Paljonko on mahdollista laihtua kahdeksassa viikossa? Onko mitään mahiksia saada jotain NÄKYVIÄ muutoksia?

  • Viestiketjun aloittaja hoikkis
  • Ensimmäinen viesti
..
Yksi vaatekoko eli viitisen kiloa voi pudota pysyvästi. Lihaksia tuossa ajassa ei vielä ehdi saada salilla, mutta pientä kiinteytymistä voi tulla, jos oikein aktiivisesti liikkuu. Toisaalta liikunta pitäisi aloittaa varovasti, jos on rapakunnossa.
 
"vieras"
Kiloissa varmaan voi lähteä jopa kahdeksan, mut itse suosittelen kunnon hikiliikuntaa (hölkkää, jumppaa, zumbaa), lähtee aika kivasti senttejä jo parissa kuukaudessa kun liikut väh. 4 kertaa viikossa!
 
hoikkis
Hmmmm.... siis jopa kahdeksaan kiloon uskaltaisin pyrkiä? En pääse zumbaan tai minnekään salille/jumppaan joten mitkä olisi parhaat liikuntamuodot? Hölkkä? Joku kotijumppa?
 
Itse olen tykännyt tästä. Voi näyttää helpolta, mutta on oikeasti raskasta ja hyödyllistä. Paino ei ole pudonnut, kun olen herkutellut koko ajan. :ashamed: Mutta jos olisi vähän katsonut mitä syö niin varmasti olisi useampi kilo lähtenyt. Nyt ajattelin ensi viikosta lähtien tarkkailla myös syömisiä. Tunnen kiinteytyneeni ja ainakin kunto on noussut kovasti.

[video=youtube;9mGP-36Val4]http://www.youtube.com/watch?v=9mGP-36Val4[/video]
 
"vieras"
Älä tuijota kiloja vaan senttejä, mittaa esim. vyötärö ja lantio. Voi lähteä hyvinkin keskimäärin kilo viikossa -tahtiin, alkuun esimerkiksi ihan hujauksessa 2-3 kiloa kun nesteitä lähtee ja sen jälkeen 0,5-1 kg viikossa, ehkä enemmänkin. Miksi sun pitää asettaa joku kilotavoite, jos vaan laihdutat sen verran kuin lähtee hyvällä ruokavaliolla ja liikunnalla, ja jatkat sen kahdeksan viikon jälkeen jos et ole tyytyväinen?
 
"Laihduttaja"
Kun nyt siis mitat on 158/72 niin mihin uskaltaisin pyrkiä kahdeksassa viikossa? 65kg? Liikaa?
Sulla on samat mitat kuin mulla :) Ja itsekin yritän päästä ainakin 67 kiloon. Parhaimmillani olen ollut silloin, kuin painoin 63kg, mutta se tuntuu nyt kovin kaukaiselta...

Kahdeksassa viikossa onnistuu hyvinkin laihduttamaan 7 kiloa. Mutta skarppia se toki vaatii. (Toivottavasti sulla on sitä enemmän ku mulla....)
Tosin nopea laihdutus ei ole se parhain vaihtoehto. Heti kun palaa vähänkään normaaliin ruokavalioon, kiloja tulee äkkiä takas.....

Mutta miks just kaheksan viikkoa? Häät?
 
"Laihduttaja"
Ei häät mutta matka. Olisi kiva siihen mennessä saada jonkun verran tiputettua sillä haavena olisi ostaa hieman pienempiä vaatteita siltä reissulta vaatekaappiin. ;)
Mullakin on aina kaikkia etappeja, että siihen mennessä haluan laihduttaa. :)

Mutta mä oon ollu liian lepsu ja en ole onnistunut vieläkään....

Tosin olen kaksi kertaa laihduttanut 15kg. Se ei kylläkään ole mikään ylpeydenaihe, ku kerta oon hienosti onnistunu lihomaan uudestaan siinä välillä.

