Kamalimmat häät missä olet ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja häh;23831636:
Ei mulla ole tuollasta fiilistä, mitä sulle pitäis tehä? Jotain hemmotteluhoitoja kun et ole tarpeeksi sosiaalinen viihtymään missään ilman paapomista, miksi edes menet häihin jos tulee mieleen vain valittaa, vaikka ihan oma vikasi.

Sulla tais olla just sellaset kuivat häät:D

Odottelu oli kauheaa, koska olimme matkustaneet paikalle aamusta alkaen, mutta ruokaa saimme vasta iltapäivällä viiden jälkeen! Meidät oli sullottu viimeiseen huoneeseen, joka pääsi hakemaan kaikkea viimeisenä. Oikeasti meinasi huumori loppua, kun tuntui, että taju lähtee. Ei tullut mieleen, että ruokaa voisi saada noin myöhään!

[QUOTE="Vieras";23831753]Sulla tais olla just sellaset kuivat häät:D[/QUOTE]

Sorry, mulla ei ole ollut häitä. ;)
Mun mielestä hyvissä häissä kuuluu saada seurustella ihmisten kanssa ja kyllä minä osaan pitää hauskaa ilman että kukaan kädestä pitää.:)

[QUOTE="sama";23831819]Sorry, mulla ei ole ollut häitä. ;)
Mun mielestä hyvissä häissä kuuluu saada seurustella ihmisten kanssa ja kyllä minä osaan pitää hauskaa ilman että kukaan kädestä pitää.:)[/QUOTE]

Noissa tylsimmissä häissä ongelmana on ollut se, että ainoa luonteva oleskelutila ei-tanssiville on ollut pöydissä omilla paikoilla, jotka on sijoitettu niin että keskustelu muiden kuin vierustovereiden kanssa on ollut aivan mahdotonta. Vapaamuotoinen seurustelu tuttujen kanssa on siis tehty äärimmäisen vaikeaksi, jos heidät on sijoitettu eri pöytään toiselle puolelle huonetta, jonne he jämähtävät, koska mitään muuta istuma/oleskelupaikkaakaan ei ole. Tietty kuulumiset voi vaihtaa sen pöydän vieressä seisten, mutta hölmöltä tuntuu koko iltaa siinä viettää kun pöydässä on muiden ihmisten paikkoja.

Missä sanoin, että mua pitäisi jonkun pitää kädestä että mulla olisi hauskaa?

Erityisen kamalissa häissä en ole ollut, mutta tylsissä kyllä. Ystäväni häissä vihkiminen oli jo klo 12. Kirkosta siirryttiin paikallisen hotellin kokoustilaan, joka oli iso ja kolkko. Tunsin häävieraista vain muutaman, mutta minut oli pistetty istumaan pöytään, josta en tuntenut ketään. Muu porukka pöydässä oli morsiamen työkavereita puolisoineen. Tunnelma oli tylsä ja vaivautunut. Lähdin heti, kun kehtasin eli ruuan, kakun ja tanssin jälkeen. Kello oli tuolloin n. 17 ja suurin osa porukkaa alkoi väsähtämään/ kyllästymään ja poistumaan kuka minkäkin syyn varjolla.

No en ole ollut kamalissa häissä. Omat häät meni hieman pilalle kiitos kännisen kummienoni joka "huusi" puheiden sekä ohjelmanumeroiden ajan. Olis tehnyt mieli potkia pihalle koko äijä.

Apuaa...
Ei saa pelotella.
Meille tuli just hääkutsu. Vihkiminen 12.45 ja juhlat sellasessa paikassa missä nettisivujen mukaan tilat jaettu huoneisiin.
Edellisissä häissä missä olin, en oikein viihtynyt. Meidät oli miehen kanssa laitettu pöytään mistä ei tunnettu ketään. Karseeta oli istua ja tuntea olonsa vaivautuneeksi.

Kaverin junttihäät, joissa valtaosa hääbudjetista oli sijoitettu morsiamen pukuun ja sormukseen. Kaverit oli sitten orjuutettu hommaamaan häihin kaikki muu puoli-ilmaiseksi ja huomasi kyllä, ettei vieraita tai heidän viihtyvyyttään ollut ajateltu yhtään. Pisteeksi i:n päällä häissä oli vielä useampi leikki, joissa vierailta kerättiin kolehtia yhteen sun toiseen asiaan...:)

Toistaiseksi kamalimmat häät ovat olleet omani :(
Nyt naurattaa, mutta silloin ei. Pienissä häissämme oli käsinkosketeltavan arka ja jäätävä tunnelma, kiitos omien vanhempiemme salaisten suunnitelmien osin toteutettuna. He sähläsivät omiaan hääparin selän takana ja täysin tietoisina toiveistamme niistä kuitenkaan välittämättä. NE OLI MEIDÄN HÄÄT ja tekivät päivästä kyllä ikimuistoisen :)
(Ei kutsuttu pappia kahville)

Tuli mieleen tuosta ruuan odottamisesta. Me oltiin viime kesänä noin 160 hengen häissä. Kutsun yhteydessä pyydettiin ilmoittamaan, syökö kanaa, lihaa vai lohta. Ruoka tuotiin pöytiin, oli varmaan seitsemää sorttia alkupalaa ja pääruoka. Myös kakkupalat tuotiin suoraan pöytiin. Sinä aikana hääväki tanssi sydämensä kyllyydestä ja ohjelmaa oli runsaasti tarjolla. Pöydissä sitten piipahdettiin aina syömässä.

