Varpajaiset= äärettömän hylätty ja arvoton olo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämillään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikös nainenkin juhli vauvaa ystävien kanssa ennen synnytystä? Miksi mies ei saisi? Miehet ja naiset nyt tuppaa toimimaan eri aaltopituuksilla ja miehiä ei kiinnosta askarrella vauvamasuja kipsistä. Yksi ilta loppuelämästä ei ole paljoa. Varsinkin jos äiti sairaalassa. Ja mies sitoutunut elämään perheensä kanssa.
Eri asia jos menee ihan örveltämiseksi, mutta harvemminpa (poikkeuksia on) nuo perheeseen sitoutuneet miehet tekee alkoholin kanssa ylilyöntejä.

Ehkä ymmärsit tahallasi väärin...
Ei, eivät ole naisen hommia, tietenkään. Meillä mies laittaa ruokaa ja siivoaa jopa enemmän kuin minä ja niin se pitää ollakin. Mutta aika kohtuutonta vaatia että niitä pitää tehdä juuri tuona aikana, koska sinä niin vaadit ja käsket. Kyllä niitä ehtii tehdä myöhemminkin.

niinpä. Eikä naisesta tule vammaista synnytyksen jälkeen, etteikö hänkin osaisi ruokaa laittaa. Kumpikin voi tehdä osansa kotitöistä, ei miehestä tarvitse orjaa tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23799069:
Mun ei tarvitse koskaan vaatia mitään, mun mies on halukas ilahduttamaan mua aina. Se myös aina miettii, miltä musta tuntuu ja miten se voisi osoittaa välittämisensä. Ihmettelen, miksi muut miehet eivät tee naisilleen samaa.

Meinaat että sinun miehesi ihan omasta aloitteestaan tekee suursiivouksen ja tekee kuukauden ruuat pakkaseen ja jättää väliin varpajaiset. Ok. Olen sanaton. Todellakin.
Ei meilläkään vaadita miestä tekemään mitään, vaan tekee ihan omasta aloitteesta asioita, kuten pesee ikkunat, mutta tuollaista miestä en ole kyllä vielä eläessäni tavannut kuin sinä kuvailit.

Ihanan mustavalkoista
gc-Popcorn_Smiley_by_Probocaster.gif

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23799083:
Ah. Huomaatko, kun mies tekee asioita vauvan eteen, hän on kotiapulainen, mutta nainen sensijaan nauttii. Hieman asenteellista.

en tajua taas mitään näistä sun jutuista. Etkö sä nää eroa siinä että nainen löhöilee vauvan kanssa ja mies tekee kaikki kotihommat?

[QUOTE="sondersson";23799095]niinpä. Eikä naisesta tule vammaista synnytyksen jälkeen, etteikö hänkin osaisi ruokaa laittaa. Kumpikin voi tehdä osansa kotitöistä, ei miehestä tarvitse orjaa tehdä.[/QUOTE]

Muista nyt hyvä ihminen se lapsivuodeaika, jolloin nainen makaa sängyssä tai sohvalla ja keskittyy täysin vauvaan. Anteeksi nyt vaan kanssasisaret mutta :laugh:

Meinaat että sinun miehesi ihan omasta aloitteestaan tekee suursiivouksen ja tekee kuukauden ruuat pakkaseen ja jättää väliin varpajaiset. Ok. Olen sanaton. Todellakin.
Ei meilläkään vaadita miestä tekemään mitään, vaan tekee ihan omasta aloitteesta asioita, kuten pesee ikkunat, mutta tuollaista miestä en ole kyllä vielä eläessäni tavannut kuin sinä kuvailit.

Mun mies oli mun luona, kun olin synnyttänyt. Töissäkin sen piti käydä. Miksi se olisi halunnut juhlia sitä, että minä en voi hyvin? Kyllä se halusi kuluttaa aikaa siihen, että mietti, miten voisi mua ilahduttaa. Harmi jos sun miehen suurin uroteko on ikkunan pesu.

