Narsismista

"Lila"
[QUOTE="Kenguru";23765047]Niin, olis kiva jos pystyis auttamaan. Mulla tosiaan ei ole kokemusta narsistista kuin isäni puolesta. Yksi lähelle eroa-tapaus siinä oli, ja isäni haki äidin kukkasilla takaisin. Eli osaa olla tosi hurmaava kun siitä hyötytyy. Sitten taas kaikki palasi samoille uomille.

Jos miehesi on narsisti, niin myös lapsesi tulee 100% :sella varmuudella kärsimään siitä. Että jo senkin vuoksi sinun pitää lähteä pois tuosta suhteesta. Ei ole kiva työstää tuota seuraavat 20 vuotta kotoa muuton jälkeen....[/QUOTE]

Peesi. Mulla kans isä oikein kunnon narsisti. Meni todella kauan, vuosikymmeniä, että siitä kohtelusta selvisi.
 
"Kenguru"
Vaikka mies olisi kuinka väkivaltainen, ei se vielä tee hänestä narsistia. Osa tekstistäsi kuulostaa narsistiselta, osa ei. Mutta ei kai se tässä olekaan pointti onko mies narsisti vai ei? Väkivaltaisessa suhteessa ei kannata olla, olipa mies sitten narsisti vai tavallinen kusipää.

Tuo itkeminen ja selittäminen että ei selviä ilman sinua, ei sovi narsisimiin, jollei kyseessä ole vaan manipulointiyritys. Narsisti ei tunne empatiaa, narsisti pitää itseään muita ylempänä, narsisti kuvittelee muiden olevan hänelle kateellisia jne. Yleensä narsistin lapsuudessa on ollu jotain häikkää, jolloin narsisti ei ole oppinut normaaleja tunnereaktioita. Narsisimi on persoonallisuushäiriö, joka on jopa kokeneen ammatilaisen hankala diagnosoida.
Kyllä narsistit itkee ja selittelee jos siitä on hänelle huomattavaa hyötyä, ja toisesta puolesta huomattavaa haittaa. Kyllä narsisteillakin on tunteita: itseänsä koskevia tosin. Itseään säälii, rakastaa ja arvostaa, yli kaiken! Eli empatiaa löytyy kun kysymys on narsistista itsestä.
 
"nii"
no ainakin mun narsisti eksä ruinaa mua takasin joka pv tekstareilla, erosta kohta vuosi. välillä yritettiin olla ystäviä, mut eihän siitä mitään tullut. Välillä haukkuu et kaikki oli mun syytä, paskat se mitään ole oppinut, ja takasin ei ole tulemista.
 
rtee
[QUOTE="Kenguru";23765248]Kyllä narsistit itkee ja selittelee jos siitä on hänelle huomattavaa hyötyä, ja toisesta puolesta huomattavaa haittaa. Kyllä narsisteillakin on tunteita: itseänsä koskevia tosin. Itseään säälii, rakastaa ja arvostaa, yli kaiken! Eli empatiaa löytyy kun kysymys on narsistista itsestä.[/QUOTE]

Kuten sanoin, voi itkeä, jos tarkoitus oli manipuloida puoliso jäämään. Mutta narsisti uskoo kyllä selviytyvänsä ilman vaimoaanki, onhan hän maailman paras ihminen.
 
"Kenguru"
Kuten sanoin, voi itkeä, jos tarkoitus oli manipuloida puoliso jäämään. Mutta narsisti uskoo kyllä selviytyvänsä ilman vaimoaanki, onhan hän maailman paras ihminen.
Mä oon taas tossakin vähän eri mieltä, ja peilaan nämä nyt omiin kokemuksiini. Narsisti kyllä tulee toimeen yksinkin, mutta niikuin kukka tarvitsee vettä, narsisti tarvitsee jonkun rinnalleen kenen kanssa voi tuntea tuota ylemmyyttä. Että tavallaan narsistit on myös läheisriippuvaisia...
 
rtee
[QUOTE="nii";23765258]no ainakin mun narsisti eksä ruinaa mua takasin joka pv tekstareilla, erosta kohta vuosi. välillä yritettiin olla ystäviä, mut eihän siitä mitään tullut. Välillä haukkuu et kaikki oli mun syytä, paskat se mitään ole oppinut, ja takasin ei ole tulemista.[/QUOTE]

Tässähä on kyse juuri siitä narsistin itserakkaudesta. Hän haluaa sinut takaisin valtaansa, haluaa sinun palvovan häntä. Hän ei kestä ajatusta, että joku ei haluaisi olla hänen kanssaan. Mistään rakkaudesta tai siitä, että hän ei voisi elää ilman sinua ei ole kyse. Hän ei voi elää ilman palvontaa. Hyvä, että et ota miestä takaisin.
 
rtee
[QUOTE="Kenguru";23765284]Mä oon taas tossakin vähän eri mieltä, ja peilaan nämä nyt omiin kokemuksiini. Narsisti kyllä tulee toimeen yksinkin, mutta niikuin kukka tarvitsee vettä, narsisti tarvitsee jonkun rinnalleen kenen kanssa voi tuntea tuota ylemmyyttä. Että tavallaan narsistit on myös läheisriippuvaisia...[/QUOTE]

Totta. Tarkoitan enemmänkin sitä, että kyse ei ole siitä, että narsisti olisi niin rakastunut, että ei voi elää ilman puolisoaan vaan juuri siitä, että narsisti ei voi elää ilman palvontaa ja toisen alistamista.
 
