Mä en tuu koskaan ymmärtäämään miten joku voi lämmittää MIKROSSA vauvalle maidon!??

  • Viestiketjun aloittaja Näitä näkeee liian paljon! :(
  • Ensimmäinen viesti
EJK
Mikrohan ei toimi ap:n kuvailemalla tavalla, mutta tosiasiassa aihe sinänsä on on hyvä ottaa aina esille. Mikrossa maidon lämmitys pienelle vauvallehan ei ole suotavaa, joten oikealla asialla olet.
 
meak
Toivottavasti sulla ei ole kotona yhtään lamppua, valo kun on samaa säteilyä kuin mikrossa. Samoin radio käyttää samanlaista säteilyä...

Mikroaallot sijoittuvat allonpituudeltaan valon ja radioaaltojn väliin.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";23800946]sis käyttäkääpä maalaisjärkeä niin varmasti tajuutte mistä on kyse..

vein lapseni jokuaika sit vyöhyketerapeutille korvatulehduksien takia niin se kysyi että käytättekö paljon mikroa..[/QUOTE]

Ja selitti tuon kysymyksen olennaisuutta sillä, että?
 
"a p"
[QUOTE="Jenis";23801081]No en niin. MAALAISJÄRJELLÄ jos ajattelee, paras ravinto vauvalle on se luomuin. Ei tarvi säteilyttää, eikä tarvi maitopulloja joista liukenee bpa:ta, ja niin edelleen. Että jos skitsoillaan, skitsoillaan kattavasti. Tajuukko, vai tarvitaanko lisää rautalankaa? ;)[/QUOTE]

No meillä käytetään nuita bpa vapaita pulloja, niistä ei liukene.
 
nininini
[QUOTE="Jenis";23801081]No en niin. MAALAISJÄRJELLÄ jos ajattelee, paras ravinto vauvalle on se luomuin. Ei tarvi säteilyttää, eikä tarvi maitopulloja joista liukenee bpa:ta, ja niin edelleen. Että jos skitsoillaan, skitsoillaan kattavasti. Tajuukko, vai tarvitaanko lisää rautalankaa? ;)[/QUOTE]


toki tissimölö on terveellisempää. mut kyl sunki elimistöstä voi irrota maitoon säteilyä jos oman ruuan lämmität mikrossa tai edes olet samassa huoneessa jossa mikroa käytetään. tai alkoholia, nikotiinia, ympäristömyrkkyjä, lääkkeitä voi irrota maidon mukaan. tai saippuaa jos et oo huuhdellut itseäsi suihkun jälkeen tarpeeksi hyvin.
 
"huoh"
Mä en tule koskaan ymmärtämään miksi kukaan viitsii tehdä tällaisia aloituksia ilman mitään kunnon faktaa ja perusteluja.
Mun isi sano että mikro on paska niin sitten se on. En osaa ajatella omilla aivoillani. Iik, säteilyä.
 
"Jenis"
toki tissimölö on terveellisempää. mut kyl sunki elimistöstä voi irrota maitoon säteilyä jos oman ruuan lämmität mikrossa tai edes olet samassa huoneessa jossa mikroa käytetään. tai alkoholia, nikotiinia, ympäristömyrkkyjä, lääkkeitä voi irrota maidon mukaan. tai saippuaa jos et oo huuhdellut itseäsi suihkun jälkeen tarpeeksi hyvin.
Niin. Ja vilkasepa joskus korvikepurkin ainesosaluetteloa ja laske, mihin kaikkiin ainesosiin on voinut liueta sitä sun tätä tai tarttua tuota. Elämästä ei selviä hengissä!
 
Rollolainen
Me heivattiin mikro pihalle (tai no mun siskolle), koska ei pidetä sitä yhtään hyvänä ruuanlaittovehkeenä (tai lämmitykseen). Ei ehkä kamalan vaarallinen, mut muuten huono. En usko että se tekee ruualle hyvää...päinvastoin (liian "kova" menetelmä). Tarpeetonki vehje, ainoastaan kaurapussin lämmittämiseen oon muutaman kerran kaivannu.