[QUOTE="sondersson";23799116]en tajua taas mitään näistä sun jutuista. Etkö sä nää eroa siinä että nainen löhöilee vauvan kanssa ja mies tekee kaikki kotihommat?[/QUOTE]

Sä et varmaan ollutkaan sitten yhtään väsynyt synnytyksen jäljiltä?

Minulla on sitten varmaan munaton mies... Ei pitänyt varpajaisia, kun sen mielestä ne on typerä perinne. Mies ei ymmärrä, miksi pitäisi juoda alkoholia, kun saa lapsen.

[QUOTE="sondersson";23799116]en tajua taas mitään näistä sun jutuista. Etkö sä nää eroa siinä että nainen löhöilee vauvan kanssa ja mies tekee kaikki kotihommat?[/QUOTE]

Jos mun mieheltä olis leikattu vatsa auki, niin kyllä mäkin tekisin kotihommat yksin jonkun aikaa sen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23799127:
Mun mies oli mun luona, kun olin synnyttänyt. Töissäkin sen piti käydä. Miksi se olisi halunnut juhlia sitä, että minä en voi hyvin? Kyllä se halusi kuluttaa aikaa siihen, että mietti, miten voisi mua ilahduttaa. Harmi jos sun miehen suurin uroteko on ikkunan pesu.

Voi sinua. On se elämä hankalaa. Mies siis piti sinua sairaalassa kädestä "kun et voinut hyvin".
Olin varmaan itse onnekas kun olin niin hyvässä kunnossa etten tarvinnut kädestäpitäjää synnytyksen jälkeen enkä kotonakaan. Jos olisin tarvinnut, tuskin mies olisi minnekään mennytkään. Nyt sai mennä ja tulla ihan vapaasti, kävi töissä, hoiti koiran ja vauvaa myös. On siinä ihan tarpeeksi urotekoja, minulle.

Meil meni varpajaiset niin että mies juhli kummankin illan kun olin sairaalassa, ja sitten kun pois päästiin niin jatkokin juhlia, ei hakenut sairaalasta ja kun kotiin päästiin niin kämppä paskanen ja jääkaappi tyhjä. Miehellä puhelin kiinni ja kotiin tuli seuraavana iltana.

Arvatkaapa miten paskalta tuntu, kun tuntus kyllä ilman hormonihuurujakin....

Jos nyt ei kuitenkaan tappeluksi tämä menis. Tunteilleen ei kai ihminen mitään voi, eikä varsinkaan juuri synnyttänyt äiti :D
Olisi kiva kuulla niitä miesten mielipiteitä miten tuon arvostamisen kanssa on.

Oi, ap. ymmärrän sinua niin hyvin!! Varpajaiset on aivan käsittämätön perinne ja totta vieköön, kyllä siinä käy miettimään, että millä logiikalla MIES siitä painelee juhlimaan. Varmastikin miesten keksimä tapa tuo on, oikein mahtisonneja ovat, kun ovat saaneet siemenen itämään. Ja uskomatonta, että naiset vielä nokkivat täälläkin toisiaan, jos tällaisesta on mieli pahoittunut. Luulisi, että tässä miesten maailmassa naiset voisivat olla vähän solidaarisempia toisiaan kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23799127:

Miksi hän meni töihin??? Huomaavainen mies olisi kyllä jäänyt heti isävapaille eikä rynnännyt töihin!

[QUOTE="vieras";23799145]Jos mun mieheltä olis leikattu vatsa auki, niin kyllä mäkin tekisin kotihommat yksin jonkun aikaa sen jälkeen.[/QUOTE]

Niin tai jos miehellä ois alapää tikattu. Mun ainakin piti nousta joka yö 3 tunnin välein syöttämään lasta molemmilla kerroilla, kun syntyivät hiukka pienenä.

Jos nyt ei kuitenkaan tappeluksi tämä menis. Tunteilleen ei kai ihminen mitään voi, eikä varsinkaan juuri synnyttänyt äiti :D
Olisi kiva kuulla niitä miesten mielipiteitä miten tuon arvostamisen kanssa on.