"Kenguru"
Sillain vielä, että jos narsisti todellakin olisi mitä saarnaa, niin uskon että hyväksyisi että puoliso haluaa erota. Mutta ero tarkottaisi sitä, että hän ei ole tuon henkilön arvostama, ja kolaus mahtavalle narsistin egolle olisi liian suuri. Ja kuten tuossa aiemmin mainitsin, narsisti tarvitsee kohteen kenen rinnalla voi tuntea tuota kaikkea suuremmuutta...
 
"Kenguru"
Totta. Tarkoitan enemmänkin sitä, että kyse ei ole siitä, että narsisti olisi niin rakastunut, että ei voi elää ilman puolisoaan vaan juuri siitä, että narsisti ei voi elää ilman palvontaa ja toisen alistamista.
Juuri näin, samoilla ajatuksilla siis ollaan:) (Vaikka en minä muuten ole asiantuntija, on vain yli kolmenkymmenen vuoden omakohtaista kokemuksista).
 
puuh
Mä en myöskään ymmärrä MITÄ helvetin väliä sillä on onko mies narsisti tai mikä milelipuoli tahansa, JOS kerran käytös on tuollaista!!

Diagnoosit sikseen, mies TODISTETUSTI on väkivaltainen, mustasukkainen kontrollifriikki! Eikö se jo riitä eroon? Aina minä jaksan näitä tapauksia ihmetellä, mutta kyllä taas hämmästyttää, MIKSI jotkut roikkuvat noin paskoissa liitoissa ja SALLIVAT lastensa nähdä tuollaista menoa :( :( :( Ansaitsette niin paljon parempaa.
 
narsistin lapsi
Ihan oikeasti, naiset voisivat keksiä jonkun soveliaamman haukkumasanan miehelle kuin narsisti. Se vanha kunnon "sika" oli sentään järkevämpi, viitattiin sian sotkuisiin tapoihin. Siinä taas ei ole mitään tolkkua, että siwan kassat huutelevat diagnooseja persoonallisuushäiriöistä. "Mies ei vie roskia - narsisti!" "Mies arvosteli ulkonäköäni - narsisti!" "Mies ei pidä eläimistä - narsisti!"

Psykiatrit ovat varmaan riemuissaan. Heidän koulutuksensa on ilmeisesti yhtä tyhjän kanssa olevaa paskaa, kun kerran keskiverto kotiäiti tekee diagnoosit psyykkisistä häiriötiloista näköjään ihan yhtä hyvin.
Oletko itse elänyt narsistin kanssa? Koska sellainen joka on todennäköisesti osaa sellaisen tunnistaakin. Ei "tavallinen" sikamies manipuloi ja alista naistaan ja ole empatiakyvytön. Narsistejakin on eri asteisia, ne pahimmat voivat olla todella vaarallisia ja tehdä elämästä helvetin. Mä ainakin tiesin 100 % varmuudella että isäni on narsisti, monta vuotta ennen diagnoosia. Mut harvemminhan niitä diagooseja tehdään, sillä narsistithan ei yleensä tajua että niissä on mitään vikaa.
 
"Kenguru"
Oletko itse elänyt narsistin kanssa? Koska sellainen joka on todennäköisesti osaa sellaisen tunnistaakin. Ei "tavallinen" sikamies manipuloi ja alista naistaan ja ole empatiakyvytön. Narsistejakin on eri asteisia, ne pahimmat voivat olla todella vaarallisia ja tehdä elämästä helvetin. Mä ainakin tiesin 100 % varmuudella että isäni on narsisti, monta vuotta ennen diagnoosia. Mut harvemminhan niitä diagooseja tehdään, sillä narsistithan ei yleensä tajua että niissä on mitään vikaa.
Juu näin. Ja kyllä hän tajuaa. "Huutelee" vaan (aina) joka ketjuun tuota samaa. Ollaan hänenkin kanssa tätä pariin otteeseen puitu, ja uskon että hän kyseenalaistaa sen kaikkien miesten narsistiksi leimaamisen jos joku juttu menee suhteessa vähän pieleen. Ja kieltämättä, on tuosta narsismista tullutkin vähän muotisana, mikä on harmi niille, joiden kohdalla tilanne on oikeasti totta.

Mutta ei tuosta kannata välittää. Muistan kun joskus vuosi sitten väittelin tuosta asiasta Dechsin kanssa, niin tuli sellainen fiilis että henki salpaantui, kun tuntui että joku vähätteli omia kokemuksiani. Vähän sellainen olo, jonka voin kuvitella jos raiskattua ei uskota. Aina en ole edes jaksanut kantaani täysillä puolustaa (jollain "puolinaisella" lauseella vaan), enää en koe että olisi edes tarve.
 
"jossukka"
". Nyt asiat ovat niin, että usein riidellessä olen sanonut että haluan avioeron( viimeksi eilen), jonka seurauksena mieheni purskahti itkuun, ja pyysi kaikkea anteeksi, ja sanoi kuinka paljon rakastaa minua ja kukaan ihminen ei ole täydellinen, kaikki tekevät virheitä. Ja sanoi, että jos jätän hänet, hän jää tähän maailmaan ihan yksin, eikä selviäisi hengissä.."

MIEHESI SANAT OVAT SUORAAN OPPIKIRJASTA. HÄN KUOLEE JA HÄN KÄRSII JOS LÄHDET. JÄRKI KÄTEEN TYTTÖKULTA JA KAMAT KANTOON!!
 

Yhteistyössä