tää nyt on varmaan ihan viimen paikka kysyä, mutta MILLÄ MÄ SAAN TON KOIRAN HILJENEMÄÄN?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hauhauhau
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hauhauhau

Vieras
meillä kaksi saman rotuista suurehkoa koiraa ihan seurakoirina, eivät ole mitään vahti- tai ajoviettistä rotua,koska tiedostimme ottaessamme, että me haluamme koiria jotka eivät "turhaudu kotona" jos ymmärrätte mitä tarkoitan. (ja se ei tarkoita et ne on täällä vaan hengaamassa, kyllä niiden kanssa harrastetaan!)

no, kuitenkin. kumpikin ollut pennusta asti ja kumpikin koulutettu aivan samoilla metodeilla. tottelevat, osaavat peruskäskyt, lenkit sujuvat yms.

MUTTA toi narttu on ihan kamala louskuttaja! välillä se haukkuu ihan huvikseenkin ja sitä meteliä ei jaksa kuunnella! saati jos tuleekin joku vieras pihaan, niin uros haukahtaa ja lopettaa käskystä, mutta tää narttu ei lopeta sitten millään, haukkuuhaukkuuhaukkuu....

olen koittanut palkitsemista sen elämästä n.3v tän asian suhteen, mutta ei mitään vaikutusta, sitä ei herkut eikä rapsutukset kiinnosta kun alkaa räyhäämään. ei auta sumupullot eikä edes se, että läväytän sanomalehdellä pöytään ja karjasen perkele! mitä teen ehkä kerta vuoteen ja se on aina ollu koirille se viimenen niitti et okei, nyt sillä meni hermo.....

auttakaa mua! mä en jaksa tota! :(

mitenhän mä muotoilisin tän.. :D siis kun on kaks koiraa, niin eihän se suihkaus sit voi olla vaarallinen sille toiselle koiralle jos sattuu oleen siinä kohdalla..? kun ei sitä oo tarkotus "rangaista"..? *nolona :D*

paljon tollaset sitruunapannat maksaa?

..sitruuna ole vaarallista, koirat ei vaan tykkää siitä. Ja hyvin nopeasti oppii toinen väistämään pantaa, jos kerran sattuukin altistumaan.

hintaa en nyt muista, eläinkaupasta löytyy.

..sitruuna ole vaarallista, koirat ei vaan tykkää siitä. Ja hyvin nopeasti oppii toinen väistämään pantaa, jos kerran sattuukin altistumaan.

hintaa en nyt muista, eläinkaupasta löytyy.

kiitos : aika tyyrishän se näytti olevan, mutta nyt on kyllä kaikki keinot sallittuja....
onneks asutaan omakotitalossa eikä oo naapureita ihan tossa nurkalla, muuten oltas saatu jo häätö....!

Ongelma kuitenkin lienee josakin syvemmällä, eli siinä että koira ei tottele. Tai toki tottelee mutta vain niitä käskyjä mitä sen huvittaa totella, eli ei siis sitä "hiljaa"-komentoa.

Sitruunapanta on tosiaan hyvä keino saada koira hiljenemään, sillä melko monilla se toimii. Vaihtoehtoisesti voi kokeimma myös pippuripantaa. Mutta se panta ei poista sitä syytä miksi koira haukkuu, joten siihen pitää puuttua sitten vielä erikseen.

Meillä on tuo haukkuminen (ja muunlainen ääntely) koulutuksen alla pennun kanssa juuri parhaillaan. Ja hyvin tehokkaasti se äänenkäyttö on vähentynyt siten, ettei siihen äänenkäyttöön kiinnitetä mitään huomiota.
Arvaa v*tuttiko herätä 7 kertaa yöllä siihen että koira kiljuu? Kyllä, mutta noin viikon treenien jälkeen koira oppi olemaan hiljaa. Nyt se on nukkunut jo 2 yötä suu kiinni. Kokeilunarvoinen juttu siis.

Ongelma kuitenkin lienee josakin syvemmällä, eli siinä että koira ei tottele. Tai toki tottelee mutta vain niitä käskyjä mitä sen huvittaa totella, eli ei siis sitä "hiljaa"-komentoa.

Sitruunapanta on tosiaan hyvä keino saada koira hiljenemään, sillä melko monilla se toimii. Vaihtoehtoisesti voi kokeimma myös pippuripantaa. Mutta se panta ei poista sitä syytä miksi koira haukkuu, joten siihen pitää puuttua sitten vielä erikseen.

Meillä on tuo haukkuminen (ja muunlainen ääntely) koulutuksen alla pennun kanssa juuri parhaillaan. Ja hyvin tehokkaasti se äänenkäyttö on vähentynyt siten, ettei siihen äänenkäyttöön kiinnitetä mitään huomiota.
Arvaa v*tuttiko herätä 7 kertaa yöllä siihen että koira kiljuu? Kyllä, mutta noin viikon treenien jälkeen koira oppi olemaan hiljaa. Nyt se on nukkunut jo 2 yötä suu kiinni. Kokeilunarvoinen juttu siis.

meille kasvattaja neuvoi myös että älkää huomioiko koko koiraa, antakaa louskuttaa ja se koira on teille ilmaa.. joo ei. ja sen verran oon koirien kans pelannu etten kuvittele et asiat muuttuu 5minuutissa vaan ton kans on todellakin tehty töitä isolla t:llä.
narttu on luonteeltaan todella dominoiva ja mä olen niin itseäni onnitellut et olen saanut sen noinkin tottelevaiseksi. poikkeuksetta tulee luokse, sivulle, istuu, menee maahan, antaa tassua yms vaikka menis paikallinen kennel ohi eikä mulla olis herkun herkkua. mutta toi haukkuminen. ihan käsittämätöntä. huoh....

pitää kokeilla sitä sitruunapantaa... toivottavasti toimis....

Meillä on nöffin tyhjänpäiväiseen louskutukseen ainoa apu tuo sitruunapanta. Ymmärrän pystiffin vahtihaukun ja muun, mutta tuo hauhauhauhau huokailu on ra-sit-ta-vaa.....

Yhteistyössä