Ihan loistava järjestely ja parhaat häät, missä olen koskaan ollut. Mutta... tämä ei tapahtunutkaan Suomessa, missä kaikki menee aina saman kaavan mukaan : /.

• Tykkää
Reactions: Wolt
Toistaiseksi kamalimmat häät ovat olleet omani :(
Nyt naurattaa, mutta silloin ei. Pienissä häissämme oli käsinkosketeltavan arka ja jäätävä tunnelma, kiitos omien vanhempiemme salaisten suunnitelmien osin toteutettuna. He sähläsivät omiaan hääparin selän takana ja täysin tietoisina toiveistamme niistä kuitenkaan välittämättä. NE OLI MEIDÄN HÄÄT ja tekivät päivästä kyllä ikimuistoisen :)
(Ei kutsuttu pappia kahville)

Kerro lisää, mitä tapahtui? Kysyn vaan, koska veikkaan että meille saattaa käydä just noin... :(

Terv. nimim. Väsynyt selitykseen, että hyväähän ne vaan tarkoittaa..

Odottelu oli kauheaa, koska olimme matkustaneet paikalle aamusta alkaen, mutta ruokaa saimme vasta iltapäivällä viiden jälkeen! Meidät oli sullottu viimeiseen huoneeseen, joka pääsi hakemaan kaikkea viimeisenä. Oikeasti meinasi huumori loppua, kun tuntui, että taju lähtee. Ei tullut mieleen, että ruokaa voisi saada noin myöhään!

Ette osanneet stopata matkalla syömään tai ottaa matkaevästä?

Tuli mieleen tuosta ruuan odottamisesta. Me oltiin viime kesänä noin 160 hengen häissä. Kutsun yhteydessä pyydettiin ilmoittamaan, syökö kanaa, lihaa vai lohta. Ruoka tuotiin pöytiin, oli varmaan seitsemää sorttia alkupalaa ja pääruoka. Myös kakkupalat tuotiin suoraan pöytiin. Sinä aikana hääväki tanssi sydämensä kyllyydestä ja ohjelmaa oli runsaasti tarjolla. Pöydissä sitten piipahdettiin aina syömässä.

Ihan loistava järjestely ja parhaat häät, missä olen koskaan ollut. Mutta... tämä ei tapahtunutkaan Suomessa, missä kaikki menee aina saman kaavan mukaan : /.

Millaista ohjelmaa siellä oli? Kuulostaa meinaan kivoilta häiltä :)

[QUOTE="vieras";23832028]Kerro lisää, mitä tapahtui? Kysyn vaan, koska veikkaan että meille saattaa käydä just noin... :(

Terv. nimim. Väsynyt selitykseen, että hyväähän ne vaan tarkoittaa..[/QUOTE]

Alkuperäinen suunnitelma meillä oli mennä maistraatissa naimisiin ihan vain todistajien läsnäollessa. Mietimme kuitenkin, että ehkä vanhempamme haluavat nähdä meidän menevän naimisiin. Hääpaikka muuttui kirkoksi ja siellä oli tarkoitus pitää aivan pienet ja intiimit häät.
Kuinkas ollakaan, vanhempamme olivat kutsuneet muitakin vieraita ja olivat järkkäilemässä muitakin juttuja. Saimme vahingossa tämän selville pari päivää ennen häitä. Ja siinä sitten kinastelimme vanhempiemme kanssa, että kenen häät ne ovat ja sitä rataa...

Olisi pitänyt pysyä alkuperäisessä suunnitelmassa.

[QUOTE="eee";23832150]Millaista ohjelmaa siellä oli? Kuulostaa meinaan kivoilta häiltä :)[/QUOTE]

Enimmäkseen tanssia, musiikkia 50-luvun hiteistä nykypäivän musiikkiin (ei siis mitään humppahäitä). Setelinkierrätystä ympäri pöytää (jopa jäyhä miehenikin osallistui siihen), dj:t veti minitanssikurssia jne. Ja mikä parasta: vaikka paikassa oli avoin baari koko illan, yksikään ei ollut ämpärikännissä, vaan iloisesti hiprakassa :)

Olin lapsena häissä, joissa yksi häävieraista meni juhlapaikan henkilökunnan vessaan p*askalle. Vieras, joka oli noin 150-kiloinen iso äijä, oli tolkuttomassa humalassa. Kun kävelin vessan ohi, ovi oli auki ja se äijä istui siellä pöntöllä sammuneena. Lisäksi koko vessa oli yltäpäältä kännisen oksennuksen peitossa.

