Polttariasioista kysyisin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nuppi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nuppi"

Vieras
Kaverin polttareita vietetään kesällä ja minä olen yksi kutsutuista. Yhtenä asiana oli polttareissa se, että jokainen polttarivieraista ottaa asian/esineen tms mukaan joka yhdistää hänet ja tulevan morsiamen. Sitten tavarat laitetaan sekaisin ja morsiamen pitää keksiä mikä on kenenkin tavara...

En ole erityisen läheinen ollut tämän morsiamen kanssa, biletetty teinivuosina yhdessä, siinäpä se. Ei mitään erityisiä harrastuksia ole ollut tms. Ensin ajattelin että vien siideripullon, sitten ajattelin, että taitaa olla kornia... sitten muistin, että tämä morsian oli aikoinaan (vielä itse asiassa tämän tulevan miehensä kanssakin yhdessä ollessaan) ihastunut kovasti erääseen mieheen. Heillä oli sutinaa, mutta muuta ei siitä kehkeytynyt. Kuitenkin tämän kaverini kanssa tästä tyypistä monet kerrat puhuttiin jne, ajattelin, että onko epäasiallista ottaa mukaan esine, joka liittyy tämän ihastuksen työhön ja vaikka laittaa tämän miehen nimikirjaimet siihen kylkeen... :)

Siis esim. jos tämä mies olisi taksikuski, niin ostaisin pienen leikkitaksin ja laittaisin kylkeen kaverin nimikirjaimet... olisiko ok? uskon että hoksaisi sen, mutta onko teistä mautonta?

Ilman muuta, jos olet aivan varma, ettei morsian (tai kukaan muukaan) loukkaanu :) Pestäänhän polttareissa yleensä exätkin pois saunassa, joten samassa linjassa tuo olisi.

[QUOTE="vieras";23773271]Mä en itse pitäisi hyvänä ideana.
Eikö mitään muuta tulisi mieleen?[/QUOTE]

Miksi et? Kyse on kuitenkin ihastuksesta, josta itse asiassa muut polttarivieraat eivät välttämättä tiedä mitään... olisiko se siideripullo parempi? Meillä ei oikein ole mitään sellaista asiaa joka meitä yhdistäisi muuten. Emme ole olleet ns. läheisiä ystäviä joiden kanssa jaetaan kaikki asiat. Käytiin huoltsikalla kahvilla yhdessä, kävin ratsastamassa niillä pari kertaa, ja sitten sitä biletystä.. en oikein keksi mitäänn.

Minä en silti veisi, jos en olisi ihan sataprosenttisen varma morsiamen ajatusmaailmasta nykyään. Ymmärrän kyllä, että tuommoisen esineen keksiminen on vaikeaa. Voisiko se olla joku muu bilettämiseen liittyvä tavara kuin siideripullo? Esimerkiksi joku ihan selkeästi bilemeikki, bilelaukku, -kenkä tai vaikkapa koru?

Tai diskopallo, jos olette semmoisen alla joskus paljon yhdessä pyörineet?

Hankala sanoa kun en kaveriasi tunne, jos uskot että hän ymmärtää ja ottaa huumorilla tuon, niin mikä ettei, mutta muuten aika riskialtista. Eikö teiltä löytyisi nuoruudesta vaikka joku yhteinen lempihajuvesi, huulipuna, kynsilakka tms.

millon polttarit kutsut yleensä tulee kun serkku menossa heinäkuussa naimisiin ja kutsua ei ole näkynyt eikä polttarikutsua.voiko olla että minua ei kutsutakaan? Luulis että kutsut olisi pitänyt jo lähettää

[QUOTE="aloittaja";23773293]Miksi et? Kyse on kuitenkin ihastuksesta, josta itse asiassa muut polttarivieraat eivät välttämättä tiedä mitään... olisiko se siideripullo parempi? Meillä ei oikein ole mitään sellaista asiaa joka meitä yhdistäisi muuten. Emme ole olleet ns. läheisiä ystäviä joiden kanssa jaetaan kaikki asiat. Käytiin huoltsikalla kahvilla yhdessä, kävin ratsastamassa niillä pari kertaa, ja sitten sitä biletystä.. en oikein keksi mitäänn.[/QUOTE]

Käy hakemassa huoltsikalta sellanen pahvinen muki missä huoltsikan logo tmv???