Mä sanoisin että sun mies on varmasti ihan hemmetin ylpeä siitä urotyöstä minkä olet tehnyt! :)
Ja ne ihanat kamalat hormoonit. Mua on aina jäänyt hihityttämään frendeissä kun rachel on synnyttänyt ja sitä on itkettänyt kun tossut on mennyt vääriin jalkoihin :)
Pari ekaa viikkoa on yleensä helpompi vastasyntyneen kanssa (jos siis ei esim. sektioarpea) ja sitten alkaa yleensä se mahdollinen koliikki, silloin miehen tuki on tärkeämpää kuin silloin kun tuhisette sairaalassa.

Eikös nainenkin juhli vauvaa ystävien kanssa ennen synnytystä? Miksi mies ei saisi? Miehet ja naiset nyt tuppaa toimimaan eri aaltopituuksilla ja miehiä ei kiinnosta askarrella vauvamasuja kipsistä. Yksi ilta loppuelämästä ei ole paljoa. Varsinkin jos äiti sairaalassa. Ja mies sitoutunut elämään perheensä kanssa.
Eri asia jos menee ihan örveltämiseksi, mutta harvemminpa (poikkeuksia on) nuo perheeseen sitoutuneet miehet tekee alkoholin kanssa ylilyöntejä.

No kukahan normaali nainen nyt juhlii vauvaa tai askartelee jotain helvetin masuja kipsistä? Jenkkileffoistako olet tuon oppinut? Ja ei ne naiset ja miehet nyt niin eri aaltopituudella toimi, kotikasvatus ja persoonallisuus ne erot tuo. Ihan typerää ajatella noin. Tai ymmärrän kyllä, jos itse olet kovin vanhoillinen ja stereotyyppinen nainen.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23799221:
Koska se oli silloin postissa töissä. Meni kuudeksi aamulla ja hoiti työt aina klo 12 mennessä. Ollakseen isävapailla, kun minä pääsen kotiin, että saamme olla enemmän yhdessä.

Onpa tökerö jättää synnyttänyt nainen päivisin yksin heti synnytyksen jälkeen. Vieläpä moneksi tunniksi!
Ajatelkaa, varpajaisiin olisi mennyt vain yksi ilta, mutta töihin meni varmaankin sen kolme aamua. Nekin kolme heti synnytyksen jälkeen milloin nainen väsynein ja tarvitsee tukea.

Onneksi minun mieheni oli niin ajattelevainen, että jäi heti vapaille ja meni sitten töihin, kun olin jo ehtinyt palautua ja arki oli alkanut sujumaan. Mutta kukin tavallaan.

[QUOTE="mitä ihmettä";23799276]No kukahan normaali nainen nyt juhlii vauvaa tai askartelee jotain helvetin masuja kipsistä? .[/QUOTE]

Tisk, ihan samaa mieltä kanssasi. Käsittämätöntä jenkkihapatusta, samoin kuin jokin vaippakakku. Yöks.

Meillä varpajaiset on olleet yli 11 vuotta sitten, mutta muistan ajatelleeni, että se on kunnia-asia miehelleni pitää komeat varpajaiset. Koska olimme perhehuoneessa ja mies oli kanssani sairaalassa 4 päivää niin varpajaiset hän järjesti seuraavalle viikonlopulle, perjantaille, jolloin juuri kotiuduimme. Hän piti ne eräässä saunailtapaikassa kun kotona ei voinut. Äitini tuli sitten minun kanssani illaksi kotiin, ettei mun tarvinnut olla yksin. Tosin en kaivannut sitäkään, olin itse vain onnellinen kun pääsin kotiin, vauva nukkui paremmin ja minä rentouduin kun sain olla taas kotona. Itse sain sitten monet rotinakahvit kun sekä miehen suvun naiset, että mun mummuni kaksoissiskonsa kanssa halusivat tuoda kaikkea ja juhlia suvun uutta tulokasta. Huvittavinta asiassa oli mieheni, jolta nyt voi uskoa mitä vaan. Hän soitti keskellä yötä varpajaisistaan, että tule hakemaan, me ei saada taksia. Sanoin ensin ihan nätisti, että taisit nyt unohtaa yhden pienen asian, en muuten tule. Jouduin tosin loppujen lopuksi sanomaan tiukasti, että en tule kun humalainen isä unohti mitä oli juhlimassa.

