Millaset mamma-ihmiset teitä ärsyttää, jos on pakko valita?

  • Viestiketjun aloittaja gallub
  • Ensimmäinen viesti
Ai ärsyttää...noh, ehkä sellaset jotka viis veisaavat lastensa turvallisuudesta, ravitsemuksesta ja kasvatuksesta ja juoruavat puhelimeen posket lommolla röökiä vetäen samalla kun kersa juoksee pihalla puolipukeissa ja roikkuu toisesta jalasta kiipeilytelineestä karjuen äitiä apuun...samat äidit reagoivat kuitenkin sekunnin sadasosassa jos joku pihan 'kakaroista' vilkaiseekin 'vihaisesti' omaa mussukkaa ja karjuvat ilkeyksiä tälle kamalalle naapurin kakrulle ikkunasta roikkuen.
Ai onko kokemusta...no juuh,o.
 
erilaisen äiti
Narkki- ja juoppoäidit saa tietysti vihaiseksi.

Mua ärsyttää myös mukamas-kuria-pitävät äidit. Tiedättehän äitityypin, joka esim. bussissa, kaupassa tai muualla julkisella paikalla ojentavat lapsiaan: Sofia, nyt lopetat sen lyömisen. Sofia, jos vielä lyöt, niin otan sinulta kepin pois. Sofia, oikeasti, ihan kohta otan sinulta kepin pois jos vielä lyöt. Sofia, jos lyöt niin otan kepin pois! Sama jatkuu puoli tuntia, tunnin, Sofian takoessa äitiään/jotakuta toista kepillä ja äidin jatkaessa "katsokaa, minä pidän kuria lapselleni!"- esitystään. Eikä sitä keppiä oteta koskaan pois Sofialta. Eihän äiti uskaltaisi keppiä viedä, kun Sofia voi vaikka suuttua.
Tunnustan tunnustan! Mutta meidän "sofia" rapsii sillä kepillä vain minua ja jos kepin ottaa pois, niin "sofia" raivostuu ja alkaa huutamaan ja raivoamaan tai keksi jotaa muuta paljon pahempaa. Meidän "sofia" ei ole normilapsi ja joskus mukamas-kuria-pitävä äiti ei kerta kaikkiaan jaksa tulevaa showta, vaan alistuu pikkuiseen yritykseen hallita lapsensa käytöstä.
ja selvitä paikalta pois mahdollisimman pienieleisesti. Teit niin tai näin, niin joka tapauksessa saa paheksuvat katseet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja erilaisen äiti;23779841:
Tunnustan tunnustan! Mutta meidän "sofia" rapsii sillä kepillä vain minua ja jos kepin ottaa pois, niin "sofia" raivostuu ja alkaa huutamaan ja raivoamaan tai keksi jotaa muuta paljon pahempaa. Meidän "sofia" ei ole normilapsi ja joskus mukamas-kuria-pitävä äiti ei kerta kaikkiaan jaksa tulevaa showta, vaan alistuu pikkuiseen yritykseen hallita lapsensa käytöstä.
ja selvitä paikalta pois mahdollisimman pienieleisesti. Teit niin tai näin, niin joka tapauksessa saa paheksuvat katseet.
Älä kiellä lämpimiksesi, jos kielloillasi ei ole mitään merkitystä.

Ja hei, kuraiset kepit ei kuulu bussiin tai kauppaan edes ei-normilapsilla.

(ja mä voisin kuvitella, että etenkin erityislasten kanssa on tärkeää olla johdonmukainen ja selkeä, eikä toimia niin että sanat ja teot on selkeässä ristiriidassa)
 
lp harmailee
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23779671:
Fanatismi sotkee asian kuin asian.
Sellaiset äidit saavat minut näkemään punaista, jiotka eivät kykene joustamaan piirun vertaa koskien tenavan syömisiä ja nukkumaanmenoaikoja.
'Rytmiäidit' olkoot heidän nimityksensä.


