neuvolan kautta lääkärille ellei oo jotain oikeeta asiaa/vaivaa.

miksi et osta koko 12 kk satsia kerralla? e-pillerit kyllä saa ostaa koko vuodeksi kerrallaan, koska niissä ei (yleensä) ole sv-korvausta.
Sittenpä sulla olis vuodeks pillerit ja sitten vasta meet uusimaan reseptin.

Ei välttämättä kannata ostaa jos ei sitten voikaan syödä niitä, jos siis nyt aloittaa ekaa kertaa. Tosin outoa ylipäänsä jos on määrätty vuodeks resepti vaik ei oo ennen käyttäny :O

No sitten sä saat tk:n tms kautta uusia. JA miten niin et kuulu enää perhesuunnitteluneuvonnan asiakaskuntaan?

miksi et osta koko 12 kk satsia kerralla? e-pillerit kyllä saa ostaa koko vuodeksi kerrallaan, koska niissä ei (yleensä) ole sv-korvausta.
Sittenpä sulla olis vuodeks pillerit ja sitten vasta meet uusimaan reseptin.

nojuu voisinhan mä niinkin tehdä...paitsi että aika paljon rahaa menis hukkaan mikäli joutuisin lopettamaan piankin :D

tai jos vaikka ostais 2 pakettia siinä olis ainakin puoleks vuodeks... :D

Ostat sen 3kk satsin, tai vaikka vaan kuukauden jos epäilet ettei pillerit sovi, sitten viet ihan terveysasemalle (tai missä teillä respetit uusitaankaan, jätät vaikka apteekkiin jos sieltä toimittavat uusittavaksi) uusittavaksi sen..

Ei kannata tehä elämästä vaikeempaa kuin se on!

[QUOTE="auringonkukka";23837670]Ei välttämättä kannata ostaa jos ei sitten voikaan syödä niitä, jos siis nyt aloittaa ekaa kertaa. Tosin outoa ylipäänsä jos on määrätty vuodeks resepti vaik ei oo ennen käyttäny :O

No sitten sä saat tk:n tms kautta uusia. JA miten niin et kuulu enää perhesuunnitteluneuvonnan asiakaskuntaan?[/QUOTE]

en mä tiedä mitä se terkkari höpötti että pitää jatkossa hakea pillerit tk:sta.... olen mä ennen pillereitä syönyt mutta en tän merkkisiä mitä nyt antoi... mutta juu täällä on sellainen käytäntö että terkkarilla valmiita reseptejä joita saa antaa.. tietysti se kyselee kaikenlaista ja mittaa verenpaineen yms ennenku sen reseptin saa..

[QUOTE="siis";23837674]Ostat sen 3kk satsin, tai vaikka vaan kuukauden jos epäilet ettei pillerit sovi, sitten viet ihan terveysasemalle (tai missä teillä respetit uusitaankaan, jätät vaikka apteekkiin jos sieltä toimittavat uusittavaksi) uusittavaksi sen..

Ei kannata tehä elämästä vaikeempaa kuin se on![/QUOTE]

juu eihän se hankalaa ole. mutta oon vaan kuullut ettei pilleri reseptiä uusita ilman että käy vastaanotolla?