Ei he..tti millaisia vastauksia. Onko arvon neidit/rouvat ajatelleet mikä on miehen asema lapsen syntymän jälkeen? Kun lapsi syntyy niin kaikki ovat huolissaan lapsen ja äidin voinnista. Kaikki kyselevät miten äiti voi, miltä äitistä tuntuu nyt kun on lapsi perheessä jne. Kukaan ei ole kiinnostunut minkälaisia tunteita miehellä on lapsen syntymän jälkeen. Ei se lapsen syntymä ole miehellekään mikään läpihuutojuttu. Varpajaiset on yksi (ja monelle ainoa) tapa päästä keskustelemaan ja jakamaan kokemuksia toisten kanssa. Purkamaan ne tunteet jotka lapsen syntymä aiheuttaa. Meillä vaimo ja lapset (kaksoset) olivat sairaalassa 2 viikkoa ennen kotiinpaluuta. Joka päivä kävin katsomassa ja hoitamassa lapsia, myös varpajaisia seuranneena päivänä. En ymmärrä miksi olisi pitänyt joka ilta istua yksin kotona kun ei siellä sairaalassa saanut kuitenkaan olla 24/7. Varsin itsekästä ajattelua.

[QUOTE="mies";23799295]Ei he..tti millaisia vastauksia. Onko arvon neidit/rouvat ajatelleet mikä on miehen asema lapsen syntymän jälkeen? Kun lapsi syntyy niin kaikki ovat huolissaan lapsen ja äidin voinnista. Kaikki kyselevät miten äiti voi, miltä äitistä tuntuu nyt kun on lapsi perheessä jne. Kukaan ei ole kiinnostunut minkälaisia tunteita miehellä on lapsen syntymän jälkeen. Ei se lapsen syntymä ole miehellekään mikään läpihuutojuttu. Varpajaiset on yksi (ja monelle ainoa) tapa päästä keskustelemaan ja jakamaan kokemuksia toisten kanssa. Purkamaan ne tunteet jotka lapsen syntymä aiheuttaa. Meillä vaimo ja lapset (kaksoset) olivat sairaalassa 2 viikkoa ennen kotiinpaluuta. Joka päivä kävin katsomassa ja hoitamassa lapsia, myös varpajaisia seuranneena päivänä. En ymmärrä miksi olisi pitänyt joka ilta istua yksin kotona kun ei siellä sairaalassa saanut kuitenkaan olla 24/7. Varsin itsekästä ajattelua.[/QUOTE]

Mutta hei, ainahan olisit voinut tehdä kotona suursiivouksen ja tehdä pakastimen täyteen ruokaa. Siinäpä askaretta tarpeeksi.

Olen kanssasi ihan samaa mieltä. Ihmetyttää äitien itsekkyys ja kontrollointihalu. Miten se on naisilta pois että mies viettää varpajaisia ystävien seurassa.

[QUOTE="vieras";23799145]Jos mun mieheltä olis leikattu vatsa auki, niin kyllä mäkin tekisin kotihommat yksin jonkun aikaa sen jälkeen.[/QUOTE]

tiesitkös ettei kaikilta suinkaan leikata vatsaa auki synnytyksessä? Eikä muutama tikki persuuksissa estä laiitamasta ruokaa. Kuten aiemmin sanoin, koti- ja vauvahommat voidaan jakaa, ja ihan silleen miten se parhaiten kummallekin sopii. Silleen se on reilua.

Ap halusi arvostusta itselleen, eikö mies sitten ansaitse sitä ollenkaan? Enkä tarkoita mitään lastin ruiskasua, vaan sitä että on ollut tukena raskausajan ja on sitä jatkossakin. Ja eikö se ole jo riittävää näyttämään että mies kyllä arvostaa naistaan?