Suuri Galluppi: Mistä ehkäisyä käytät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Plasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kapseli. Ennen lasta oli kriteerinä myös se, että voi tulla raskaaksi heti kapselin poiston jälkeen (jos siis itsellä ja miehellä kaikki ok yms)
Lapsen jälkeenkin laitatin koska oli hyvä. Ei pahemmin vuotoja kuin ekana vuonna satunnaisesti muutaman kerran, ei hormoonihyppelyitä.

e-pillereitä käytin kun käytin. Toimi hyvin, eikä aiheuttanut mulla sivuoireita. Huonoa se että sen joutuu muistaan joka päivä, hyvää varmuus ja itse en jotenkin kierukkaa haluis kun en halua mitään ylimäärästä kohtuuni. Kumille olen allerginen joten kondomit tulis melko kalliiks ja ohan niissä hieman säätämistä aina. Ehkäisykapselia haluisin jatkossa kokeilla.

Kondomi. Halusin lopettaa yhdistelmäpillerit koska niissä on migreeniriski ja mulla migreeniä on. Minipillereistä cerazette kuivatti limakalvot.

Onko minipillereitten kanssa yleensä aina tuo ongelma vai kannattaisiko mun koittaa jotakin toisia?

Minipillerit. Aika varmat, kestää 12h ottamisajan heittelyn, ei vuotoa (hiukan kerran-pari vuodessa).. Ei suojaa taudeilta (olen sinkku). Kärsin myös kumiallergiasta ja herkistä limakalvoista. Ei mikään helppo yhdistelmä sinkulle, joka kuitenkin joskus haluaisi seksiäkin...

Siis ihmiset puhuu hormoniehkäsystä tai kondomista, ettei muita muka ole. Mikä vika kuparikierukassa? Ei oo hormoonallinen ehkäisy eikä tarvi muista syödä mitään pillereitä. 5 vuotta saa olla huoleton ehkäisyn suhteen. Eikä vaikuta mitenkään uudelleen raskaaksi tulemiseen.

[QUOTE="Julia";23827838]Kondomi. Halusin lopettaa yhdistelmäpillerit koska niissä on migreeniriski ja mulla migreeniä on. Minipillereistä cerazette kuivatti limakalvot.

Onko minipillereitten kanssa yleensä aina tuo ongelma vai kannattaisiko mun koittaa jotakin toisia?[/QUOTE]

Mulla sama ongelma cerazetten kanssa... :/ mulle vaan annettiin toisen merkkiset pillerit... en ole vielä aloittanut niitä kun en jaksais jos ne kuivattaa taas yhtä pahasti... ku mulle kuivat limakalvot tarkoittaa että tulee kanssa heti tulehduksia..

Siis ihmiset puhuu hormoniehkäsystä tai kondomista, ettei muita muka ole. Mikä vika kuparikierukassa? Ei oo hormoonallinen ehkäisy eikä tarvi muista syödä mitään pillereitä. 5 vuotta saa olla huoleton ehkäisyn suhteen. Eikä vaikuta mitenkään uudelleen raskaaksi tulemiseen.

No mä ajattelinkin sen ottaa, sitten kun pidempiaikasta ehkäisyä tarvitaan.

Yhteistyössä