Uskotko Jumalaan?

  • Viestiketjun aloittaja "Usko"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
En tiedä. Uskon (tai ainakin haluaisin kovasti uskoa) et "tuolla ulkona" on joku joka tietää mitä tekee ja kastoo vähän päältä kun ihminen täällä teutaroi. Jos ei siellä mitään älykkäämpää, isompaa ja parempaa ole niin..........aika ontto fiilis.
 
"Vieras"
En pysty uskomaan vaikka joskus nuorempana vähän yritinkin. Ei se vaan tunnu toimivalta ajatukselta, ei voi mitään.

Uskokoon muut ihan vapaasti, kunhan pysyvät sen uskonsa kanssa kohtuudessa ja sallivat uskomattomuuden.
 
,,,
[QUOTE="Vieras";23817368]En pysty uskomaan vaikka joskus nuorempana vähän yritinkin. Ei se vaan tunnu toimivalta ajatukselta, ei voi mitään.

Uskokoon muut ihan vapaasti, kunhan pysyvät sen uskonsa kanssa kohtuudessa ja sallivat uskomattomuuden.[/QUOTE]

Samaa voisi sanoa uskottomille: Sallikaa se että toiset uskovat Jumalaan ja Jeesukseenkin.
 
"Usko"
[QUOTE="Vieras";23817368]En pysty uskomaan vaikka joskus nuorempana vähän yritinkin. Ei se vaan tunnu toimivalta ajatukselta, ei voi mitään.

Uskokoon muut ihan vapaasti, kunhan pysyvät sen uskonsa kanssa kohtuudessa ja sallivat uskomattomuuden.[/QUOTE]

juuri näin. Hyvä.
 
lol
En usko.

Mä olen sairastanut paljon ja kovimmissa tuskissani joskus jopa rukoilin että kivut loppuis. Elämässä tulee kuraa niskaan kaikin puolin.

Ja kun miettii elämää muutenkin niin.. jos jumala on olemassa niin se on hemmetin paska tyyppi.

Monet sotii yms just uskontojen takia. Ei se voi olla sillon hyvä asia.
 
,,,
En usko.

Mä olen sairastanut paljon ja kovimmissa tuskissani joskus jopa rukoilin että kivut loppuis. Elämässä tulee kuraa niskaan kaikin puolin.

Ja kun miettii elämää muutenkin niin.. jos jumala on olemassa niin se on hemmetin paska tyyppi.

Monet sotii yms just uskontojen takia. Ei se voi olla sillon hyvä asia.
Onko tullut mieleen että ihminen voi olla paha. Jumala antoi ihmiselle valinnanvapauden, siksi sodat yms.
 
"vieras"
Uskon johonkin korkeampaan voimaan, mutta onko se sitten Jumala vai jokin energia tai voima, joka on läsnä kaikessa elävässä, sitä en tiedä.

Se, että pahaa tapahtuu maailmassa, ei ole mielestäni syy olla uskomatta Jumalaan tai johonkin korkeampaan voimaan, koska ihmiset ovat ne, jotka pahaa tekevät. Aina on olemassa voima ja vastavoima: hyvyys ja pahuus, jumaluus ja saatanallisuus, positiivisuus ja negatiivisuus, eteenpäin meno ja pysähtyneisyys jne. Ei olisi olemassa hyvää jos ei olisi pahaa - emme edes tietäisi mikä pahuus on, jos emme määrittelisi sille vastakohtaa.
 

Yhteistyössä