Yksi ilonpilkahdus tapaukseen kuitenkin liittyi. Äijä oli leveytensä lisäksi varmaan 180-190 cm pitkä, mutta muna näytti siinä pöntöllä istuessa enintään 1,5 - 2 cm pitkältä.

Morsiamella oli huntu vaikka oli jo yhden lapsen äiti ja raskaana, ei ollut käynyt meikissä vaan meikannut itse.
Häissä ei ollut muuta alkoholitarjoilua koska morsian tosiaan oli raskaana, toinen syy mitä suuri osa vieraista ei tiennyt oli se että kummankin juhlakalun vanhemmilla oli isompia tai pienempiä ongelmia alkoholinkäyttönsä kanssa eikä haluttu riskiä että juotetaan vanhemmat ääliökuntoon.

Kamalimat oli, kun ei keretty saamaan ruokaa (odotettiin 4h, katottiin ohjelmaa sun muuta), kun jouduttiin (diabeetikkolapsen kanssa) lähtemään ajelemaan koti päin, eli mäkkärin kautta.
(No ei tässä kaikki)
Appiukko pääs putkaan ja joku suvun mies ensiapuun. (Tappelu, tappelu)

Mutta toi ruuan puutos oli ikävää. Ensin ajettiin 2,5h, käytiin toki kahvilla.
Mutta kirkkoon, kirkosta pois hääpaikalle ja siellä 4h teki meille yli 6h ilman ruokaa.
Lapsi eli sitte Siripireillä...

[QUOTE="monia";23831558]Häät, joissa järjestelyt kusee eli joutuu odotella, istumajärjestykset laadittu jäykästi (istut siis keskellä itsellesi vierasta porukkaa), yms. on ollut ikäviä kokemuksia. Esim. serkkuni häissä meidät oli siskojeni kanssa laitettu lapsenpiiaksi miehen sukulaisten lapsia katsomaan, eli siis söimme kakaralauman kanssa erillisessä huoneessa -> todellakin perseestä itseni ollessa 17v. ja siskoni 19v ja heillä vielä itseään vanhemmat poikaystävät mukana.[/QUOTE]

Miksi suostuitte moiseen? Itse olisin lähtenyt koko häistä ja äkkiä, olisivat saaneet hommata lastenvahdin muualta.

[QUOTE="vieras";23832324]Morsiamella oli huntu vaikka oli jo yhden lapsen äiti ja raskaana, ei ollut käynyt meikissä vaan meikannut itse.
[/QUOTE]

Onpa kamalaa. :O Käyt varmasti vieläkin terapiassa tämän kauhean tradegian johdota.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;23831607:
Mä en oikeen tajua mitä toi "odottaa ruokaa" kitinä on? :O Eikös siinä saa mukavasti jutustella kunnes ruoka tulee, vai pitäiskö lukea ajatuksia koska annaliisalla tulee nälkä? :O Eli mitä on ruoan odottaminen?!

Voin vähän valaista sua tosta odottamisesta. Olen ollut häissä, joissa vihkiminen oli hyvissä ajoin iltapäivällä (en muista oliko yhdeltä vai kahdelta), ruokaa sai vasta kuuden maissa illalla, välissä EI MITÄÄN ohjelmaa. Ei tunnettukaan ketään, ei edes morsiusparia, niin etpä siinä paljoa rupattele sitten. Jouduttiin lähteä ennen kahvia, sillä vielä kymmeneltä illalla sitä ei oltu tarjoiltu ja meillä oli 2-vuotias lapsi mukana juhlissa. Olimme siis ehkä moukkia kun poistuimme ennen kahvia, mutta lapsen oli ihan pakko jo tuossa vaiheessa päästä nukkumaan.

En muista kovin kamalia häitä, mutta yhdet häät oli aika... pitkät. Kirkossa pitkän kaavan mukaan meni melkein tunti, juhlapaikalle reilu puoli tuntia, en tiedä paljonko, mutta paljon oli vieraita (150?). Jokainen vieras esiteltiin erikseen ja mistä tuntee hääparin. Sitten oli puheita ja muuta esittelyä, ruoka tuli vasta näiden jälkeen. Kun lopulta oli ruoka, niin meille ei ollut riittänyt kaikkia ruokalajeja mm salaatit oli loppuneet ja jokin muukin... Lähdimme kotoa häihin joskus ehkä 11 aikoihin (vihkiminen klo 13) ja ruoka tais olla 18 kieppeissä... Koska lähdimme juhlista n. klo 21 ennen kahvia ja tanssia.

Yhteistyössä