Mutta ainakin tiiän, että se onnistuu, jos oikeasti niin päätän. Voi, ku monesti oon oikeasti päättänyt, mutta.... pitää päättää vielä oikeammin... :)

Tsemppejä sulle!!!!
 
hoikkis
Kiitos sinulle laihduttaja! :) Ja tsemppiä sullekin! :) Kyllä me onnistutaan kun vaan päätetään niin. Minäkin olen onnistunut tiputtamaan aiemmin 20kg raskauden jälkeen mutta nyt kun ei ole kyse raskauskiloista niin ei olekaan nin helppoa.... :(
 
"vieras"
Mä en voi olla sanomatta, mutta mun kokemus on vähän sellainen, että kaikki ne pikadieetillä (nutraajat jne.) on laihduttaneet vuosikausia, jopa vuosikymmeniä pikadieeteillä, mutta ovat silti pyöreitä tai lihavia. Jonkun kilon voi saada pois, mutta sitten ne tulee tuplaten takaisin.
Pysyvät tulokset edellyttää elämäntapojen pysyvää muutosta eli kohtuullista syömistä, vähän herkkuja (huonoja hiilareita vaihdetaan parempiin), paljon liikuntaa jne.
 
"..."
Joskus vuosia sitten kävin Painonvartijoissa. Pituus mulla 168 cm, alkupaino silloin vähän yli 70 kg, tarkkaan en muista. Söin siis pisteiden mukaan, työmatkapyöräilin noin 10 km suuntaansa joka arkipäivä, ei muuta liikuntaa. Laihduin 1,5-2 kg viikossa, tosin aloin lisätä syömistä kuuden viikon jälkeen. Kun paino tippui vaan....8 viikossa meni 12 kiloa, paino tippui vielä senkin jälkeen vähän, mutta pysyi myös pois. Ja kyllä näkyi...
 
Karppaamalla lähti 8 viikossa
painosta 8kg
vyötäröalueelta 18cm
lantiosta 10cm
reisistä 7cm/reisi

pelkällä ruokavaliolla, liikkumista en lisänny tossa vaiheessa huonon polven takia.

Tuosta muutama viikko eteepäi, ja tuli tutuilta kommenttia et oon laihtunu iha huimasti.

Nyt o enemmi aikaa menny ja vähä enemmä muutosta ja eilekii puoltuttu tuli kysymään et mitä ihmettä oon tehny kun "oot kutistunut puoleen ja näytät tosi hyvältä".
Jäin miettiin et näkyyks se oikeest niin hyvin, kaikki tuo muutos. (huomaaha sen itekkii peilistä ja vaatteista mut silti tuntuu hassulta)
 
Bia
olen pyöräillyt töihin siitä lähtien ku lumet suli ja pyöräilen joka päivä muutenkin.Teen pidempiä lenkkejä aina vapaapäivinä.Päivässä ajoa kertyy noin tunnin verran.
Katson mitä syön,syön paljon erilaisia salaatteja,herkut minimissä.
Pituutta n.173 ja painoa 63kg.Saman verran painoin ku pyöräilyn aloitin ja saman päinan yhä edelleen.
Masentavaa.:( Ehkä en liiku kuitenkaan tarpeeksi,kun työni on lähinnä istumista.
 
fryr
olen pyöräillyt töihin siitä lähtien ku lumet suli ja pyöräilen joka päivä muutenkin.Teen pidempiä lenkkejä aina vapaapäivinä.Päivässä ajoa kertyy noin tunnin verran.
Katson mitä syön,syön paljon erilaisia salaatteja,herkut minimissä.
Pituutta n.173 ja painoa 63kg.Saman verran painoin ku pyöräilyn aloitin ja saman päinan yhä edelleen.
Masentavaa.:( Ehkä en liiku kuitenkaan tarpeeksi,kun työni on lähinnä istumista.
Eli liikaa kerty kaloreita. Laske kalorimäärät kiloklubi.fi, kyllä laihtuu jos miinuskalorit päällä.
 

Yhteistyössä