J
"jepulis"
Vieras
[QUOTE="vieras";23789172]Täytyy myöntää, kolahtaa niin vitusti
Mä antaisin MITÄ TAHANSA, siis MITÄ TAHANSA että saisin olla mieleltäni terve. On HELVETTIÄ sairastaa psyykkisesti, silkkaa helvettiä. Kun sairastuin ensin minäkin ajattelin että omalla asenteella selätin masennuksen nopeasti. Olen tehnyt aivan helvetisti töitä sen eteen että parantuisin ja joutunut karvaasti kokemaan että kaikesta tekemistäni huolimatta oireilen rajusti psyykkisesti. En enää niinkään masennuksen muodossa mutta muuten. Minulla oli unelmia, haaveita, kunnianhimoa..kaikista niistä unelmista olen joutunut luopumaan ja se sattuu, se sattuu niin helvetisti. Ja nyt joku tulee sanomaan etten edes oikeasti halua parantua vaan maata kotona diagnoosin kanssa.
Ja btw, mun sairastelusta tietää edelleenkin vain muutamat eikä sairaus näy takuulla päälle päin. Elämäni hyvistä asioista nautin takuulla enemmän ja täydemmin kuin moni teistä.[/QUOTE]
Masennuksessa on kuitenkin _mieli_ se, joka sairastaa, se ei ole fyysinen sairaus.
Siksi on merkityksellistä, miten ajattelee ja miten suhtautuu asioihin.
Ei kai masennuksessa aivot halvaannu sentään? Kai ihminen osaa ajatella ja hallita ajatuksiaan, vaikka olisikin masentunut?
Ja btw, mun sairastelusta tietää edelleenkin vain muutamat eikä sairaus näy takuulla päälle päin. Elämäni hyvistä asioista nautin takuulla enemmän ja täydemmin kuin moni teistä.[/QUOTE]
Masennuksessa on kuitenkin _mieli_ se, joka sairastaa, se ei ole fyysinen sairaus.
Siksi on merkityksellistä, miten ajattelee ja miten suhtautuu asioihin.
Ei kai masennuksessa aivot halvaannu sentään? Kai ihminen osaa ajatella ja hallita ajatuksiaan, vaikka olisikin masentunut?