NYT SE TULI, kutsu AMK valintakokeeseen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika hassua on minusta se että kun hain ammattikouluun nuoriso ja vapaa-ajan ohjaajan perustutkintoon niin sisinä oli maksullinen vaalintakoe. Restonomi-linjalle ei ole. Luulis olevan toisin päin.

Aika hassua on minusta se että kun hain ammattikouluun nuoriso ja vapaa-ajan ohjaajan perustutkintoon niin sisinä oli maksullinen vaalintakoe. Restonomi-linjalle ei ole. Luulis olevan toisin päin.

Siksi, että tietyille aloille hakeutuessa pitää selvittää hakijan soveltuvuus psykologisin testein.
Esim juurikin lapsi- ja nuorisotyöhön, hoitoalalle tms.

Siitä maksu.

Onnea! Olenkin aikuispuolella monimuotoopiskelijana restonomiksi. Täällä ainakin oli aika yksinkertaiset pääsykokeet, vähän matikkaa ja enkuksi essee, siinä se.

[QUOTE="vieras";23795810]Onnea! Olenkin aikuispuolella monimuotoopiskelijana restonomiksi. Täällä ainakin oli aika yksinkertaiset pääsykokeet, vähän matikkaa ja enkuksi essee, siinä se.[/QUOTE]

mulle se matikka on hankalampaa, minkälaisia tehtäviä siinä oli?
Mä olen ollut restonomi-linjalla ennkin, silloin sinne ei ollut valintakoetta, onko niillä entisillä opinnoilla mitään viakutusta siihen että tulee valituksi?

Ihan peruslaskuja, lähinnä prosenttilaskuja. Viimenen oli sellanen suhdelasku, eli 4 prosenttista ja 10prosenttista vettä laitetaan samaan saaviin 4 litraa ja 6 litraa, apljonko on saavissa olevan pesuaineveten prosentuaalinen vahvuus.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23795794:
Siksi, että tietyille aloille hakeutuessa pitää selvittää hakijan soveltuvuus psykologisin testein.
Esim juurikin lapsi- ja nuorisotyöhön, hoitoalalle tms.

Siitä maksu.

Minä hain viime vuonna lähihoitajakoulutukseen ammattikouluun, ja ammattikorkeaan sairaanhoitajaksi opiskelemaan. Ammattikoulussa oli maksulliset monta tuntia kestävät psykologiset testit, ammattikorkeassa 15 minuutin haastattelu! :D Luulisi että olisi toisinpäin.

Ja Rollolainen, sossu myönsi ainakin minulle toimeentulotukea pääsykoemaksuihin, eli kysy sitä.

[QUOTE="vieras";23795876]Minä hain viime vuonna lähihoitajakoulutukseen ammattikouluun, ja ammattikorkeaan sairaanhoitajaksi opiskelemaan. Ammattikoulussa oli maksulliset monta tuntia kestävät psykologiset testit, ammattikorkeassa 15 minuutin haastattelu! :D Luulisi että olisi toisinpäin.

Ja Rollolainen, sossu myönsi ainakin minulle toimeentulotukea pääsykoemaksuihin, eli kysy sitä.[/QUOTE]

Niin, mutta eihän yliopistossa testata soveltuvuutta lainkaan. :D

Yhteistyössä