JA anteeksi.
juu tiedän nää... eräissä häissä vihkimisen ja hääjuhlan välissä oli tyhjää aikaa n. 3tuntia koska hääparin piti käyttää lapset päiväunilla!!! Ja häävieraat eivät päässeet hääpaikalle, vaan odottelivat sitten juhlien alkua kuka missäkin...Siis tossa menee kyllä jo pikkasen yli hilseen noi rytmien noudattamiset!

Ja lisäksi ärsyttävät hippiäidit jotka sydän särkien kauhistelevat kun töihin pitää mennä ja lapset laittaa päiväkotiin jossa heitä ei osata huomioida tarpeeksi, ei hoitaa hyvin, ei syöttää oikein... *lyön päätäni seinään*
 
"hmm"
- Sellaiset jotka antavat lasten riehua miten sattuu yleisillä paikoilla
- Sellaiset jotka ovat koko ajan tuputtamassa omia oppejaan ja ajatuksiaan toisille äideille esim. imetyksestä, perhepedistä yms.
 
"Hyrrä"
Eräällä tutulla ei oo enää mitään muuta elämää kuin koti ja lapset. Aina vaan kaikkeen mennään omalla isolla porukalla ja ollaan keskenään. Ei vastata puhelimeen kun vauva nukkuu eikä katsota sitä ja sitä kun tytär katsoo Anniina Ballerinaa.

Eräs mamma ei pidä kakaroitaan kurissa, ei koskaan kiellä lastaan kylässä ollessaan eikä ilmeisesti kotonakaan. Esimerkiksi meillä heidän kakaransa kaatoi HYLLYN! Jos kaukosäädin on unohdettu pöydälle, se lentää sen siliän tien pitkin lattioita. Äiti vaan katsoo ja nostaa hyllyn, poimii kaukosäätimen jne... Ja monta muuta tarinaa, eivät ole enää tervetulleita.
 
"Minun tapani on ainut oikea tapa"-tyypit

Sitten lähinnä huvittaa nämä "minun lapseni ei tule koskaan sitä sun tätä teini-iässä koska kasvatan hänet niin hyvin ja keskustelen kanssaan asioista"-tyypit. Ja puolivuotias esikoinen Almaoskari makaa vaunuissaan tyytyväisenä tietämättä mistä tulevaisuudesta tulee keskustelemaan.
 
"huihai"
Sellaiset jotka jaksaa joka helekkarin asiasta vikistä. Milloin ei sää passaa, kun ei pääse TAASKAAN ulos. Milloin ukko ketuttaa niin rankasti. Milloin ei ole rahaa. Milloin on taas joku asia niin viturallaan, että.. Ja kun toiset pääsee shoppaamaan, minä kun en koskaan minnekään pääse. Jnejnejne...
Siis oikeesti niin maan perusteellisen pessimisti, että huh. Niitei vaan jaksa kuunnella...
 
erilaisen äiti
Älä kiellä lämpimiksesi, jos kielloillasi ei ole mitään merkitystä.

Ja hei, kuraiset kepit ei kuulu bussiin tai kauppaan edes ei-normilapsilla.

(ja mä voisin kuvitella, että etenkin erityislasten kanssa on tärkeää olla johdonmukainen ja selkeä, eikä toimia niin että sanat ja teot on selkeässä ristiriidassa)[/QUOTE

Aina ei jaksa. Elämä voi toisinaan olla niin moninaisen monimutkaista. Tai harvinaisen suoranoottista. Tai pieni poikkeama voi aiheuttaa kaaoskierteen. Ja se kurainen keppi voi olla sen päivän oljenkorsi. Oli kuinka epäsopivaa tai ei.
 
No tietysti narkkari- ja alkoholistiäidit. Varsinkin ns. piiloalkoholistit jotka esittää täydellisiä mutta viikonloppuisin vetää kauheat perseet, on lapset kotona tai ei.

Äidit, jotka luulevat tietävänsä kaiken ja että heidän tapansa on se ainoa oikea lastenkasvatustapa.

Äidit, jotka hössöttää liikaa.
 

Yhteistyössä