[QUOTE="hei";23773329]millon polttarit kutsut yleensä tulee kun serkku menossa heinäkuussa naimisiin ja kutsua ei ole näkynyt eikä polttarikutsua.voiko olla että minua ei kutsutakaan? Luulis että kutsut olisi pitänyt jo lähettää[/QUOTE]

Meillä puhelimitse/sähköpostitse otettu yhteyttä n. 1,5-1kk ennen varsinaista hääpäivää... Polttarit on olleet n. 2vk ennen häitä.

[QUOTE="aloittaja";23773293]Miksi et? Kyse on kuitenkin ihastuksesta, josta itse asiassa muut polttarivieraat eivät välttämättä tiedä mitään... olisiko se siideripullo parempi? Meillä ei oikein ole mitään sellaista asiaa joka meitä yhdistäisi muuten. Emme ole olleet ns. läheisiä ystäviä joiden kanssa jaetaan kaikki asiat. Käytiin huoltsikalla kahvilla yhdessä, kävin ratsastamassa niillä pari kertaa, ja sitten sitä biletystä.. en oikein keksi mitäänn.[/QUOTE]

Mitenköhän mä selittäisin... Tuo oli mulle niin mutu-vastaus, että en meinaa osata pukea sanoiksi, miksi olen sitä mieltä.

Jotenkin yhden tietyn ihastuksen esiin tuominen tekee siitä niin merkityksellisen: ikään kuin tietäisit tästä ihmisestä niin paljon, että voit sanoa että tää vanha ihastus oli se suurin juttu sun elämässäsi.

No leikkihevonen sitten, jos olet käynyt ratsastamassa hänen kanssaan pari kertaa. Tai no, ehkä tuo idea ontuu siksi, että hän on luultavasti ratsastanut jonkun muun vieraan kanssa vielä enemmän. Entä sitten kahvikuppi. Miksi hän muuten yhdistäisi tuon ihastuksensa juuri sinuun? Olitko ainoa joka siitä tiesi? Olisiko kiusallista, jos tuo asia nousisi polttariporukassa esille?

Ok, no ehkä mä mietin tuota vielä. Olisko se tosiaankin ihan hölmöä viedä huoltoaseman muki kera lusikan sinne?

Voisin saada ihan oikean samanlaisen mukin sieltä mistä aikoinaan kahvetta ja kaakaota juotiin. Mutta onko se tylsä? Toisaalta siellähän me käytiin kymmeniä kertoja kuitenkin.

[QUOTE="aloittaja";23773434]Ok, no ehkä mä mietin tuota vielä. Olisko se tosiaankin ihan hölmöä viedä huoltoaseman muki kera lusikan sinne?

Voisin saada ihan oikean samanlaisen mukin sieltä mistä aikoinaan kahvetta ja kaakaota juotiin. Mutta onko se tylsä? Toisaalta siellähän me käytiin kymmeniä kertoja kuitenkin.[/QUOTE]

Ei ole mun mielestä tyhmä:) Parempi tämä kuin se ex juttu.

Ei tuo tylsä ole, ei todellakaan. Kyllä nuo leikit ovat jo itsessään ihan hauskoja, eli ei niitä tarvitse yrittää värittää millään dramaattisilla jutuilla. Jos vielä saat oikean mukin, niin se on aina vain hienompi juttu.

Jos te eniten tapasitte siellä huoltsikalla, se kuulostaa musta parhaalta vaihtoehdolta :) Musta olis vaan jotenkin mautonta muistuttaa vanhasta ihastuksesta, ikään kuin se olisi ollut jotenkin niin suuri juttu, että sitä pitää palata muistelemaan vieläkin. Tuli vielä mieleen, että musta ei olisi kivaa jos tietäisin että mies olisi polttareissaan muistellut kavereineen jotain vanhaa ihastusta, vaikka mistään varsinaisesta menneiden muistelusta ja vakavasta jutusta ei oliskaan kyse. Tuskin sille sulhaselle tollasista mitään tietenkään kerrottais, mutta mä en vaan pidä ajatuksesta yhtään :)

Yhteistyössä