Vedenkeitinki on tarpeeton. Meillä on liesi ja kahvinkeitin...
vesi kiehu nopeammin vedesnkeittimesä ja vie vähemmän energiaa...
 
"a p"
[QUOTE="vieras";23801104]Ja selitti tuon kysymyksen olennaisuutta sillä, että?[/QUOTE]

eisen tarvinu alkaa mitään selittämään, kun vastasin että ei meillä mikroa käytetä.
 
Totta puhut
Ap puhuu täyttä asiaa ja olen kyllä aika kauhuissani näistä kommenteista mitä mammat laukoo. Ja säälin niiden lapsia. Sitten ihmetellään kun syövät sun muut kasvaimet ja hermovauriot yleistyy ja silti pidetään normaalina että ruoka lämmitetään säteilyttämällä. Haloo! Meillä on mikro mutta sitä käyttää ainoastaan vieraat jos haluaa. En ole viitsinyt pois heivata kun jäisi seinään ruma reikä. Lapset on imetettyjä ruoan lämmitän niille AINA kattilassa tai uunissa, kiireestä huolimatta.
 
Ap puhuu täyttä asiaa ja olen kyllä aika kauhuissani näistä kommenteista mitä mammat laukoo. Ja säälin niiden lapsia. Sitten ihmetellään kun syövät sun muut kasvaimet ja hermovauriot yleistyy ja silti pidetään normaalina että ruoka lämmitetään säteilyttämällä. Haloo! Meillä on mikro mutta sitä käyttää ainoastaan vieraat jos haluaa. En ole viitsinyt pois heivata kun jäisi seinään ruma reikä. Lapset on imetettyjä ruoan lämmitän niille AINA kattilassa tai uunissa, kiireestä huolimatta.
Jaa, no se on sinun tapasi.
 
tyttelö:)
hahahah!:D Eipä kukaan siihen ole vielä tietääkseni kuollut! Jos lapsella on hirveä nälkä niin sinäkö alat vielä sitä vettä lämmittämään ja sillee:D Voi jessus!
 
mamaliitta
Entäpäs se itse maito..? Mitähän kaikkea siihenkin on joutunut ja mitä säteilyä/ravintoa se lehmä on saanut jne. jne....
Ymmärän toki huolenaiheen, mutta itse en pysyisi näinkään selväjärkisenä jos liikaa alkaa miettiä asioita...
Enemmän kuin mikromaidosta, olen huolissani tämän päivän lasten ja nuorten henkisestä hyvinvoinnista... Ei liity aiheeseen, tiedän!

Itse luotan (ehkä tyhmänä) asiantuntijoihin... En todellakaan tiedä miten mikro oikeasti toimii ja onko huippuvaarallista, joten i go with the flow...
 
"maama"
Tervakoskella kaasuparantajat antoivat jo 10v sitten suosituksen että mikrolla ei pitäisi ruokaa lämmittää, koska se eminoi lämposäteitä pitkään vielä lautasellakin. Järkihän sen jo sanoo että ydinvoimilla ruovan ja ihmisen lämmittäminen on hullua!
 
"vieras"
jos se mikrossa lämmittäminen on noin vaarallista niin miksi neuvolassa ei puhuta siitä mitään?? mä olen lämmittänyt 4 lapselle sekä korvikkeet että lypsetyn tissimaidon mikrossa ja koskaan en ole kuullut että näin ei saisi tehdä. edes neuvolassa ei asiasta ole puhuttu vaikka sielläkin on tullut esiin nämä ruuan lämmitysjutut..
ja kun olin kuopuksen kanssa synnärillä niin sielläkin lämmitettiin vauvalle annettava lisämaito mikrossa..
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja tyttelö:);23801211:
hahahah!:D Eipä kukaan siihen ole vielä tietääkseni kuollut! Jos lapsella on hirveä nälkä niin sinäkö alat vielä sitä vettä lämmittämään ja sillee:D Voi jessus!
kyllähän esim.tuo syöpäkin on yleistynyt pikkulapsillakin.. pistää kyllä miettimään mistä johtuu..kyllä se lapsi sen muutaman minuutin pitempään kestää..
 

Yhteistyössä